המכונית שלנו מורכבת משלושה מכלולים עיקריים: השלדה, מערכת הגלגלים והצירים התומכים בה והמנוע. 
כל חלקי הרכב אשר אחראים על תנועתו מתבלים עם הזמן ודורשים בדיקה תקופתית או במילים אחרות – טיפול 10,000. מוסכים מורשים רבים מעניקים שירות של בדיקה תקופתית מסוג זה, שכן הביקוש לבדיקה זו גדול והיא עניין מחייב לכל בעל רכב.

 

טיפול 10,000 – מה הוא כולל?

טיפול 10,000 זכה לשמו ההיסטורי בתקופה בה כל יצרני המכוניות חייבו את בדיקתן כל 10,000 ק"מ. מאז ועד היום השתנו הרבה דברים בעולם הרכב, וכמעט כל המכוניות החדשות זקוקות לאותו טיפול 10,000 בסיסי ושגרתי רק בכל 20 או 30 אלף ק"מ. כל מוסך מורשה יציע לכם את טיפול ה- 10,000 אשר כולל את בדיקתם והחלפתם של האלמנטים הבאים:

  • שמנים – שמן גיר ושמן מנוע
  • פילטרים – אויר, שמן ודלק
  • פלגים (אין יותר "פלטינות")

בדיקה של מכלולים מוגדרים על פי בקשתכם או הצורך, כגון צמיגים, בלמים או מערכות אחרות:
טיפול 10,000 כולל גם בדיקה של מספר מכלולים וחלקים נוספים אשר מהווים יחדיו חלק בלתי נפרד מתקינות הרכב שלכם, דבר המשפיע באופן ישיר על בטיחות הנהג והנוסעים האחרים ברכב כמו גם על כשירות הרכב לנהיגה בעיני החוק. 
מוסכים מורשים יציעו לכם אם כן גם בדיקת היגוי ובלמים, בדיקה והחלפה של צמיגים וציריות, ובדיקת זיהום אוויר שמאוד חשובה בימינו.

 

מה חייבים לעשות בטיפול 10,000? 

חשוב לדעת כי מוסכים מורשים, ובמיוחד מוסכים שהם מורשי יבואן, חייבים למלא אחר כל הדרישות המופיעות בספר הרכב לגבי החלפה של חלק או רכיב זה או אחר במועד הנקבע לכל סוג רכב ספציפי. 

 

בדיקה מקיפה של תקינות הרכב

 

אז טיפול 10,000 אחד יכול להיות שונה מטיפול 10,000 אחר?

בהחלט. היות ולמעשה מדובר יותר על טיפול תקופתי, מאשר על טיפול בסיסי, הוא עשוי להיות שונה כאשר מדובר בטיפול שגרה ב- 60,000 ק"מ או לאחר 100,000 או 120,000 ק"מ.
 בהחלט יש אפשרות שתיכנסו למוסך לטיפול שגרה ואז יתברר לכם שהטיפול המדובר הפעם הוא טיפול גדול יותר, שכולל החלפת טיימינג, לצורך העניין, או פרוק ובדיקת בלמים.  הטיפול עדיין יוגדר על ידי המוסך או היבואן כטיפול שגרה, אבל פשוט טיפול גדול יותר. 

 

האם כדאי לעשות טיפולי 10,000 רק במוסכים מורשים?

חד משמעית – כן. 
מוסך מורשה הינו מוסך אשר מלבד היותו בעל רישיון של משרד התחבורה, הוא גם מתמחה לעיתים בטיפול ברכבים מסוימים או בתחום מקצועי מסוים. 
מוסך כזה "מבין" את צרכי הרכבים האלה על בורים ומעסיק בעלי מקצוע אשר עוברים השתלמויות לאבחון, מניעה וטיפול הולמים לסוגי הרכבים בהם הם מתמחים.

 

מדוע טיפול 10,000 כל כך חשוב?

הטיפול התקופתי במוסך חשוב לשם שמירה על תקינות הרכב וכפועל בלתי נפרד מכך – על בטיחותכם. 
רוכשי רכבים חדשים מחויבים להגיע אל כל מוסך מורשה במועד, על מנת לשמור על תקפות תעודת האחריות על רכבם. לעומת זאת, בעלי מכוניות ישנות יותר אינם "חייבים" להגיע לטיפולים במועד, אך מי שיזלזל, יתעכב או אף ידלג על בדיקה כזאת או אחרת, יסתבך בסופו של דבר עם תקלות וקלקולים חמורים בהרבה וליקויי בטיחות מסוכנים מאוד.
קל מאוד לדעת מתי הרכב שלכם דורש טיפול: לעיתים קרובות יש נורית שנדלקת כאשר המועד לטיפול שגרה כלשהו הגיע. 
אם הרכב שלכם לא מצויד בנורית כזו, נסו "להקשיב" למנוע ולראות מתי הרכב כבר מתקשה לנסוע, אם צריכת הדלק עלתה או אם הוא מזהם. 

 

"בשביל ליקויי בטיחות יש הטסט"

ליקויים בבלמים, צמיגים, ציריות ותושבות, מערכת הפליטה וכו' מתגלים בבדיקת הבוחנים במכוני הרישוי אך עדיין, במשך תקופה של שנה עלולים להתפתח ליקויי בטיחות רבים. ליקויים אלה עלולים להוות סכנה לנוסעים ברכב ולכן טיפול 10,000 הוא ממש לא משהו שכדאי להתעלם ממנו.
ישנם מוסכים שבנוסף לבדיקה התקופתית מבצעים גם הכנה לטסט, שירות אשר מומלץ מאוד להשתמש בו כאשר מועד הטסט קרוב באופן יחסי למועד ביצוע הבדיקה התקופתית.

מחפשים מוסך? היכנסו עכשיו לקטגוריית מוסכים באתר B144, סננו לפי מיקום, התמחות ודירוג לקוחות ובחרו מוסך לטיפול באוטו שלכם