הרומן בין האנושות לאוכל התחיל אי שם בשלב בו גילינו את האש שם למעשה התחיל תהליך הבישול שאנו מכירים. האכילה הפכה במרוצת השנים ממעשה של כורח לאחת מהנאות החיים כך יגידו הרוב. 2

כיוון שטבעו של האדם הוא לחלוק את הנאתו עם היקרים לו אכילה בד"כ מתבצעת בצוותא כאשר הדבר אפשרי.

בדיוק מסיבה זו ישנה חשיבות גדולה לתכנון ורכישה נכונה של פינות אוכל מתאימות כאלו שיספקו לנו את יכולות האירוח שאנו צופים שנצטרך, אך מצד שני גם לא תגזול מקום יקר בבית. בכדי להגיע לפינת האוכל המבוקשת יש לבדוק ולקחת בחשבון את השיקולים הבאים: 

גודל השולחן: שולחן אוכל צריך לאפשר לכל האנשים הגרים בבית לאכול ביחד. אך בנוסף עליו להתחשב גם באורחים שמגיעים מידי פעם לארוחות משותפות ולכן צריכה להיות לו האפשרות לעבור הגדלה.

מבחינה זו, קיימות מספר שיטות הגדלה שונות לעיתים מהקצוות ולעיתים על ידי הרחבת המרכז - כדאי לבחור בשיטה שיותר מתאימה לכם קחו בחשבון כי ההגדלות שמתחברות לקצוות השולחן יהיו פשוטות יותר לתפעול ובעלות סיכויים נמוכים להתקלקל בניגוד למנגנוני החלקה למיניהם שהשולחן נפתח במרכזו וכך גדל.

צורת השולחן: לכל הצורות המקובלות של שולחנות אוכל יש יתרונות וחסרונות. ככלל, שולחנות ריבועיים ומלבניים ניתנים להצמדה לקיר באופן מלא ועל כן מאפשרים חיסכון במקום ופרקטיות גבוהה. מאידך, שולחנות עגולים נעימים יותר לאירוח כול יושבי השולחן למעשה יושבים אחד מול השני, אין ראש ואין זנב. לא בכדי בחר המלך ארתור בצורה העגולה לשולחן האבירים שלו.

חומרים/איכות: מקובל לחשוב כי ברור לחלוטין שעדיף לקנות מוצר איכותי ועמיד על פני מוצר פשוט וקל. אך אל לכם לבטל שיקול זה בהינד עפעף. בדיקה מחודשת תוכיח כי השיקול הוא אכן משמעותי שכן גם למוצרים פשוטים וקלים יתרונות. ראשית יש להבדיל בין החומרים שולחן מעץ סיבית למשל שוקל יחסית מעט והוא מספק יציבות מספקת למרות שלא תורישו אותו לילדים.

שולחן עץ מלא כבד ומסיבי, מחזיק לאורך שנים, אך לרוב אינו מתפרק - ולאנשים אשר עוברים דירות מידי פעם מדובר בעול לא קטן לעומת שולחנות הסיבית. בנוסף כיום יש פינות אוכל מעוצבות מפלסטיק או שילוב של מתכת וזכוכית אשר מאופיינים בקלות לניקוי, יכולות פירוק והרכבה יעילות ואף חלקי חילוף.

מיקום פינת האוכל: נהוג למקם את פינת האוכל בין המטבח לסלון כך המעבר בין השניים הופך לתחום ומוגדר, ומאפשר לאוכלים להיות חלק מהסלון, בין אם זה למטרות צפייה בטלוויזיה או על מנת לקחת חלק בשיח המתנהל בסלון. עוד נהוג בעיקר בדירות קטנות, להצמיד את פינת האוכל לאחד או שניים מהקירות.

באופן זה ניתן לחסוך במקום, וברגע שצריכים, מפרידים את השולחן מהקיר ומקבלים עוד מקומות ישיבה. לעומת זאת, יש בתים ודירות אשר להן פינה מוכנה ונבדלת עבור אירוח ואכילה. פינות אלו מייצרות אווירה אינטימית וחמה ולרוב מייתרות את הרצון לחסוך במקום.

גובה: גובה השולחן בד"כ נשכח מראשם של רוב האנשים בבואם לקנות פינת אוכל חדשה. אומנם רוב הפינות מגיעות בגובה סטנדרטי אך נושא זה חושב מאוד לברר ולבדוק לפני הקנייה. מאותה סיבה גם חשוב להתאים את הכיסאות לשולחן שולחן גבוה עם כיסאות נמוכים יהיה מאוד לא נח, וההפך.

בסופו של דבר - זיכרו אומנם אנו לא מבלים באכילה כמו שאנחנו מבלים בחדר השינה או על הספה בסלון, אך לא ניתן לכמת את ההנאה שבלאכול ארוחה טובה בפינת אוכל מתאימה ומושקעת, שלא מתנדנדת ומגיעה עם כיסאות נוחים ומתאימים.