החלפת חומרה בצורה אמינה ע"י טכנאי מחשבים

 

טיפול מקצועי בחומרה ע"י טכנאים מוסמכים

לא תמיד הבעיות שיש לנו במחשב קשורות לוירוס או לאיזו תוכנה שלפתע החליטה להשתגע. חומרת המחשב היא הבסיס להפעלתו התקינה כך שאם ספק הכוח מתחמם יותר מדי או שלוח האם אינו מקשר נכון בין שאר מרכיבי החומרה שמורכבים על חריציו הרי שמכאן ועד מחשב מקרטע או מושבת לחלוטין הדרך לא ארוכה. תיקון מחשבים יכול להיות לעתים הרבה יותר מסובך מאשר סריקת המחשב לזיהוי תקלות תוכנה או מביצועם של פרמוטים שונים. זאת מאחר ורק זיהוי החלק הסורר ע"י טכנאי מחשבים איכותי יביא להחלפתו או לתיקונו במידת האפשר ויחזיר את המחשב לתפעול מלא למשך זמן רב.

 

שירות רציני של טכנאי מתחיל בבדיקה מקיפה

אין ספק שאם המחשב שלכם חטף איזו מכת ברק או שעולה ממנו ריח חזק הרי שניתן לזהות בקלות שאכן מדובר בספק כוח שרוף. אך מה לגבי כוננים קשיחים, צורבים, חיבורים בין רכיבים שונים, או כניסות ה-USB השונות?. כאן יש צורך להפעיל לא רק חשיבה מקצועית מצדו של טכנאי מחשבים איכותי אלא גם להיעזר בכלי עבודה עדינים ומתאימים. בדיקת מעגלים שונים ע"י מד מתח למשל היא זו שיכולה להצביע על ניתוקו של רכיב מסוים במכלול העבודה של המחשב. נסו לראות כיצד בודק הטכנאי את המחשב ותוכלו לדעת האם תיקון מחשבים שהוא מספק אכן הולך להתבצע ביעילות מבלי לפרק את המחשב לכל גורמיו.

 

בודקים את החומרה המוחלפת בעת תיקון מחשבים

לאחר זיהוי מקום התקלה ניתן לתקן או להחליף חלק מסוים. אם מדובר במרכיב גדול הרי שחשוב לשאול טכנאים שעובדים על המחשב שלכם האם ניתן להחליף בו רכיב אלקטרוני זעיר (כמו "קבל" למשל) בכדי שיוכל לחזור לעבודה ובכדי למנוע רכישת רכיב גדול חדש. אם אין ברירה וחייבים להחליף יש לבדוק את אותו טכנאי לגבי שני דברים. האחד שהוא מחליף חלק תקול בחלק חדש המגיע באריזה מקורית ואליו מצורפים אחריות והוראות מהיצרן (בנוסף בקשו לראות את החלק התקול שהוא מוציא מהמחשב בכדי לעמוד על "מצבו הסופני"), והשני הוא לגבי רמתו של הרכיב החדש בכדי לזהות האם הוא מגיע מחברה מוכרת ואיכותית.

 

האחריות הנדרשת בסיום עבודת טכנאי מחשבים

טכנאי מחשבים יכול לבצע לא מעט פעולות בכדי להביא לכך שכל תיקון מחשבים אכן יתבצע בצורה עדינה ואסתטית, וכמובן שגם איכות התיקון תביא לכך שהמחשב לא יחזור לקרטע לאחר חודש חודשיים. אך מבחינת הלקוח יש לבצע הפרדה מסוימת בין חומרה לתוכנה, מאחר וגם אם טכנאים איכותיים ביצעו עבודה מושלמת על מחשביהם של לקוחות רבים הרי שהתקנת תוכנה כבדה מדי על המחשב או הורדת תוכנה לא חוקית מאתר לא מוכר יכולים להביא לכך שלמרות החומרה האיכותית המחשב לא יפעל כנדרש. מבחינת בדיקת טכנאי מחשבים על ידנו בצורה איכותית חשוב לדרוש ממנו אחריות על התיקון, מאחר וכך יעיד הדבר על כך שאותו טכנאי עומד מאחורי הפעולות שביצע.