איפה אפשר למצוא יינות ומשקאות אלכוהוליים במחירים הטובים ביותר? מהו בכלל 'מחיר טוב' ליין, לבירה או לאלכוהול?

יין ומשקאות אלכוהוליים אפשר לקנות בחנויות משקאות וחנויות מתמחות, כמו מעדניות, ואפשר לקנות גם בסופרמרקט, ברשתות מזון ומכולות. יינות שונים ומשקאות תוכלו למצוא גם בפיצוציות וחנויות נוחות בתחנות דלק, כשלפי החוק, מותר למכור משקאות אלה עד השעה 23:00, ולא מאוחר יותר.
כשאתם בוחרים יין, הגדירו לעצמכם תקציב לבקבוק, ובדקו מה הטוב ביותר שאתם יכולים לקבל. יכול להיות שמדובר יהיה ביין או משקה אלכוהולי ממותג, ואז אתם משלמים כמו בכל דבר, על השם. יכול להיות בקבוק יין של יקב פחות מוכר, או ויסקי של מזקקה קצת פחות מוכרת, אבל אלה יהיו טובים ומהנים יותר – במחיר נמוך או זהה לזה של המותג. היתרון שבקניית יין או אלכוהול ממותג, הוא הבטחון במה שיש בבקבוק.

יין, בירה ומשקאות ברשתות שיווק

בסופרמרקט אפשר למצוא יינות כשרים ומשקאות כשרים, תוצרת הארץ ותוצרת חוץ. עד לפני זמן לא רב, ההיצע היה בסיסי, והיינות שנמכרו בסופרים היו במחירים נמוכים בלבד, לרוב סביב 30 ש"ח, ועד 55 – 60 ש"ח, בלבד. נמכרו גם משקאות חריפים בסיסיים בלבד, לרוב מתוצרת הארץ. כיום אפשר למצוא ברוב רשתות השיווק הגדולות גם יינות שמחירם עובר את ה- 100 ש"ח, יינות של יקבי בוטיק ויקבים גדולים – כולם כשרים. מחירי משקאות תוצרת חוץ ינועו סביב 100 ש"ח גם כן, כשמודבר על מוצרים בסיסיים של מותגים גדולים ומוכרים.
בנוסף על אלה, ובנוסף על מותגי הבירה הגדולים והמוכרים, בחלק מהסניפים השונים אפשר למצוא גם בירות בוטיק, של מבשלות בוטיק מקומיות, ובירה מיובאת, בעיקר מבלגיה ומגרמניה, אך גם בירה מבריטניה ואפילו ארה"ב.
מבצעי מכירות של יין יחולו בעיקר לקראת חגי ראש השנה ופסח.

יין, בירה ומשקאות חריפים בחנויות יין ומשקאות

חנות משקאות טובה תציע לכם מגוון גדול יותר – ולרוב גם לא בהכרח כשר – של יין, בירה ומשקאות אלכוהוליים. לא בהכרח המחירים יהיו גבוהים יותר, ולעיתים קרובות הם יהיו אף נמוכים יותר מאלה של הסופרים.
יתרון גדול של חנות משקאות הוא הידע של המוכרנים, ויכולת היעוץ שלהם: בסניף של רשת סופרמרקטים לא בהכרח יהיה מישהו שיוכל לעזור לכם. בחנות משקאות פרטית או רשתית, תוכלו לרוב לסמוך על המלצת הצוות או אחד המוכרנים. הגדירו להם תקציב ויעוד – ארוחת ערב, מתנה או בקבוק לשמירה והתיישנות – ושמעו מה יש להם להציע. לחנויות אלה גמישות בקניית כמות גדולה של משקאות אלכוהוליים או יין.

יין, בירה ומשקאות בחנויות נוחות ופיצוציות

כאן תמצאו מוצרים בסיסיים או מותגים נמכרים ביותר – בלבד. המחירים יהיו גבוהים יחסית, ולא בטוח שהאחסון היה במיטבו. ככלל, רצוי לקנות יין או בירה בחנויות בהן התחלופה של מוצרים אלה גבוהה.