בישראל קיימים כמה דרוגים וכינויים למוסכים, כאשר במיוחד מבלבל הוא המושל של 'מוסך מורשה'. למה הכוונה?

מי שאחראי על רישוי מוסכים בישראל, הוא משרד התחבורה. זהו הגוף הממשלתי שמעניק רישיונות ליבוא רכב, לטיפול ברכב ולשימוש ברכב. בוודאי שמתם לב, למשל, שתשלום אגרת הרכב שלכם נעשה לפקודת משרד התחבורה.

  • טיפול ברכב שלכם במוסך מורשה הוא טיפול מותר ולגיטימי. הוא לא מבטל את אחריות היצרן על הרכב שלכם ולא פוגע בביטוח הרכב שלכם.

 

משרד התחבורה מעניק מעמד של מוסך מורשה לכל מוסך שעומד בתנאי הרישיון:

  • חייב לעמוד בראשו ולנהל אותו מכונאי מוסמך, שעבר הכשרה במקצוע שלו בחינות והסמכה
  • המוסך עצמו חייב לעמוד בתנאים מקצועיים ובטיחותיים שונים: מפינוי שמנים – אם רלוונטי – ועד חדרי שירותים במספר מספק, לצורך העניין.
  • בהתאם לרישיון שלו, מוסך מורשה יכול לטפל בכל סוגי כלי הרכב
  • מבחינת משרד התחבורה, כל מוסך שהוא מוסך מורשה מוסמך לטפל בכלי רכב לפי הסיווג שלו: מוסך כללי, פחח או חשמלאי רכב, למשל.

לדוגמא, אם נכשלתם בטסט, תיקון שיבוצע ברכב שלכם על ידי מוסך מורשה בהתאם לרישיון המוסך יהיה מקובל על משרד התחבורה.

 

מוסך מורשה מטעם היבואן

יבואני הרכב יכולים להעניק הרשאה מטעמם למוסכים מורשים שונים, לטפל בסוגי הרכב שלהם.

למשל יבואני רנו, יכולים להעניק "הרשאה" למוסכים מסוימים לטפל ברכבי רנו וניסאן. באופן דומה, יבואנית פז'ו יכולה להעניק מעמד של 'מוסך מורשה' מטעמה, למוסך מורשה אחר.

 

מה זה אומר "מוסך מורשה יבואן"?

כל יצרן ויבואן רכב קובעים את הסטנדרטים שלפיהם עובדים מוסכים מורשים מטעמם: החל מניקיון והמדים של הצוות בקבלה ובמוסך, ועד למספר שעות העבודה על כל תקלה או עלותו של כל טיפול.

באמצעות היבואן, היצרן מכשיר את צוות המוסך לטפל בכלי הרכב השונים מתוצרתו ומסמיך אותם מטעמו.

לאחר מכן, הוא מעדכן אותם בחידושים ובשינויים שנעשים בדגמים בשנתונים השונים ובדגמים אחרים שיוצאים לשוק.

היבואן גם מספק למוסכים המורשים שלו שירותים שהם מעבר להכשרות, כגון תמיכה טכנית ושיווקית ונגישות לעדכוני תוכנה שונים ועוד.

זה לא אומר שהוא מעניק את זה רק להם, אבל ההתייחסות שלו לכאורה למוסכים "שלו" שונה מזו של מוסכים כלליים.

בעבר היה קשה למשל למוסכים שאינם מוסכי יבואן מורשים לקבל עדכוני תוכנה לאבחון תקלות ברכב, ועוד.

 

אז למה לטפל במוסך מורשה יבואן?

כללית, הנגישות של עובדי מוסך מורשה יבואן והצוות המקצועי שלו למידע ולידע טכני ספציפי על אודות רכבי היבואן תהיה גבוהה יותר.

הם אמורים להיות מעודכנים יותר ומוכשרים יותר לטיפול ברכבי המותג, במיוחד בבעיות שהן מעבר לטיפולי שגרה ופתרון בעיות קלות.

זמינות החלפים והחלקים עשויה להיות גבוהה יותר, למרות שבסופו של דבר כל מוסך – וגם אתם – יכולים לקנות את החלקים הדרושים אצל היבואן.

במקרים מסוימים מוסך מורשה יבואן כן יכול לקבל הנחה גבוהה יותר על מחיר חלפים מסוימים או טיפול כלשהו, ישירות מהיבואן: דבר זה תלוי ביחסים שבין המוסך ליבואן, גודלו וחשיבותו וגם ביחסים שבין המוסך וביניכם, עד כמה אתם לקוחות קבועים וותיקים שלו.

 

 

האם מחירי הטיפול במוסכים של היבואנים תמיד גבוהים יותר?

חד משמעית – לא.

כל דבר ועניין לגופו.

צריך לזכור שמוסכי היבואן פועלים על פי מחירון שעתי: החלפת שמן – שעת עבודה (נניח). החלפת גיר – עשר שעות עבודה, וכו'. המוסך יכול לבחור להעניק לכם הנחה על שעות העבודה שלו או על מחיר החלקים.

אם יש לכם טיפול גדול או תיקון יקר, בקשו הצעת מחיר מהמוסך של היבואן ובקשו הצעת מחיר מקבילה ממוסך מורשה רגיל. שימו לב ששתי הצעות זהות בתכולתן (כוללות עבודה וכל החלקים – מקוריים או חלופיים), השוו בין שתי ההצעות ובדקו:

האם ההפרש מצדיק את הפניה למוסך שהידע והניסיון שלו אמורים להיות העדכניים והטובים ביותר בהתחשב בדגם המכונית שלכם, או שלא.

מחפשים מוסך מורשה? היכנסו עכשיו לאתר העסקים של b144.