המחשבים האישיים המודרניים, בין אם מדובר במחשבים ניידים ובין אם מדובר במחשבים נייחים, הם כבר כיום מחשבים אמינים, שלמרות כל מה שחושבים, נוטים מעט מאוד להתקלקל.  
ובכל זאת, פעמים רבות אנחנו שוכחים שהמחשבים האישיים שלנו הם בסך הכול אוסף של רכיבים אלקטרוניים ועל כן, חכמים ואמינים ככל שיהיו, הם עלולים להתקלקל, להתבלות ואף לצאת מכדי שימוש. 
לפני שניכנס לשאלה "כיצד לבחור טכנאי מחשבים", אנחנו רוצים לתת לכם טיפ חשוב: שמרו על המחשב האישי שלכם כראוי. טפלו בו נכון ונקו אותו לעיתים קרובות ככל האפשר מאבק וחלקיקים, ודאו שפתחי האוורור שלו פתוחים ואינם חסומים.  חום הוא האויב הגדול ביותר של המחשבים המודרניים – מכל סוג וגודל.
אם ניתן, חברו למחשב שלכם אל-פסק, שיאפשר לכם לכבות אותו בצורה מסודרת במקרה של הפסקת חשמל וגם יגן עליו מקפיצות מתח, ברקים וצרות אחרות. מכשיר כזה יחסוך לכם הרבה מאוד כסף בתיקונים, שלא לדבר על עוגמת הנפש שבאובדן מידע חשוב בגלל ניתוק חשמל פתאומי באמצע העבודה.

 

כך תבחרו בטכנאי המתאים

טכנאי מחשבים לא מקצועי, שאינו בקיא דיו ואינו מיומן, עלול לגרום לכם יותר נזק ממה שתגרום התקלה או הבעיה עצמה. כדי לאתר את בעל המקצוע המתאים ביותר, רצוי לעשות ולשאול את הדברים הבאים:

לחפש המלצות מחברים או מי שמשתמשים הרבה במחשבים ואתם סומכים עליהם

אין דבר יותר טוב מהמלצה אישית ואמינה על בעל מקצוע, במיוחד ממישהו שאתם מכירים, שחווה את אותה בעיה כמו שלכם. 
רצוי מאוד שמי שממליץ יהיה מישהו שמשתמש במחשב דומה לזה שלכם: נייד מול נייח, למשל, מחשב מבוסס חלונות מול מחשב 'מק' וכדומה. 

זמינות מקסימאלית ויכולת הגעה מהירה לביתכם

האם אתם צריכים לקחת את המחשב למעבדה? האם הטכנאי יכול להגיע אליכם? 
שרות אצלכם במקום עדיף כמובן על פני שרות במעבדה, במיוחד אם יש לכם הרבה מכשירים היקפיים (מדפסת, פקס, סורק וכו') שמחוברים למחשב.
זו לא רק שאלה של ניתוק וחיבור כל המכשירים האלה בכל פעם מחדש: הבעיה היא שלעיתים בעיות ותקלות נגרמות בגלל התנגשויות תוכנה ומערכות הפעלה בין המכשירים למחשב ובין המכשירים לבין עצמם. כדאי שתהיה אפשרות לבדוק את הדברים האלה במקום. 
נקודה נוספת היא שחלק גדול מאוד מהתקלות ניתנות לפתרון במקום, ולא צריך להשבית מחשב ליום שלם או יומיים, אם בכך צורך. 

 

תיקון מחשבים

 

לבדוק מהו הניסיון של הטכנאי

זו כבר שאלה שיש לשאול את בעל המקצוע עצמו, כמובן. היא צריכה להיות "כמה זמן  אתה (או את) כבר במקצוע, ומה הניסיון שלך בטיפול במחשבים כמו שלי."
עשר שנים בתור טכנאי מחשבים אישיים לא הופך מישהו למומחה, בהכרח, אבל זה משפר את הסיכויים שלכם לקבל שרות אמין ופתרון מהיר. 

מקצועיות ובקיאות סוגי התקלות

קשור ישירות לנושא הניסיון וההיכרות עם מחשבים מהסוג שלכם, בהבדל אחד משמעותי: יש טכנאים עם הרבה ניסיון, אבל יותר בתחום של חומרה, מאשר תוכנה, וירוסים או מערכות הפעלה. רצוי לשאול ולוודא שהאיש מכיר כמה שיותר תחומים. 

אתר אינטרנט – מזמין, אינפורמטיבי עם דרכי התקשרות רבות

אתר אינטרנט טוב, עם מידע ואולי טיפים, עשוי להעיד על מקצועיות, אבל בכל מקרה הוא מעיד על היות העסק קשוב לצרכי הלקוחות שלו. 

ייעוץ חינם וללא התחייבות בטלפון

מה קורה כאשר אתם מתקשרים ומבקשים עצה, או מתארים את התקלה שלכם? האם אתם מקבלים טיפ או עצה, שמאפשרים לכם לטפל בבעיה ולפתור אותה בעצמכם, או שאוטומטית אתם מקבלים תגובה בנוסח "תביאו את המחשב לפה!"
נשאיר לכם להחליט, מי עדיף במקרה הזה. 

ניסיון לפתור את הבעיות מרחוק ללא תוספת תשלום מיוחדת

אנחנו לא מדברים על עבדוה בחינם או ללא תמורה! אף אחד לא צריך לעבוד בחינם. אנחנו כן מדברים על הנכונות של הטכנאי להתחבר למחשב שלכם מרחוק ולנסות לטפל בבעיה שלכם בלי שתביאו את המחשב אליו או שהוא יבוא אליכם. 
יש לא מעט בעיות תוכנה ווירוסים שבהן ניתן לטפל בשיטה זו. כמה עולה השרות? הוא לא צריך להיות יקר. 

עלות ביקור בית או שרות – ממוצעת

לסיום, היעזרו במחירון באתר B144 ומצאו איש מקצוע שמבקש מחיר הוגן עבור השירותים שלו. 

ביחרו מטובי טכנאי המחשבים באתר B144. היכנסו וסננו לפי התמחות ואזור שירות והזמינו תיקון למחשב שלכם עוד היום.