תוכן העניינים:

- האם לבחור במחשב נייח או נייד?

- אז באיזה מחשב נייד לבחור?

מה להעדיף?

- על מה חשוב לשים לב כשקונים מחשב לילד בשביל הלימודים?

- איך לשלוט על התכנים שהילד נחשף אליהם באינטרנט?

 

לא צריך הרבה ללמידה מרחוק. אם יש לכם תקציב ואתם יכולים להרשות לעצמכם מחשב נייד חזק ובעל ביצועים, זה מעולה, אבל האמת היא שעבור לימודים בבית ספר יסודי או בחטיבת ביניים ובתיכון - אין צורך בהרבה מאוד.

 

האם לבחור במחשב נייח או נייד?

הדבר הנכון ביותר לעשות - גם בכיתות נמוכות יחסית - הוא לבחור במחשב נייד.

בכלל, כל טכנאי מחשבים יסביר לכם היום שהעולם עובר יותר ויותר למחשבים ניידים. אם אין לכם דרישות מיוחדות, שדורשות ביצועי מחשוב מיוחדים (וגם אם כן - רק שזה עולה הרבה כסף), אין למעשה סיבה להשקיע כיום במחשב נייח, כבד.

 

אז באיזה מחשב נייד לבחור?

דרישות החומרה של מחשבים ללימוד מרחוק אינן גבוהות. כל מה שתלמיד צריך היא אפשרות טובה לגלוש באינטרנט, הוא צריך מצלמה טובה במכשיר עצמו (או מצלמת רשת) ומעבד חזק מספיק כדי לעבוד עם זום ותוכנות Office.

מה שכן חשוב זה שהמחשב הנייד יהיה קל מספיק כדי שאפשר יהיה להסתובב איתו בנוחות, ועדיין בעל כושר עמידות במכות - לפחות קלות ושרידות. כמו כן, הוא צריך להיות בעל מסך גדול מספיק ולוח מקשים נח.

בחנויות מחשבים יש מחשבים ניידים בעלי צגים גדולים, בני 14" ויותר, לעומת מחשבים בעלי צגים קטנים - 11" או 12" (בערך). בחירה בצג גדול תאפשר שימוש במחשב בצורה נוחה, ואם הטכנולוגיה של הצג טובה - IPS  או לפחות TN - אזי העיניים לא יתעייפו. מצד שני - משקלם רב.

במחשבים בעלי צג גדול, היצרן יכול להתקין לוח מקשים מלא, בגודל סביר וטוב. במחשב קטן, המצב יהיה אחר: לוח המקשים יהיה מצומצם יותר והמקשים יהיו קטנים יותר, והקלדה מהירה תהיה יחסית קשה. הבעיה לא קריטית לילדים קטנים, בעלי אצבעות קטנות, אבל אם מדובר כבר בתלמידי חטיבת ביניים ומעלה - רצוי כן לקחת את זה בחשבון.

 

ילד לומד מרחוק

 

מה להעדיף?

לגבי לוח המקשים, הטוב ביותר הוא לקחת את הילד לחנות, ולתת לו לשחק עם המחשב ולבדוק על מה הוא מרגיש נח. לגבי הצג, אפשר להתפשר באחת מהצורות הבאות:

לקנות מחשב בעל צג של 13" פחות או יותר. גודל זה מהווה פשרה סבירה בין משקל, מחיר וחומרה ומאפשר שימוש בלוח מקשים יחסית גדול וסביר.  אם אתם מתעקשים על מכשיר קטן, קחו בחשבון שבבית עדיף יהיה שתחברו אותו לצג גדול יותר וללוח מקשים. הוא יתאים לשימוש בכיתה בוודאי, אבל לא לשעות ארוכות של לימודים או גלישה באינטרנט.

אל תתפתו לקנות חומרה יקרה - אין בה צורך (מעבד AMD טוב או אינטל i5 מדור מתקדם די בהם בהחלט).

 

על מה חשוב לשים לב כשקונים מחשב לילד בשביל הלימודים?

  • חשוב מאוד לשים לב האם המחשב בא עם מערכת הפעלה מובנית (Windows או לעתים רחוקות Linux) או שיש לרכוש אותה בנפרד. רכישת רישיון של Windows 10 עלולה לעלות לכם כמה מאות שקלים.
  • Microsoft Office – בד"כ לא יהיה מותקן במחשב ותידרשו לרכוש בנפרד. באפשרותכם לרכוש ישירות מייקרוסופט בתשלום מנוי חודשי או לחילופין לרכוש אצל משווקים מורשים. האפשרות השנייה כוללת לעתים מספר רישיונות, וכדאי ללכת עליה אם יש לכם יותר ממחשב אחד.
  • אנטי וירוס – במידה ואתם רוכשים מחשב מיבואן רשמי לקוב תקבלו אנטי וירוס מובנה כחלק מהגדרות היצרן. במידה ולא – עשו לעצמכם טובה ותשקיעו באנטי וירוס חזק. אל תשכחו שמדובר בילדים, ולתקן נזקים של וירוסים וסוסים טרויאניים יעלה לכם יותר מלהשקיע בהגנה מראש.

 

גלישה בטוחה

 

איך לשלוט על התכנים שהילד נחשף אליהם באינטרנט?

זו שאלה שמעסיקה הרבה הורים, ובצדק. לימודים בזום ידרשו מהילדים לבלות זמן רב מול המסכים, והסכנות שמסתתרות באינטרנט ידועות לכולנו. אבל יש גם חדשות טובות: ע"פ סעיף 4 ט' לחוק התקשורת כל לקוח אינטרנט ביתי או סלולרי זכאי לקבל שירות סינון והגנה מפני תכנים בעלי אופי פוגעני ( פורנוגרפיה, הימורים, הסתה גזענית או לאומנית ומשחקים הכוללים אלימות) ללא עלות. במידה ותרצו להוסיף סינון מתקדם יותר – תוכלו לקבל בתוספת תשלום ישירות מול חברת ספק האינטרנט הביתי או ספק סלולר שלכם.

B144 מאחלים לילדיכם ולכם שנת לימודים פורייה ומוצלחת!