בעיות במזגן הרכב הן צרה צרורה! על פי חוקי מרפי הוותיקים והטובים הן גם תמיד יצוצו בשיא השרב, כאשר אתם חייבים להגיע לפגישה בצהריי היום; חוויית העמידה בפקקים, שגם היא מפוקפקת מאוד, הופכת בתוך דקות לגיהינום של ממש.

 

מיזוג אוויר הוא לא פינוק – הוא ממש חובה

בניגוד לבעיות אחרות במערכות העזר של הרכב, שניתן אולי לדחות את הטיפול בהן, כאשר המזגן מתקלקל בשיאו של הקיץ, אנחנו חייבים למצוא מוסך שיתקן אותו וכמה שיותר מהר. 
מחקרים מראים ומוכיחים שמידת הסבלנות של נהג שנוהג ברכב חם ולא ממוזג היא נמוכה פי כמה מזו של נהג ברכב ממוזג. בנוסף, נהיגה בחום מתישה ומעייפת ומורידה במהירות את מידת הערנות שלנו על הכביש.
נהיגה ללא מזגן, ברכב שיש בו ילדים קטנים, שחשופים יותר ממבוגרים לאפשרות של התייבשות, היא ממש בגדר סיכון, בקיץ הישראלי.

 

מיזוג אוויר לרכב

 

לתקן – אבל לבחור נכון את בעל המקצוע

במקרה של תקלה במערכת מיזוג האוויר חשוב לבצע את התיקון במהירות האפשרית, אבל כמו בכל תחום מקצועי וכזה שמעורבים בו בעלי מקצוע, יש לבחור בצורה חכמה את המקום בו מבצעים את התיקון. 
הצנרת של מערכת מיזוג האוויר ברכב נוטה לעיתים להתייבש וכך קורה שהמזגן מאבד גז קירור. בעל מקצוע שלא יאתר את הבעיה בצנרת, למשל, ורק ימלא לכם "גז מזגנים", לא יפתור את הבעיה. האיש רק יגרום לכם להוצאה מיותרת, ואתם תמצאו את עצמכם ממלאים שוב גז, בקיץ שאחרי. 
מצד שני, בעל מקצוע שיקבע שיש להחליף את הצנרת, בלי לבצע בדיקה מעמיקה, יחטא למקצוע שלו ולאמינות המקצועית שלו, וגם הוא יגרום לכם להוצאה מיותרת.

 

מתקנים בחוכמה את המזגן ברכב לפני שמאוחר מדי

מוסך עם מומחה מיזוג אוויר

כיום גם בתחום מכונאות הרכב המרכיב המרכזי בתיקון נכון של כלי הרכב המתקדמים הוא התמקצעות והתמחות.
כמו שיש חשמלאי רכב, בוחן בטיחות ברכב וכיוצא באלו, כך יש גם מכונאים שעברו הסמכה של מומחי מערכות מיזוג אוויר לרכב. 
תמיד רצוי לבחור במוסך שמעסיק לפחות עובד אחד המתמחה במערכות מיזוג אוויר. בדיקה שאינה נעשית על ידי מומחה בתחום זה עשויה שלא לאתר את התקלה האמיתית או חלילה לגרום לנזקים גדולים יותר.
אם במוסך אין טכנאי מזגני רכב אבל הוא פונה אל מומחה חיצוני למיזוג אוויר לרכב לבדיקת התקלה ותיקונה זה מספיק בהחלט.

קבלו המלצות אבל לא בכל מחיר

הדרך הטובה והאמינה למצוא מוסך טוב לתיקון בעיות במזגן הרכב היא לקבל המלצות ממכרים שכבר קיבלו שירות ויצאו מרוצים.
בכל מקרה, גם אם קיבלתם המלצות טובות על מישהו, זכרו שזהו התפקיד שלכם לוודא שרק איש שמתמחה בתחום הספציפי הזה ידאג למזגן שלכם. 
אם אין לכם זמן לחפש המלצות או את מי לשאול, אתם יכולים לפנות לדירוגי מוסכים ולקרוא חוות דעת רלוונטיות באתרים אמינים.

מוסך אמין

לפני שאתם מכניסים את הרכב למוסך זה או אחר, עשו עליו חיפוש קל וקצר באינטרנט. 
קראו מה כותבים עליו לקוחות, אם הוא מוזכר לחיוב או לשלילה, חלילה, בפורומים מקצועיים או כאלה של חובבי רכב וכו'.
בכל מקרה, כדאי לכם מאוד להיות במקום כאשר המוסכניק בודק את הרכב. בדיקת מזגן היא לא סיפור שלוקח זמן רב, ובעל מקצוע טוב יכול להגיע למסקנות נכונות תוך כמה דקות. 
אל תסתפקו באמירות כלליות כמו "צריך להחליף גז" או "חייבים להחליף את כל הצנרת". בדקו למה, בקשו שיראו לכם איפה הבעיה נמצאת בפועל ואם אפשר, שאלו לגבי אפשרות לטיפול חלופי; במיוחד ברכב מיושן, וזול. 

 

לכו למוסך הרגיל, שאתם סומכים עליו

אפשרות טובה בהחלט היא לגשת למוסך הקבוע שלכם וזה שאתם סומכים עליו, ולבקש שם המלצה בנוגע לטכנאי או מוסך שמטפל במזגנים.

 

חלקי חילוף

בררו עם המוסך הפוטנציאלי לתיקון התקלה במזגן באלו חלקי חילוף הם עושים שימוש. האם בחלקים מקוריים של יצרן המזגן, חלקים חלופיים, רק חלקים בעלי תאימות מדויקת לדגם הרכב שלכם וכן הלאה.

התקלקל לכם הרכב או המזגן ואתם מחפשים מוסך או טכנאי מזגנים לרכב? היכנסו לרשימת המוסכים המומלצים באתר B144 ובחרו במוסך הקרוב למקום מגוריכם.