זוגות רבים מגיעים למצב שבו הם נמצאים במשבר זוגיות – חולף או עמוק יותר – והם שואלים את עצמם האם להמשיך ולנסות, או לשבור את הכלים ולהתגרש. 

 

שאלו את עצמכם: האם יש משהו בזוגיות הזו, ששווה להציל?

כן, אתם יכולים לעשות מאמץ, לצאת לחופשות בחו"ל או אפילו בצימר רומנטי בארץ, אבל אתם חייבים קודם כל להיות משוכנעים שבזוגיות שלכם יש משהו ששווה להלחם עליו. 
חפשו את אותו חלק חיובי – אפילו קטן – ובמקום להתמקד בדברים הגרועים בבן או בת הזוג שלכם, התמקדו באותם דברים טובים, שמשמחים ומעשירים אתכם. אם תחשבו על החלק הזה בבן הזוג שלכם, יהיה לכם קל יותר להמשיך ולהתאמץ כדי לשמור על הקשר.
 

 

קחו בחשבון שמשברים חולפים

זוגות רבים חווים משברים בחיי הנישואין שלהם. לפעמים זה קורה לנו: אנחנו נמצאים בסוג של משבר זהות או חוסר עניין בעבודה, ומשליכים הכול על היחסים הזוגיים שלנו. 
במקום למהר ולשבור את הכלים, קחו זמן, חישבו על הדברים ושאלו את עצמכם אם לא מדובר במשבר חולף, שאפשר לעבור. 

 

זוג רב

 

נסו לגעת שוב...

זה ירגיש מוזר: אם אתם במשבר, כועסים או מרוגזים, ניסיון לחבק ולהגיע שוב לבן או בת הזוג שלכם עלול להיראות מוזר. 
אז לא: עשו את המאמץ. אם אתן נשים, נסו להתחיל שוב: היכנסו לחנות מתנות טובה, קנו משהו נחמד והעניקו אותו לבן/בת הזוג יחד עם חיבוק ונשיקה. זכרו שיחסים בנויים על חיבה ונסו לעשות את המחווה הזו באופן טבעי ככל האפשר – זה לא יהיה קשה כל כך, כמו שזה נשמע. 

 

חפשו איך לנצל את המשבר לצורך התחדשות

דברו על מה מביא אתכם למשבר, ומה גרם לכם להרגיש דחויים, לא מעניינים או לא רצויים. 
יחד, אולי תמצאו שיש לכם הרבה מן המשותף ותוכלו לחדש תחומי עניין ישנים או למצוא תחומי עניין שמעניינים אתכם שניכם יחד. 

 

אמרו "אני" ולא "אנחנו"

כן, צריך שניים לטנגו, וגם כדי לריב, אבל אולי אתם לא חושבים עד הסוף? אולי, במקום לומר "אנחנו רבים" או "אנחנו מתווכחים הרבה", תגידו לעצמכם "אני רב" או "אני מתווכח הרבה". 
יכול להיות שלא – ויכול להיות שכן, אבל נסו לראות גם את הצד השני ולהכיר בכך שאתם עלולים - רק עלולים – להיות אלה שטועים מדי פעם. 
בכל פעם שאתם חושבים שבן או בת הזוג שלכם "טועים", חפשו איך אתם יכולתם למנוע את הטעות, את ההתפרצות או המריבה.

 

דברו על "למה?"

והכוונה שלנו היא "למה אנחנו רוצים לנסות ולהציל את הזוגיות הזו?"
דברו על זה ביניכם. בטוח שתוכלו למצוא לפחות סיבה אחת או שתיים שבגללן תרצו להתגבר על המשבר שאתם חווים ומשם או מכאן תוכלו לצאת לאותה דרך של שיקום היחסים שלכם. 
היתרונות בכך שתישארו יחד, עליהם אתם צריכים לחשוב ועליהם אתם צריכים לעבוד. 

 

נסו להיות פרגמטיים

הבינו שיחסים עם בן או בת זוג חדשים לא יהיו בהכרח קלים או טובים יותר. ייתכן ותפגשו מישהו חדש, אבל מה יקרה אז? סיבוב נוסף של התכתשות? 
מה שאנחנו אומרים הוא, היו נכונים להיכנס לתהליך ומהלך של ייעוץ זוגי והבנה של המקום שבו אתם נמצאים. 
כך, אפילו אם בסופו של דבר לא תישארו יחד, לפחות תבינו את הרקע לנושא, את הטעויות שאולי עשיתם ואת הדרך שבה תוכלו להימנע מהן בעתיד

 

אם יש לכם ילדים – עשו את המקסימום

ילדים, בכל גיל, מושפעים בצורה לא פשוטה מהליך גירושין של הוריהם. 
הם יכולים לספר לעצמם כל מיני דברים, ולשכנע את עצמם שכך טוב יותר לכולם, אבל בסופו של דבר, גירושין הם פרוק של תא משפחתי מוכר ובטוח. 
אתם לא חייבים להישאר יחד, אם היחסים ביניכם הם כאלה, שהם הורסים לכם את הבריאות או את החיים, פשוטו כמשמעו, אבל לפחות נסו כל מה שאתם יכולים לנסות, כדי להישאר יחד. 

מחפשים יועץ זוגיות? היכנסו לקטגוריית ייעוץ זוגי ומשפחתי באתר B144 ומצאו יועץ או יועצת זוגית שתעניק לכם את הכלים הנחוצים להצלת הזוגיות.