כאשר מכונית חדשה יוצאת מהמפעל, מכסים אותה לרוב בשכבת הגנה ששומרת על הצבע שלה מפני פגעי המסע באוניה לארץ היעד: מלח ים, קרינת שמש חזקה, לחות גבוהה ומה לא. 
לפני שהמכונית שלכם נמסרת לידיכם, היא עוברת שטיפה מיוחדת אצל יבואן הרכב, מייבשים ומבריקים אותה והיא מגיעה אליכם כאשר היא חדשה, מבריקה ונוצצת. 
וברגע זה מתחילות הצרות האמיתיות שלה:
אבק, זיהום אוויר, נתזי מים מלוכלכים בשמן וחלקיקי אספלט מהכביש, קרינת השמש החזקה, הפרשות ציפורים, חרקים "מתאבדים" ועוד ועוד. כל אלה פוגעים בציפוי הלכה שאחראי לברק של הצבע ובסופו של דבר גם בצבע עצמו.

מה עושים, אם כך?

כיסוי הרכב

כסו את הרכב שלכם כאשר הוא חונה בחניה קבועה. כיום יש בשוק כיסויי רכב מצוינים, שיכולים להגן על המכונית בכל תנאי מזג אוויר: 

  • הם אטומים ללחות ולמים גם בגשם יחסית חזק 
  • הם מאווררים, כך שלחות שחודרת מתחת לכיסוי יכולה להתנדף ולצאת, בסופו של דבר בלי לפגוע בחלקי המתכת
  • הם עשויים מחומר עמיד בקרינת UV ולא מתבלים, גם בשמש חזקה
  • והם מבריקים – מונעים ככל האפשר התחממות מהירה של הרכב ושל פנים המכונית.

ניקוי מיידי של הפרשות וחרקים מתים

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לנזקי צבע במכוניות הם הפרשות של ציפורים וחרקים – יתושים, ברחשים וכו' – שמתרסקים אל המכונית בנסיעה. 
החומצות שישנן בהפרשות הציפורים ובחרקים גורמות לנזק מיידי לשכבת הלקה שמצפה את הצבע, מאכלות אותה ואת שכבת הצבע. 
הנזק הוא בלתי הפיך, ברוב המקרים, ולכן: 

  • מיד כאשר אתם רואים נקודת הפרשה כזו, נקו אותה בעזרת מטלית רטובה. אל תשפשפו בחוזקה: הרטיבו, המיסו ונגבו. 

ניקוי סדיר

דבר אחרון, חשוב, כמובן, הוא ניקוי סדיר ושוטף של המכונית. 

  • במרבית מכוני השטיפה יש היום מכונות טובות, שלא שורטות את הצבע. בחרו מכון שטיפה שיש לו מכונה נקייה וחדשה ככל האפשר והקפידו שבתום השטיפה מנגבים את הרכב ומייבשים אותו. 
  • לאחר ניקוי, במקרה שבו אתם מזהים שריטות, תקנו אותן ואל תזניחו. 

זקוקים לפחח לרכב? היכנסו עכשיו למדריך b144 וצאו עם רכב – כמו חדש.