דרך נוחה להגיע לשדה התעופה היא ברכב הפרטי. מצד שני, לא לכולם יש רכב ולא כולם יכולים להשאיר את המכונית בחניון בלי שמישהו אחר בבית צריך לעשות בה שימוש. אחד הפתרונות הטובים להגעה לשדה התעופה הוא אם כן מוניות לשדה התעופה.

 

מתי כדאי לבחור להשתמש במוניות לשדה התעופה?

סקר שערכה רשות שדות התעופה מגלה ש- 40% מעדיפים להגיע במוניות לשדה התעופה. האם זה רק עניין של נוחות, או שמא מוניות לשדה התעופה הוא אכן פתרון יעיל וחסכוני?

עניין הנוחות בשימוש במוניות לשדה התעופה אינו עניין מבוטל: בהרבה מקרים, טיסות יוצאות בשעות לא נוחות ואנחנו מוצאים את עצמנו על הכביש בשעות בוקר מוקדמות או לילה מאוחרות. אלה שעות שאנשים רבים לא אוהבים לנהוג בהן, מה גם שהם לא ישנים טוב במהלך הזמן שלפני. בקיצור, מהבחינה הזו מוניות לשדה התעופה עדיפות בהרבה על נהג עייף, מעוצבן או לא מרוכז.

עניין נוסף הוא עניין הנוסעים והמזוודות: ארבעה יוצאים לחו"ל? חמישה? יכול להיות שהרכב הפרטי קטן מדי מכדי להכיל את כל המזוודות והנוסעים. גם מבחינה זו, מוניות לשדה התעופה עדיפות על שימוש ברכב פרטי ואף יותר מזה: כאשר כבר מגיעים לשדה, יש להחנות את הרכב בחניון לטווח ארוך. זהו חניון מרוחק, שאמנם יש ממנו שרות הסעות יעיל, אבל עדיין צריך לטלטל מזוודות, ילדים ותיקים... מוניות לשדה התעופה מורידות את הנוסעים בפתח הטרמינל והכל קל ונח יותר.

החישוב שיש לעשות כאשר בוחנים את כדאיות השימוש במוניות לשדה התעופה כולל את מחיר הנסיעה ברכב – דלק ובלאי ("שווי שימוש") ואת מחיר ועלות החניה בשדה התעופה, אם משאירים את הרכב בחניון לטווח ארוך. ברוב המקרים, אם יש מי שיקפיץ אתכם לשדה ובחזרה, השימוש ברכב פרטי עדיף וכלכלי יותר על פני השימוש במוניות לשדה התעופה ועל זה לא נדבר.

כאשר אתם מחשבים את עלות הנסיעה במכונית מול עלות השימוש במוניות לשדה התעופה, אתם מגלים מהר מאוד שההפרש הגדול ביותר הוא בין נסיעות קצרות לארוכות וממקומות שיש עליהם הרבה תחרות בין תחנות המוניות: כאשר נוסעים למספר ימים רב, ההוצאה על חניה בשדה הופכת להיות גורם משמעותי.

הוא יכול להיות שווה למחירה של נסיעה במונית לשדה התעופה. כמו כן, אם אתם מגיעים מעיר כמו ירושלים, תל אביב, ברצליה וערים אחרות באזור המרכז, הרי שיהיו הרבה הצעות למוניות לשדה התעופה ותחרות על התעריפים והנוסע. אם אתם מגיעים ממקומות מרוחקים או קטנים, מוניות לשדה התעופה פחות נפוצות, התחרות קטנה יותר וגובה התעריפים – בהתאם.