לכאורה, קניה של מוצרי חשמל ומכשירי חשמל בחנויות מקוונות אמורה להיות של אותם מכשירים ממש, באותם תנאים. אבל המציאות מלמדת אותנו אחרת. הנה כמה כללים בסיסיים שיעזרו לכם לעשות שופינג מוצלח של מכשירי חשמל ברשת.

כיום אפשר לקנות כמעט כל דבר ברשת ולהזמין אותו מחנות מקוונת באינטרנט. אלה יכולים להיות מוצרי קוסמטיקה, מוצרי סופר, מחשבים וחלקים למחשב וכמובן שגם מוצרי חשמל.
בגלל אופי התצוגה של מוצרים בחנויות מקוונות, אבל גם מסיבות אחרות, רוב מי שקונים באינטרנט בוחרים מוצרי חשמל מסוג או מדגם שעליו הם החליטו לפני שהגיעו בפועל לחנות המקוונת עצמה:
הלקוחות למוצרי חשמל עושים מחקר שוק ברשת, שואלים בפורומים או קוראים על מוצרי החשמל השונים באתרי חוות דעת, ומגיעים לקניה כשהם פחות או יותר 'סגורים' על מה שהם רוצים. כך למעשה נשארת ברוב המקרים רק שאלת המחיר בחנות, תנאי התשלום והתשלומים, אבל עדיין נותרים כמה דברים שכדאי לבדוק.

על חלק מהנקודות בקניית מוצרי חשמל בחנות מקוונת כבר עמדנו:

  • חייבים לעשות השוואה נכונה בין דגמים ולוודא שדגם המכשיר החשמלי הוא אכן זה שאתם קונים.
  • כדי לעשות השוואה מול חנות שאינה וירטואלית למוצרי חשמל, כדאי להשוות לא רק את תאור המכשיר או המוצר החשמלי, אלא גם את כל סעיפי המפרט. יש לוודא את ארץ הייצור ומיהו היבואן.
  • בסופו של תהליך ההשוואה, יש לוודא שהיבואן מעניק אחריות – ואותה אחריות – למוצר שנקנה בחנות מוצרי חשמל מקוונת, כפי שהוא מעניק למוצר – אותו מוצר - שנקנה בחנות 'אמיתית'.

דגשים חשובים לרכישה מקוונת של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה

מלבד הנקודות האלה, שימו לב גם לנקודות הבאות, בקניה מקוונת של מוצרי חשמל:
1. חדש מול מחודש: בחנויות דיסקאונט (חנויות הנחות) או בחנויות מקוונות רבות מציעים מכשירי חשמל ומוצרי חשמל מחודשים. לפעמים מדובר במוצר חשמל ששימש בחדר תצוגה, ומעולם לא נעשה בו שימוש. במקרים אחרים מדובר במוצר שלקוח החזיר לחנות – מכל סיבה שהיא – היצרן או המשווק בדק אותו ווידא שהוא תקין, ארז אותו והוא מציע אותו שוב למכירה. במקרים נוספים, מוצר חשמלי מחודש הוא מוצר שלקוח גילה בו פגם כשקיבל אותו והחזיר אותו. המוצר תוקן על ידי היצרן או המשווק והוצא שוב למכירה. גם מוצר חשמלי מחודש שהיה בשימוש קצר יוחזר למכירה באותו אופן.

2. כאשר אתם קונים מוצר מחודש, בידקו מי זה שבדק אותו והשמיש אותו: האם בדיקות של מוצר החשמל נעשו במעבדות היצרן או היבואן, או אצל המוכר? מי נותן את האחריות למוצר המחודש, ולכמה זמן?
והכי חשוב: אל תשוו מחיר של מוצר חשמלי חדש - למחודש, אבל עשו לעצמכם את החשבון של מה שווה לכם יותר, לאור הנתונים שקיבלתם.

3. מלאי אמיתי: חנויות מקוונות לא תמיד מציעות את מה שיש להן באמת במלאי. אם ביצעתם הזמנה של מוצר חשמל מסוים וקיבלתם טלפון בנוסח "בדיוק נגמר לי", דעו ש- א' – הפרסום מחייב. ב' – אתם זכאים לבטל את ההזמנה ללא שום דמי ביטול, בהחזר כספי מלא.

4. זמני אספקה: כמו בחנות מוצרי חשמל אמיתית – כך גם באינטרנט. ודאו מהם זמני האספקה ובכמה 'ימי עבודה' מדובר. אספקה קצרה של מוצרי חשמל שווה כמה שקלים: פחות סיכון, יותר נוחות ויותר אמינות של הספק.

5. מהו מקום האיסוף העצמי: רוצים לאסוף את מוצר החשמל בעצמכם ולא לחכות 14 ימי עבודה? מן הסתם תעדיפו חנות מוצרי חשמל מקוונת שמציעה איסוף עצמי קרוב אליכם.