בשוק יש היום מחשבים ניידים שמיועדים לגיימרים, בעלי עוצמה ויכולות מעולות. מחשבים אלה היו ונשארו יקרים, ואחד החסרונות הגדולים שלהם הוא שלעיתים קשה לשדרג את הביצועים שלהם.
אם יש לכם תקציב וצורך במחשב גיימינג נייד, תוכלו למצוא מחשבים כאלה בחנויות מחשבים ניידים.
המאמר הזה מתייחס למחשבים שולחניים לגיימרים, יותר מהכול, אבל אפשר ללמוד ממנו גם מה לחפש במחשב נייד.
המקומות הטובים ביותר למצוא בהם רכיבים למחשבי גיימינג הן חנויות שמוכרות ציוד לגיימרים. בחנויות כאלה תוכלו גם לקבל ייעוץ מקצועי יותר מאשר בחנות רגילה, גם אם הן לא ימכרו מחשבים, אלא רק ציוד פריפריאלי.

קייס מתאים

זה אולי לא יישמע כמו הדבר החשוב ביותר, אבל הקייס – המארז – חשוב מאוד.
אל תקנו מארז קטן מדי, כיון שהוא לא יאפשר לכם לשדרג את המחשב בכרטיסי מסך בעלי ביצועים מהירים מאוד או אם תצטרכו מערכת קירור מים למעבד שלכם, למשל.
אם אין לכם תקציב או מקום למארז גדול, קנו מארז ביניים – mid tower – לפחות.

 

בחור צעיר משחק במחשב נייד לבן עם אוזניות

רוצים לשדרג את המחשב גיימינג שלכם? בחרו טכנאי מחשבים והתקשרו עוד היום

מעבד

המעבד הוא מח המחשב ומתחילים בו, למעשה. קנו מעבד שש ליבות לפחות, אבל אל תרוצו ותקנו את המעבד החזק ביותר (שמונה ליבות ומעלה – לא חובה, אלא אם כן אין בעיית תקציב). אם התקציב שלכם ממש מוגבל, תוכלו להסתפק אפילו בשתי ליבות, אבל חלק מהמשחקים לא ירוצו על המחשב הזה, וחבל.

GPU – או כרטיס מסך

זה בהחלט הדבר השני החשוב ביותר במחשב לגיימרים.
אין לכם מה לחפש בכרטיס on board מן הסתם. בכרטיסים של NVIDIA ושל AMD, ככל שהמספר נמוך יותר, הביצועים חלשים יותר, אבל לא תמיד ההבדלים הם מאוד משמעותיים. כדאי לקרוא חוות דעת באתרים מתמחים ולהבין מה ההבדל בין הדגמים, לפני שאתם רצים להוציא כסף.
קנו כרטיס אחד – לא צריך יותר. בחרו כרטיס שהוא לכל הפחות מקביל ל- GTX1060. אם אתם בענייני 4K, לכו על מקבילים או זהים ל- GTX1080, לפחות.

כמה זיכרון על הכרטיס?

לפחות 1GB אם התצוגה שלכם נמוכה מ- 1080. לפחות 2GB לתצוגה של 1080 ואם אתם מעבר לזה – 4GB. שימו לב שרוב הכרטיסים המודרניים, הטובים, באים עם זיכרון של ארבעה גיגה לפחות.

כמה RAM?

פחות ממה שטלפון סלולרי 'כבד' צריך: 16GB זה די והותר. אפילו 8 ג'יגה יספיקו לכם, אבל היות וזיכרון הוא לא ממש הוצאה גדולה – הכפילו אם תרצו אך לא יותר. אל תקנו סתם זיכרון רק כי הוא זול או כי ההוצאה נראית חסרת משמעות. הוא סתם ישב שם, ולא יועיל בשום דבר. השקיעו את הכסף שלכם בדיסק קצת יותר גדול או בספק כוח או מאוורר.

כמה דיסק?

כמה שצריך ולא יותר. רוב המחשבים מגיעים עם דיסק מכני של טרה או לפחות 750 גיגה. זה בסדר, אבל עדיף שיהיה לפחות דיסק SSD אחד במחשב, שעליו שמים את מערכת ההפעלה (כונן "C"). מהיר, קטן ולא יקר. בשביל מה? זמני טעינה ועליה, בעיקר כאשר תעברו level.
כדאי לבחור דיסק SSD בנפח 200GB לפחות, בצורת סטיק ולא כזה שנראה כמו דיסק מכני קטן. הסוגים האלה מהירים יותר וחסכוניים יותר במקום.

ספק כח

אל תתקמצנו! שמנו את הספק בסוף הרשימה, אבל זה לא אומר שאין צורך לשים אליו לב.
קנו ספק כוח טוב, אמין וחזק, בעל יכולת ומערכת קירור טובה. שימו לב שכשאתם בוחרים ספק, הוא יתאים ללא קושי למארז שלכם מבחינת אוורור, וניתן יהיה לנקות אותו בקלות.

אל תבזבזו כסף על:

כרטיס קול או כרטיס אתרנט או ויי פיי. אלה מגיעים onboard והם טובים ומספיקים.
כדאי שהמארז יכיל כמה שיותר יציאות מסוגים שונים – בעיקר HDMI ו- USB  בתקנים הגבוהים ובלוטות'; גם אלה מגיעים היום onboard במבחר יפה.
לסיום, שימו לב: מחשבי גיימינג מתחממים מאוד. הציבו את המחשב במקום מאוורר. הקפידו לנקות את המאווררים ואת חורי האוורור לעיתים קרובות ואל תשכחו לנטר את חום המעבד והכרטיס הגרפי.