החל מייבוא אופנה אקזוטית וכלה בייבוא גופי תאורה עסקי הסחר הבינלאומי ייקחו אתכם לכל רחבי סין, ולכל מוצרי הנישות שעולים על דעתכם. סחר בינלאומי הוא אולי אחד הענפים החמים במילניום החדש, אבל בעצם אם ניזכר במרקו פולו ובדרך המשי, נבין שהייבוא והייצוא התחילו כבר בימי קדם.

בניגוד לכל הציפיות של הכלכלנים, שמגזר הייצור הסיני יתכווץ בקיץ 2013 קרה בדיוק ההפך, והייצור גדל הרבה יותר ממה שהיה רק לפני שנתיים.

הכלכלה של סין תלויה במידה רבה מאוד בייצור וביצוא. האזרחים הסינים צורכים רק חלק קטן מכל הסחורה שמיוצרת בארצם, והשאר מיוצא לאירופה, לארה"ב, לישראל ועוד. במציאות זו, זה לא מפליא שאנשים רבים מדברים על ייבוא מכולות מסין עם ריהוט ותכולת בית, ארץ שבה אפשר להשיג כל דבר לבית, מאגרטל פלסטיק מקושט ועד לג'קוזי מפואר.

האמת היא שסין מייצרת היום כל כך הרבה מוצרים, שאם היא פתאום תחליט להפסיק את הייצור, כמעט ולא נוכל להשיג דברים בסיסיים שמשמשים אותנו באורח החיים המודרני, כמו מזגנים, טלפונים סלולריים ומחשבים אישיים.

מבין המוצרים שמשתלם לייבא מסין לארץ נמצאים מוצרי האלקטרוניקה, מוצרים לבנייה ולאבזור הבית (אריחים, קרמיקה, כלים סניטריים, ריהוט, פריטים דקורטיביים ועוד), מוצרי פלסטיק, מתנות, תיקים, מוצרי טקסטיל, הנעלה והלבשה, מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, קישוטים ואביזרים למסיבות, מוצרים לגינון, ציוד שמתאים למלאכת יד, כלי עבודה ל-DIY, מוצרים לטיולים ולקמפינג, מוצרי בריאות וספורט, מוצרים לחיות מחמד, משקפיים, אופניים, מוצרים לענף הדפוס, מוצרים שונים לאריזה ומוצרים שמיועדים לתעשיות הכימיות ולתעשיית המתכות ועוד.

אבל, כדי שהייבוא יהיה מוצלח, צריך לקחת בחשבון לא רק מה משתלם לייבא לארץ, אלא גם כמה גורמים נוספים, כמו:

- לבחור מוצר שאפשר לייבא בכמויות גדולות. כאשר אתם מייבאים מוצר בכמויות גבוהות, זה פשוט מאפשר לכם לחסוך בעלויות. אם יהיה עליכם לשלוח בכל פעם כמות מסוימת של מוצרים מסין לארץ, ולא בבת אחת עלויות התפעול שלכם יהיו כמובן הרבה יותר גבוהות. ככל שתוכלו לצמצם את היבוא למשלוח אחד, כך תוכלו לחסוך בעלויות ולהגדיל את הרווחים על כל מכירה.

- למצוא מוצרים שתוכלו למכור במחיר גבוה. חפשו מוצר שייתן לכם רווח ראוי גם אם לא תמכרו כמויות גדולות של מוצר זה.

- מצאו את המוצר שמלהיב אתכם. סביר יותר שתצליחו אם המוצר שאתם מוכרים מלהיב אתכם. נקודת המוצא היא שהתשוקה מדבקת. אתם לא צריכים להיות אנשי המכירות הגדולים ביותר בעולם כי כשאתם מתלהבים ממשהו, התשוקה שלכם עוזרת לכם למכור. אם אתם מייבאים מוצר שלא ממש אכפת לכם ממנו, כנראה שגם יקשה עליכם לגרום לכך שלאחרים יהיה אכפת ממנו ושירצו לקנות אותו ממך.

התשוקה, תשמור על המוטיבציה שלכם לקדם את העסק, להתגבר על המתחרים ולגרום לכם להיות אטרקטיביים יותר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.