בשנים האחרונות מדברים איתנו יותר ויותר על "בית חכם", שמאפשר הפעלת מכשירים בשעות מסוימות ביום, חיסכון באנרגיה ועוד. בהתאם לכך אנו רואים יותר ויותר מוצרי חשמל שמחוברים לרשת הביתית ולבית החכם, אבל גם לרשת האינטרנט. 
המגמה הזו – של הפיכת מכשירי החשמל לחכמים יותר, בולטת מאוד באלה שנמכרים גם בארץ. גם אם הם לא בהכרח מתחברים לאינטרנט, למשל, הם עדיין ידעו לעשות הרבה יותר בלחיצת כפתור אחת או שניתן יהיה לתכנת אותם בקלות, לבצע רצף של פעולות.

 

טלוויזיות חכמות

מסכי QLED קעורים, ברזולוציה גבוהה (K4) 55" – 65", הם היום המילה האחרונה בתחום הטלוויזיות. הן כמובן חכמות, מתחברות לאינטרנט ומבטיחות גלישה מהירה לא רק לנטפליקס או יוטיוב, אלא ברשת, בכלל. טווח המחירים של מוצרים ביתיים של מותגים טובים יתחילו בסביבות 5,000 – 6,000 ש"ח וטלוויזיות קעורות? 20,000 ש"ח בקלות.
למכשירי הטלוויזיה מצרפים היום יותר ויותר מקרני קול (sound bars) שהופכים את חוויית הצפייה והשמיעה למרשימה עוד יותר גם עבור מי שלא יכול או רוצה להתקין מערכת קולנוע ביתית. מצד שני, אפשר היום להתקין מערכת כזו בלי להעביר כלל חוטים – ועדיין לקבל סאונד מעולה – כך שהכול הוא בעצם עניין של תקציב. 

 

שומעים מוזיקה ויוצאים מהסלון? קחו את המוזיקה אתכם

מערכות סאונד ניידות קטנות – רמקולים חכמים, זעירים ממש, שמסוגלים להפיק סאונד מעולה – הם כבר לא עניין חדש. עכשיו העניין הוא לקחת איתנו את המוזיקה שלנו מחדר לחדר, בלי שצריך להעביר אותם. 
בשוק יש היום רמקולים שמציבים בחדרים השונים והם מתחברים למשל לטלפון נייד, שמשדר אליהם בבלוטות' את המוזיקה שהוא מנגן. מצוין למי שעובר מהסלון לחדר השינה שלו, ולא רוצה לטרוח להפעיל שוב רמקול כזה או אחר. 
גם המטבח הופך להיות חכם יותר – ומעוצב יותר:

 

תנורי בישול ואפיה חכמים

תנור הבישול והאפייה הרגיל גם הוא קיבל בשנים האחרונות לוח פיקוד אלקטרוני מתוחכם מאוד, שמוציא הרבה מאי הוודאות ממשוואת האפייה והצלייה. 
אם בעבר התנורים הנחשקים היו אלה שצוידו במנגנון ניקוי עצמי או בדפנות קרות, הרי שהיום מי שמחפשים תנור חדש, מבקשים שיהיה חכם: בכמה לחיצות כפתור אפשר לתכנת תנור שכזה לאפות עוגת גבינה במשקל שתגדירו לו, או לצלות נתח בשר מסוג מסוים – רזה או שמן, למשל, על עצם או בלי – בלי להתחבט באיזה חום או למשך כמה זמן. 
תנורים כאלה עולים אמנם 5,000 – 7,000 ש"ח ולעיתים יותר, אבל הם כאמור כבר הרבה מעבר ל"קופסה עם שני גופי חימום ומאוורר".

 

מקרר חכם

 

מקררים חכמים

כאן אנחנו כן רואים חיבור לאינטרנט, כאשר הרעיון הכללי הוא שבעתיד, המקררים האלה ידעו לעדכן רשימת קניות או אפילו לבצע הזמנה ממוקד קניות, בהתאם לחוסרים בבית. 
המקררים הנחשקים היום הם רחבים מאוד, בעלי שלוש דלתות ברוב המקרים (טריקה שקטה ואיטית, כמובן), חסכוניים באנרגיה וכאלה שיש בהם מספר אזורי קור. 
חלק מהמקררים האלה נמכרים במחירים של 30,000 ש"ח, אבל יש גם מי שימצאו מותגים ב- 70,000 ש"ח למקרר ואפילו יותר. 

 

קולטי אדים – נסתרים, תחתיים ומה לא?

קולטי אדים היו תמיד בעייתיים, מבחינת רעש וגודל: מדובר היה בקופסא גדולה שהיה צורך להתקין מעל לכירה. לאחר שנתיים – שלוש של פעולה, המכשירים האלה תמיד היו גם מתחילים להרעיש יותר, מה שעשה אותם פחות ידידותיים לסביבה. 
קולטי האדים המודרניים דקים הרבה יותר: ניתן לקנות קולטים אלכסוניים שנפתחים רק בהפעלה. הם שקטים מאוד וחסכוניים בחשמל ורובם מגיעים גם בצבעי לבן ושחור מבריקים וקלים לניקוי, בנוסף לנירוסטה. 
הנשחקים יותר הם קולטי האדים שניתן לתלות ממש – בחוטים – מעל לכירה וצורתם כמו קובייה לא גדולה, דיסקרטית יחסית. אחרים ניתן לשלב בתוך משטח העבודה כך שהם שואבים את האדים כלפי מטה. המחירים מתחילים ב- 3,000 ש"ח ונודדים צפונה, בהתאם למותג. 
אגב, הסוג הראשון (קובייה תלויה) מתאים מאוד לשילוב מעל אי בישול – עוד אחד מהטרנדים העיצוביים הבולטים בשנים האחרונות במטבח. 

מחפשים חנות למכשירי חשמל? חנויות מובילות למוצרי חשמל ממתינות לכם בקטגוריית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באתר B144.