כן עמלה או לא עמלה, כן פקקים או לא פקקים? מה חדש בהזמנת מוניות בתל אביב ואיך לנהל את העניינים בעיר הגדולה?

נסיעה במונית בתל אביב היא לעיתים קרובות מאוד הפתרון התחבורתי הנח והמשתלם ביותר. אם אתם מגיעים לתל אביב ברכבת, נניח, ויש לכם כמה פגישות בעיר הגדולה והפקוקה, נסיעות קצרות במונית תל אביבית יהיו פתרון יעיל.

נכון, כל נסיעה קצרה במונית בתל אביב עלולה לעלות לכם 20 ש"ח ויותר, אבל אם תחשבו את עלות שעת חניה בחניון עירוני ממוצע, תגיעו למסקנה שארבע או חמש שעות חניה, בתוספת עלות הדלק והנסיעה לתוך העיר מתקזזות עם עלות הנסיעה במונית בתל אביב.

איך אפשר לייעל את הנסיעה במוניות בתל אביב?

ראשית, אם אתם מגיעים ברכבת לתל אביב, כדאי לקחת מונית ראשונה מתחנת הרכבת עצמה. שם תמצאו מוניות רבות שישמחו לקחת אתכם לכל יעד בתל אביב ללא עמלת הזמנה טלפונית.

אם אתם מגיעים ברכב לתל אביב, עדיף לחנות בחניון עירוני גדול – אופציה יחסית שפויה מבחינת תעריף הנסיעה – קרוב ככל האפשר למרכז האזור בו הפגישות שלכם. בצורה כזו רוב הסיכויים שתצליחו לעצור מונית בתל אביב כבר ב'נחיתה' שלכם בעיר, ויתרה מזאת: הנסיעות העתידיות שלכם במוניות יהיו קצרות ולכן גם זולות יותר, באופן יחסי.

אפליקציות מול הזמנות טלפוניות מתחנות מוניות בתל אביב?

היום ישנן כמה אפליקציות שמאפשרות הזמנת מוניות בתל אביב. אפליקציות אלה מאפשרות לכם לשלם בכרטיס אשראי ולעיתים הן גם מוזילות את מחיר הנסיעה בגלל ויתור נהגים על עמלת ההזמנה הטלפונית (5.2 ש"ח, נכון לנובמבר 2013). מצד שני, במיוחד במרכז העיר, בשעות שאינן שעות עומס, קל למצוא מונית בתל אביב ואין צורך בהזמנה טלפונית או הזמנת מונית בתל אביב באמצעות אפליקציה.

איך לדעת שנהג המונית לא מנפח את מרחק הנסיעה?

ברוב המכריע של המקרים, נהגי מוניות בתל אביב לא מנפחים את מרחקי או זמני הנסיעה. נהג מונית שתקוע אתכם בסימטא צדדית או פקק לא באמת מרוויח מהנסיעה ונוסע לא מרוצה במונית פותח פתח להרבה בעיות: תלונות למשרד התחבורה או לתחנת המוניות. בוודאי תראו שנהגי מונית תל אביביים רבים מפעילים GPS כדי להביא אתכם ליעד בזמן המהיר ביותר וגם כדי למנוע מחלוקת. אחרים יתיעצו אתכם ויסכמו אתכם נתיב נסיעה כללי במונית, גם כדי שתהיו מרוצים מהנסיעה במונית בתל אביב. בכל מקרה: זכרו תמיד לדרוש הפעלת מונה בכל נסיעה, קחו קבלה מהנהג ובידקו שפרטיו מופיעים עליה, כנדרש בחוק.