מהו "טיפול תקופתי"?
לכל סוג רכב ישנם טיפולים קבועים, אותם מבצעים אחת לזמן מוגדר. בדרך כלל, טיפול לרכב עושים אחת לשנה או כמה עשרות אלפי קילומטרים, והיות והם קבועים ומוגדרים, הם נקראים "טיפולים תקופתיים".
פלגים, פלטינות, רצועת טיימינג ושמן גיר. חלק מהחלקים כבר לא קיימים יותר, וחלק מחליפים רק לעיתים רחוקות, אם בכלל. מה בכל זאת מבצעים בטיפולי רכב תקופתיים?
לכל סוג רכב ישנם טיפולים קבועים, אותם מבצעים אחת לזמן מוגדר. בדרך כלל, טיפול לרכב עושים אחת לשנה או כמה עשרות אלפי קילומטרים, והיות והם קבועים ומוגדרים, הם נקראים "טיפולים תקופתיים".
בעבר, הטיפול השכיח ביותר היה "טיפול 10" , אותו היו מבצעים בכל 10,000 קילומטרים. מדובר בטיפול למנוע, שלווה לרוב גם בבדיקת הבלמים.
כיום לא עושים יותר טיפולי 10,000, אלא טיפולים שוטפים, תקופתיים, בטווחי זמן ארוכים יותר; לרוב בכל 20,000 ק"מ.
למה?
כיון שחלקים שונים מתבלים או 'מתייבשים' לא רק בגלל שימוש, אלא גם במשך הזמן.
קשור: טיפול תקופתי לרכב - כל מה שצריך לדעת כדי שלא יעבדו עליכם
טיפולי 20,000 נחשבים היום לטיפולים "קטנים", כאלה שבהם מחליפים מעט חלקים או רכיבים.
מלבד הטיפולים האלה, יצרן הרכב מגדיר גם טיפולים 'גדולים' בהם מחליפים רכיבים כגון רצועת טיימינג (במכוניות בהן עדיין יש רצועה כזו).
בדקו שהם מנופחים כראוי ושהם לא 'יבשים', שחוקים או קרועים.
האם כל הפנסים שלכם מאירים ומכוונים? בדקו את האיתותים שלכם, ואת האורות האחוריים ואורות הברקס – בקשו ממישהו לעמוד מאחורי הרכב ולומר לכם מה קורה כאשר אתם לוחצים על דוושות הבלם.
האם הם שלמים? אם הם קרועים או שחוקים, יופיעו פסים על השמשה בזמן ניגוב המים. החליפו את המגבים; זה לא עניין יקר.
מועד הטיפול מתקרב? היכנסו לקטגוריית מוסכים באתר b144.