מתלבטים אם לנסוע לחו"ל? האם שקלתם את האפשרות להצטרף לטיול מאורגן? ריכזנו עבורכם את היתרונות הגדולים של הטיול המאורגן.

כיום, בעידן האינטרנט, נראה שאין צורך יותר בטיול מאורגן: מלונות אפשר להזמין ישירות, טיסות גם כן, ואפילו טיולים ניתן לקנות בהזמנה מראש באינטרנט. אבל האם זה מתאים לכל אחד? האם באמת תדעו למצוא את הטיול המקומי הטוב ביותר, ולאן, בכלל, תצאו לטייל?

משרדי נסיעות וטיולים מאורגנים

משרדי נסיעות יציעו לכם שפע של טיולים מאורגנים, שאותם הם קונים מסיטונאי תיירות. חלק מהטיולים המאורגנים כוללים כבר טיסות – בזמנים שמתאימים לטיולים עצמם – וחלק אינם כוללים טיסות. משרדי הנסיעות עשויים להקל עליכם גם אז ולמצוא את הטיסות בטובות ביותר, במחירים הנוחים ביותר. בנוסף, סוכני משרדי נסיעות מכירים לעיתים את בתי המלון הטובים יותר בין אלה שמוצעים לעיתים בטיול המאורגן. כמו כן, הזמנת מקומות בטיסה ולפעמים גם המלצות על אקסטרות, הם דברים שכדאי להתיעץ עם משרד הנסיעות.

טיול מאורגן בחו"ל: המדריך

היתרון הגדול של טיול מאורגן הוא כנראה המדריך המתלווה אליו מהארץ. המדריך מכיר את הטיול ונסע בו כבר – ובכלל, יכול להיות שהוא היה זה שבנה והכין את הטיול המאורגן. לעיתים הוא מכיר את המדריכים המקומיים ולרוב את בתי המלון במסלול. תפקידו הוא לוודא שכל חלקי הטיול המאורגן מתואמים, שהמדריכים המקומיים והאוטובוסים יהיו במקום וכמובן – שהקבוצה מרוצה, ושאיש לא מפריע לשני.
קחו בחשבון שהמדריך יכול להציע לכם איך למלא את הזמן הפנוי בטיול בחו"ל: אילו אתרים כדאי לראות באחר צהריים פנוי, או לאן כדאי לצאת לשופינג? סביר להניח שהוא מכיר גם מסעדות טובות ופאבים מעניינים, שאינם "מלכודות תיירים". מדריכי טיולים מאורגנים טובים מכירים גם סיורים שונים שנתנים חינם על ידי מועצות מקומיות, ויכולים לחסוך לכם לא מעט כסף. ישנם מדריכי טיולים מאורגנים טובים כל כך, שהם עצמם מנהלים 'רשימות תפוצה' משלהם, ויש מי שמצטרפים אליהם שוב לטיול מאורגן, רק בזכות אישיותם.

טיול מאורגן: האם הכל כלול?

חלק מסיטונאי התיירות ומארגני הטיולים המאורגנים מציעים טיולי 'הכל כלול': ימים מלאים, שבהם מוצעות שתי ארוחות בכל יום – ארוחת בוקר במלון ועוד ארוחת ערב במלון או במסעדה – כניסות משולמות לכל אתרי התיירות שבמסלול, ועוד. לפעמים כדאי לבחור בגרסת הטיול המלאה הזאת, אם אתם בשיא עונת התיירות, למשל. אז יהיו התורים לאטרקציות השונות ארוכים, גם לקופות. המסעדות תהיינה מלאות והמחירים – בהתאם. בכל מקרה, שווה לבדוק היטב מה כלול ב"הכל כלול", כך שלא תהיינה אכזבות.