לימודי מחשבים – לא מה שחשבתם

המחשב הוא ההמצאה החשובה ביותר של המאה שעברה. זה שינה לחלוטין את האופן שבו אנשים, חברות, תעשיות וממשלות מתפקדות. עוד יותר מרחיקות לכת הן ההשלכות של מחשבים על העתיד. כמעט כל המומחים מסכימים כי המחשוב של רוב התהליכים מצייר את פני העתיד. האינטרנט הוא הנכס החשוב ביותר של המחשב. הכמות העצומה של המידע שמוחלף בו מכווץ את העולם מבחינה פונקציונאלית וגם מבחינה תרבותית. אולם כל זה אפשרי בגלל קידום טכני עצום בתחום זה. עם דרישה כזאת של טכנולוגיות מחשב יש צורך בכוח עבודה מיומן. זה הפך את לימודי המחשב לאחד התחומים הפופולאריים ביותר של העידן הזה.

לימודי המחשב הם מגוונים מאוד. הם כוללים מספר עצום של תתי תחומים, והתמודדות עם בעיות שונות ויישומים של מערכות המחשב. זה מחולק בדרך כלל לשני חלקים- חלק תיאורטי וחלק יישומי. החלק התיאורטי דן במחשוב של בעיות. זה כולל יצירה ושיפור של אלגוריתמים על מנת לשפר את הקיים וליצור תוכנות מהירות ויעילות יותר. המטרה היא לשמור על מינימום של מקורות בהם עושים שימוש. כמו כן לומדים כיצד לאחסן מידע. אחסון מידע והבניית מאגרי מידע הוא נושא חשוב בלימודים. החלק התיאורטי כולל גם יצירת שפות תכנות פונקציונאליות ושימושיות.

החלק המעשי כולל יישומם של החומרים שנלמדו בעולם האמיתי. אחת הבעיות החשובות ביותר היא להשתמש במחשבים כתחליף לאינטליגנציה האנושית. תחום זה ידוע בשם "בינה מלאכותית". המחשב מזהה דפוסים, קורא את הטקסט, ושופט על סמך נתונים. גרפיקה ממוחשבת היא עוד שדה גדול, בעזרתה המחשב בוחן את הטכנולוגיה הכרוכה ביצירת דימויים, צבעים ואנימציות על מסך המחשב. תחום נוסף הוא פיתוח של ממשק המחשב לאדם -העכבר,המקלדות, וכו.

היות ומדובר בתחום כל כך נרחב מגוון מעמיק וחשוב בימינו אלה, וכזה בעל דרישה נרחבת ורבה כל כך בשנים האחרונות וכפי הנראה באופן שילך ויגבר גם בעתיד, לימודי המחשב דורשים חינוך טוב מאוד. לימודי המחשב הם ברמה בסיסית מאוד קודם כל לימודים עיוניים. התלמידים צריכים קודם כל להכיר את מפרט המחשב. מושגים מסוימים בתכנות בסיסי גם הם נלמדים. ידע בסיסי במחשבים הוא תנאי בסיסי לעבודות רבות ועל כן מדובר על תחום חשוב הנוגע לתעסוקה של כל אחד. לימודים גבוהים בתחום המחשבים מוצעים כמעט על ידי כל מוסד ללימודים גבוהים, ומוסדות רבים מציעים מלגות לסטודנטים מצטיינים או כאלה המתקשים כלכלית.

ואם לימודים גבוהים הם לא בדיוק בשבילכם, המכללות והאוניברסיטאות השונות מצעיות עוד מגוון רחב של מסלולי לימוד שיאפשרו לכם להשתלב בתעשיית ההי-טק המקומית, החל מבדיקת תוכנה (QA) דרך שפות תכנות שונותץ כמו ג'אווה סקריפט, C או HTML וכלה במקצועות שאינם קשורים ישירות למחשוב כמו תמיכה, קידום אתרים או הנדסת רשתות.

מיותר לציין שכל אחד ממסלולי הלימוד מאפשרים לבוגרים מצטיינים להרוויח משכורות נאות.