רבים מתלבטים היכן כדאי לקנות יין - האם בסופרמרקט? האם ביקב? האם בחנויות יין? האם מחיר היין לא יהיה גבוה יותר בחנות קטנה, מאשר בסופרמרקט, למשל? האם כדאי לקנות יין בחנויות נוחות בתחנות דלק או ברשתות השיווק העירוניות?

הנה מדריך קצר שיעזור לכם להחליט איפה לקנות את בקבוק היין או המשקה הבא שלכם, ולהיות בטוחים שתקבלו את התמורה הטובה ביותר לכסף שלכם – גם מבחינת מחיר, גם מבחינת עניין וגם מבחינת איכות.

ביקורות יין, סקירות איכות ומידע על יינות חדשים תוכלו למצוא באתר bakbuk.co.ill, פורטל המשקאות של ישראל.

חנויות יין – איפה כדאי לקנות יין

מלבד ברשת טיב טעם, יינות ברשתות השיווק הגדולות יהיו יינות כשרים. אלה יכולים להיות יינות תוצרת הארץ או יינות יבוא, לרוב של יקבים גדולים בחו"ל.
מבחינת המחיר, רוב היינות ברשתות השיווק הינם זולים עד בינוניים במחירם. יש ביניהם יינות טובים, אבל כאן לא תמצאו סדרות מעניינות או יינות מתיישנים – כאלה שנהוג להביא לחברים חובבי יין מקצועיים, או לשמור לשנים רבות במרתף יינות מיוחד.
אם אתם מחפשים יין בסיסי וטוב, לארוחת ערב ביתית או לאירוח – אפשר בהחלט למצוא יינות טובים ברשתות השיווק. המחירים? בין 35 ש"ח ל- 70 ש"ח. אין צורך להוציא יותר מ- 75 ש"ח לבקבוק יין טוב בסופר.

לא היינו ממליצים לקנות יין בחנויות נוחות ופיצוציות, אלא אם כן אתם מכירים את המוכר. הסיבה אינה רק המחיר – שלרוב יהיה גבוה מאוד יחסית לחנויות רגילות – אלא גם לאופן שבו נשמר היין. יין הוא מוצר רגיש, לאור ולחום, וחנויות אלה לא בנויות לשמור על יינות בתנאים אופטימליים. בנוסף על כך, ה- Turn Over, כמות היין שנמכר, נמוכה מדי, ואתם עלולים 'ליפול' על בקבוקים שעבר זמנם, וכבר אינם ראויים לשתיה.

בחנויות היין המבחר יהיה הגדול ביותר, והמחירים לא בהכרח הגבוהים ביותר. בנוסף, תוכלו לקבל ייעוץ טוב ולהיות בטוחים וסמוכים כי היין נשמר בתנאים אופטימליים.

"אני לא יודע מה אני רוצה", הוא משפט שהמוכרנים שומעים הרבה. מוכרן טוב ישאל אתכם כמה שאלות מובילות, וימליץ לכם על יין או שניים שהוא מרגיש טוב לגביהם. זכרו שהוא או היא רוצים שתחזרו אליהם, ולכן ימליצו לכם על היין המתאים ביותר, גם אם לא ירוויחו עליו הכי הרבה.


"מה אם המליצו לי על יין, והוא לא היה טעים כמו שחשבתי?"
אם היין היה מקולקל – וזה קורה, אפילו אם לעיתים רחוקות – הביאו אתכם את הבקבוק ומה שנשאר בו לחנות, רצוי כבר למחרת היום. בהרבה מקרים תקבלו זיכוי או בקבוק יין חדש. אם היין פשוט לא היה לטעמכם, אמרו זאת למוכר. גם הוא צריך ללמוד ולהכיר את טעמכם. בפעם הבאה הוא כבר יידע טוב יותר על מה להמליץ לכם.

עוד בנושא: איך להעריך יין על פי התווית.