ההוצאה על טיפול בתקלות רכב ותיקון שלהן נחלקת לשניים:

חלק ראשון הוא ההוצאה הישירה: עלות העבודה של המכונאי או המוסך ועלות החלפים, אם יש כאלה.
החלק השני הוא ההוצאה הבלתי ישירה: בזבוז הזמן שלנו במוסך, הזמן שבו הרכב עצמו 'תקוע' ולא משרת אותנו והזמן שלוקח לנו להגיע מהמוסך לעבודה או זה שדרוש לנו על מנת לקחת את הרכב בחזרה. כל אלה עדיין עולים לנו כסף, גם אם לא מגישים לנו עבורם חשבון בסוף היום.
כאשר מכניסים רכב לתיקון במוסך, רצוי לנסות ולחסוך עד כמה שאפשר בעלויות המשניות, אלה שתלויות בנו. אם יש תיקון כגון תיקון צבע לרכב, שאפשר לדחות עד לטיפול שנתי או תקופתי, רצוי לדחות אותו ולא לבזבז עליו יום עבודה. 
מצד שני, חשוב לדעת שאפשר לחסוך גם בעלויות הישירות: אתם יכולים לקנות חלקי חילוף לרכב בעצמכם, ולחסוך בעלויות שלהם. תוכלו אפילו לייבא חלקים מחו"ל, ולחסוך לעיתים עוד יותר. 
תיקונים אצל בעלי מקצוע מומחים – חשמלאי רכב, פחח, צבע או צמיגאי – לרוב יעלו פחות בהשוואה לתיקונים של אותה תקלה במוסך כללי. לא תמיד, אבל בהחלט שווה לבדוק.

 

התאמת צבע לכיסוי שריטה ברכב

אל תסתבכו. מצאו מוסך קרוב ותנו לאנשי מקצוע לטפל לכם באוטו

 

תקלות ברכב שלא מחייבות ביקור במוסך

תקרים והחלפת צמיגים

תיקון של פנצ'ר למשל, לא נעשה בכלל במוסך כללי, אלא אצל צמיגאי, כך שאין לכם מה לרוץ למוסך שלכם בכל מקרה של תקר או בעיה בגלגלים. 
הצמיגאי יהיה אותו בעל מקצוע שגם ימכור לכם צמיגים בעת הצורך, יתקן או יחליף ג'נטים (גלגלים). אם לאותו צורך תיכנסו למוסך, הוא יהיה זה שישלח את הרכב לתיקון ויגבה עבור זה עמלה. לא חבל?

החלפת מצבר רכב שהתרוקן

במידה ויש לכם תקלה ברכב שקשורה למצבר אתם לא בהכרח זקוקים לשירות של מוסך, אלא לכל היותר לחשמלאי רכב. אם מדובר במצבר שהתיישן והתרוקן ולא בתקלת חשמל כגון אלטרנטור שהתקלקל, אתם יכולים לרכוש מצבר באופן עצמאי ולהתקינו בעצמכם ברכב; קנייה של המצבר והתקנתו בעצמכם תחסוך לכם לא רק כסף, אלא גם זמן יקר. כמו כן, יש לא מעט חנויות לאביזרי רכב שמוכרות מצברים, ויציעו לכם מצבר חדש במחיר שכולל את ההתקנה שלו.

תקלות חיצוניות פשוטות

רכבים רבים סובלים לעיתים מתקלות פשוטות כמו נורה שנשרפה או צפצפה שלא פועלת. דבר ראשון, כדאי לבדוק שלא מדובר בפיוז שרוף ואם זה המצב, להחליף אותו. 
אם מדובר בהחלפת נורה, אפשרי לקנות נורית ולהחליף אותה בצורה עצמאית. למרות שרוב המוסכים עושים זאת כמעט בתור שרות ובמחיר נמוך, עדיין, מדובר בזמן יקר. ההחלפה עצמה היא ברוב המקרים פשוטה מאוד ועשויה לקחת פחות זמן מאשר נסיעה למוסך קרוב. 

תיקון צבע קל

הרכב נשרט או שהצבע נפגע מנתז אבן בכביש? תקנו זאת בעצמכם. 
קנו ערכה קטנה שמכילה צבע בסיס ("גרונד"), צבע בגוון המכונית שלכם ולכה. ישמו את צבע הבסיס על פי ההוראות, הניחו לו להתייבש ואז ישמו את הצבע, בנגיעות מכחול קלות. בסופו של דבר צפו הכול בלכה והרי לכם תיקון מקצועי במחיר של 150-100 ש"ח לכל היותר. 

כיצד תדעו איזה צבע לקנות? 

בחרו אותו על פי קוד הצבע, שאותו אמורים הייתם לקבל כאשר קניתם את המכונית. במקרה ואתם לא יודעים מהו קוד הצבע, היעזרו בקטלוג של החברה שמייצרת את ערכות הצבעים. 

נזקים קלים מתאונה

על פי החוק, רכב שעבר תאונה חייב להיכנס למוסך מורשה ולקבל אישור על כך שהוא לא נפגע בצורה אשר מסכנת את בעליו ועל כך שניתן להמשיך להשתמש בו ללא כל בעיה. רובנו לא נכנסים למוסך בכל פעם שמישהו פוגע בנו בצורה קלה מאחור או כאשר אנחנו פוגעים במישהו, אבל יש להפעיל שיקול דעת. 
רצוי מאוד שבמידה והרכב עבר תאונה גבולית או כזו שאתם לא בטוחים בה במאת האחוזים, תיגשו למוסך שלכם ותוודאו שאכן אין בעיה. לעיתים נראה על פניו שאין בעיה, אבל מתחת לפני השטח קרה משהו: במיוחד בפגיעות מאחור, נפוצות מאוד מכות שמתגלות בפח הרכב, ולא נראות על פני הטמבון.