כבר בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו בבתי ספר מקצועיים ברחבי הארץ מגמות "אוטוטק" בהן ילמדו מכונאות רכב בדגש על תחום הטכנולוגיה. מרבית המכוניות החדשות כיום פועלות באמצעות מערכות ממוחשבות הדורשות התמחויות ספציפיות וידע מקצועי בטיפול בהן.

המוסכים הולכים ומחדשים את פניהם ואת תכליתם ואיתם, גם את המוסכניקים. אבל בדיוק כפי שהיה בעבר, תמיד חשוב למצוא מוסך שיהיה אמין, מהיר, מקצועי ובעיקר מוסך שיתאים לכם מכל הבחינות.

איך בוחרים את המוסך המתאים?

  • טוב שכן קרוב – לא כדאי לבחור במוסך הקרוב ביותר רק על בסיס מיקומו, אבל חשוב לזכור כי מיקומו של המוסך וקרבתו לביתך או למקום העבודה יקל עלייך בעת הבאת הרכב ובאיסופו וכן בהגעה למוסך בעת הצורך.
  • יש עם מי לדבר – בין אם מדובר בשיחת טלפון לבירור או בשאלה על תיקון שנעשה ברכב, חשוב שתדע שיש במוסך מי שיקשיב לך וגם יענה. כבר בשיחה הראשונה למוסך או בביקור הראשון בו ניתן לגלות מי האחראי על המענה הטלפוני והאם המענה מהיר ואדיב או שמא הטלפון מצלצל ללא מענה. שימו לב גם האם מנהלי העבודה זמינים למענה על שאלות, אחרי הכל – הם הגורם המקצועי.
  • על השולחן – במוסך מורשה של יצרן הרכב ובכל מוסך רכב אחר אמורים להיות זמינים עבורך פרטים כגון הסמכת מנהלי העבודה במוסך, מחיר שעת עבודה ותנאי התיקון (לדוגמה: האם מקבלים מכונית חלופית כאשר הטיפול ארוך).
  • מה שבטוח – כדאי לברר מול חברת הביטוח שבה מבוטח הרכב כי המוסך שבחרתם מופיע ברשימת המוסכים המוכרים על-ידיהם, כך בעת הצורך תוכלו להמשיך ולטפל ברכב במוסך המוכר לכם גם כאשר מדובר בטיפול הממומן על-ידי חברת הביטוח.
  • מעודכן? – חשוב כי במוסך ידעו עד כמה חשובה לכם רמת העדכון. למשל, האם כאשר הם מטפלים ברכבכם חשוב לך לקבל עדכון על התהליך או שמא תרצו לשמוע מהם רק עם סיום העבודה והאם אתם אוהבים לדעת באלו חלפים משתמשים וכמה יעלה הטיפול עוד בטרם החלו בו. חשוב לבדוק כי במוסך מוכנים לעדכן אותך על-פי רצונך בכדי שלא תרגיש כי חסר לך מידע.
  • אינסטינקט בסיסי – החשוב ביותר הוא האם בעת הביקור במוסך אתם מרגישים כי זה המקום ואלה האנשים שבידם תרצו להפקיד את רכבכם בו אתם נוסעים בכול יום. האם העובדים במוסך נתפסים בעיניכם כמקצועיים, אחראיים ובעלי ניסיון מספק.

אל תוותרו על חיפוש המוסך המתאים לכם ביותר. הכוונה שלכם צריכה להיות שהמוסך יהיה המקום בו אתם מרגישים בטוחים להשאיר את הרכב והמוסכניק יהיה שותפכם המלא בטיפול בו.