למי מאתנו זה לא קרה: אתם אחרי יום עבודה ארוך בו אתם רק חולמים להגיע הביתה למקלחת חמימה ומפנקת, אבל למרבה הצער מגלים שאין לכם מים חמים. הגיע הזמן שתעברו לדוד גז.

דוד מים חמים על גז הפך בשנים האחרונות למוצר שנמצא כמעט בכל בית. יש לו המון יתרונות: המים תמיד חמים ללא הגבלה בכל ברזי הבית, אתם משלמים רק על צריכת המים ולא מעבר, ואלו רק חלק מהיתרונות הרבים. אז אם אתם מחפשים איכות חיים ללא פשרות, דוד גז יכול להיות הפתרון המושלם בשבילכם. במאמר הבא, ברוך עזיז מנהל של חברת "כוכב הגז", עונה על כל השאלות בנושא דוד גז.

חברת "כוכב הגז" הוקמה לפני 15 שנה ומציעה מגוון עבודות גז כמו אספקת בלוני גז, שירות תיקונים והתקנות מערכות גז.

מי מוסמך להתקין דוד מים חמים על גז?

רק טכנאי גז מוסמך עם תעודת טכנאי, יכול לבצע התקנת דוד גז. ישנן תקנות בטיחות מחמירות בהתקנה, כיוון שכל תקלה הכי קטנה יכול להוות סכנה. לכן מומלץ לבחור בחברה מקצועית העוסקת בשירות של התקנת גז, על ידי אנשי מקצוע שכבר עשו התקנה זו בעבר.
 

 

למעבר לכרטיס העסק של ברוך עזיז לחצו כאן >>

 

 

כיצד מתבצעת התקנת דוד גז לבית?

ההתקנה שאנחנו עושים מתבצעת רק בבתי קרקע פרטיים. על מנת שנבצע התקנת דוד מים חמים על גז לבית צריך שיהיו מספר דברים חשובים, כמו צנרת גג ומכשיר לחימום מים על גג. כמו כן, צריך לחבר את הדוד חשמל הקיים בבית למכשיר הגז. כמובן שההתקנה תתבצע רק על ידי טכנאי.
 

איפה מומלץ להתקין דוד גז בבית פרטי?

כדאי לתכנן מראש היכן בדיוק תתקינו את דוד הגז בבית. מומלץ להתקין את דוד הגז מחוץ לבית ליד מיכלי הגז. בנוסף, מומלץ לשים דגש על התשתיות במבנה כמו החשמל, השלד ואינסטלציה. תכנון נכון יכול למנוע עוגמת נפש בעתיד.

 

דוד גז

(צילום:ShutterStock)
 

מהן היתרונות והחסרונות של דוד גז לעומת דוד שמש / חשמל?

ישנם מספר יתרונות וחסרונות של דוד מים חמים על גז לעומת דוד שמש או חשמל.
 

היתרונות:

  • המים החמים בדוד הגז לא נגמרים כמו בדודי שמש והחשמל, ובצריכת מים אצל משפחה גדולה מרובת ילדים, דוד גז יכול להיות פתרון אולטימטיבי.
     
  • עם דוד גז קיימת האפשרות למים חמים 24 שעות ביממה, ללא הפסקה בכל הברזים בבית וללא צורך להדליק את הדוד מראש. לדוגמא, אם רוצים להשתמש במים חמים בבוקר לצורך מקלחת או צחצוח שיניים, אין צורך להדליק את הדוד. המים כבר חמים באופן חופשי ללא שום הגבלה.
     
  • דוד גז מהווה פתרון קל ונוח בימי החורף הקרים, מים חמים זמינים עבורכם בכל שעות היממה ובכל עונות השנה. לעומת זאת דוד שמש / דוד חשמל, תלויים בכמות השמש ובזמן ההדלקה.
     
  • דוד גז מחמם רק את כמות המים שאתם באמת צריכים ולא מעבר, כך שלא תצטרכו לחמם יותר ליתר ביטחון מהחשש שלא יספיקו המים.
     
  • איכות החיים הרבה יותר גבוהה עם דוד גז, כיוון שלא יגמרו לכם המים בעת השימוש וכך נחסכת לכם הדאגה שהמים לא יספיקו ויש לכם שקט נפשי.

החסרונות:

  • העלות הכספית של ההתקנה יכולה להוות חיסרון, כיוון שעלות ההתקנה של מחמם מים בגז יותר יקרה מעלות התקנת דוד חשמל.
     
  • פחות חסכוני לעומת דודים אחרים.
     

מה יותר חסכוני, דוד גז או חשמל?

דוד חשמל יותר חסכוני מדוד גז, כיוון שמיכל גז עולה 500 ₪ והוא יכול להיגמר לאחר חודשיים של שימוש. לעומת דוד החשמל שעלותו החודשית כנראה לא תגיע לסכום הזה בחודשיים. עם דוד גז איכות החיים יותר גבוהה, לכן המחיר בהתאם.
 

כל כמה זמן בממוצע צריך להחליף בלוני גז?

תלוי בשימוש, זה משתנה לפי כמות הנפשות שיש בבית. תדירות החלפת בלון הגז תהיה גבוהה ככל שמשתמשים יותר בגז. לדוגמא, משפחה בת 5 נפשות תשתמש בממוצע בבלון אחד תוך חודשיים בערך. כמו כן, חשוב לציין שרק לטכנאי גז מוסמך יש אפשרות להתקין בלון גז. לכן חשוב לא לבצע פעולות לבדכם.
 

כמה עולה דוד גז וממה מורכב המחיר?

עלות התקנת דוד גז היא בין 3,000-5,000 ₪. המחיר מורכב מהעלות של המוצר, כולל עבודה והצנרת של האינסטלציה שהיא חלק מהעבודה. כמו כן, המחיר תלוי בסוג המכשיר ובחברה, לרוב מכשירים שהם יותר איכותיים ועם נפח של ליטרים יותר גדול יעלו יותר.

 


(צילום: באדיבות ברוך עזיז)
 

ברוך עזיז, הוא מנהל של חברת "כוכב הגז". כל המידע במאמר מטעמו בלבד.

 

למעבר לכרטיס העסק של ברוך עזיז לחצו כאן >>