יועצי מס, כמו רואי חשבון או מנהלי חשבונות, מציעים סל מוצרים ושירותים מסוים כל אחד. סל זה יכול להשתנות בין יועץ מס אחד לשני, או בין משרדים שונים ליעוץ מס, אבל השירותים הבאים הם חלק משירותי ייעוץ מס בסיסיים, שמשותפים לרובם.

שירותים בסיסיים של ייעוץ מס

תאומי מס: אם אתם שכירים ועובדים בשתי משרות, ביצעתם עבודה עבור גורם כלשהו שאינו המעסיק הקבוע שלכם או שיש לכם הכנסה ממקור אחר, כדאי לכם לבצע תאום מס. יועצי מס מציעים שרות תאום מס כדי לחסוך לכם כסף, שכן ללא תאום מס, אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים מיסים בשעור גבוה מאוד ולא מוצדק על ההכנסה הנוספת.

הגשת דוחות להחזרי מס לשכירים: תאום מס והקטנת או ביטול ניכויי מס במקור, דורשים הגשת דו"ח אישי גם משכירים. גם כאן, יועץ המס הוא מי שיסכם ויכין את הדו"ח השנתי. בהיותו יועץ מס מוסמך, הוא יוכל גם להגיש את הדו"ח למס הכנסה ולייצג אתכם בפני רשות המסים. ואגב, האחרון הוא שרות נוסף שמבצעים יועצי מס, והוא הגשת הדו"ח וייצוג נישומים בפני מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.

תיקוני שומות: יכול להיות שהגשתם דו"ח ופקיד השומה או שמעביד הורידו לכם – בתום לב – סכומים שאינם נכונים. כאן, תפקידו של יועץ מס הוא לוודא שהשומות (שיעורי המס) שנקבעו לכם הן נכונות. כמי שמוסמך לייצג אתכם בפני הרשויות, יפנה יועץ המס לרשות הרלוונטית ויבקש לקבל תיקון שומה, במידה וזו נקבעה ולא הייתה נכונה.

החזרי מס משנים קודמות: תאום מס ובקשה לביצוע החזרי מס יכול יועץ מס לבצע עבורכם עד שש שנים לאחור. זו אולי אחת הסיבות שבגללן שכירים או אחרים לא מגיעים ליועץ מס מדי שנה, אלא רק אחת לכל כמה שנים. האם זה חכם? זה עניין של עלות/תועלת, בעיקר, אך לא רק: בישראל, תקנות מס משתנות לעיתים קרובות: מה שאתם זכאים לקבל השנה, יכול להיות שלא תהיה זכאים לו בשנה הבאה. יועצי מס ממליצים לכן לפנות מדי שנה לבדיקת תיק לקבלת החזרים. חלק גדול מיועצי המס עובדים על בסיס הצלחה בלבד, כך שהסיכון שאתם לוקחים הוא קטן.

הכנת תלושי משכורת: זה כמובן פחות רלוונטי לשכירים, ורלוונטי יותר לחברות או מלכ"רים, אבל יועצי מס יכולים להכין תלושי משכורת. הם מכירים את שיעורי המס שיש לנכות לפי גובה המשכורת, אבל תפקידם כיועצי מס הוא גם להכיר את נקודות הזכות, מדרגות המס השונות והזיכויים שמגיעים לעובד או למעביד. בהקשר זה, חשוב לוודא שיועץ המס מכיר את תחום העיסוק שלכם או החברה.