אזור הדרום - יער יתיר

יער גדול מאוד, ששוכן בדרום הארץ – בין להבים לערד, פחות או יותר, ונטוע כולו בידי אדם; מסודר ומתוחזק להפליא.
ביער יתיר תמצאו פינות חמד שמתאימות מאוד לפיקניקים: שולחנות קק"ל קלאסיים לצד משחקיות לילדים. בנוסף, יש בו בית כנסת עתיק, מאגר מים גדול וכרמים, חלקות ששמורות למטעי פרי – לא לקטוף, בבקשה! – ואפילו מצפור יפהפה שצופה מזרחה, לעבר ירדן ומדבר יהודה.

 

אזור עמק האלה

עמק גדול ששוכן פחות או יותר לצד הכביש שמחבר בין צומת שער הגיא ובית ג'וברין. 
סעו לכיוון דרום, ועברו את בית שמש. כמה קילומטרים לאחריה מתחיל למעשה אזור שלם של פארקים וגני טבע, תלים ארכיאולוגיים גדולים ומעניינים ומקומות רבים נוספים. בין המקומות האלה אפשר למנות את גבעת התורמוסים (חורבת שוכה והר שוכה), חורבת קאייפה ועוד. בחורבת מדרס – אחד מהאתרים הרבים באזור – יש חניון מטיילים עם שירותים. 

 

גבעת התורמוסים, צילום: יוחאי כורם, אתר טיולי

אזור מודיעין-אלעד

רוב המטיילים באזור הזה בוחרים ביער בן שמן כיעד לפיקניקים ובילויים. לעומת זאת, אם תמשיכו מהכניסה ליער בן שמן (שעל כביש 443) לכיוון צפון, על כביש 444, תגיעו מהר מאוד לתל חדיד.
זהו תל לא גבוה, שניתן לעלות רגלית אל ראשו לתצפית אל כל השפלה ומישור החוף – מלוד ועד הרצליה, ביום יפה. למרגלות התל יש אינספור מקומות שמתאימים לפיקניק, חלקם מוסדרים (עם שולחנות קק"ל) וחלקם עם פינות מוצלות. 
אם תל חדיד עמוס, או שאתם מעדיפים ביקור ביער בן שמן, סעו לתל גמזו, שגם הוא נפלא לטיול משפחתי קצר ופיקניק.

פארק העמקים

סמוך לנחל הקישון וצומת העמקים וקיבוץ שער העמקים. כאן תמצאו את שרידיה של רכבת העמק המפורסמת, כאשר בקרבת מקום שוכנת גם תחנת רכבת שהייתה חלק ממנה (חפשו "תחנת אלרואי", להוראות הגעה). טיול קצר בסביבה ייקח אתכם לגשר אבן מרשים שהיה חלק מהתוואי של הרכבת, וצמחייה מקומית יפה של פטל, הרדופים ועצי איקליפטוס וזית. 
בשטח הפארק יש דרך עפר שעוברת לאורך גדות הנחל ומשמשת להליכה ורכיבה על אופניים. 
לפארק יש גישה משני מקומות. הגישה המערבית מכביש 7213 המוביל לשכונת אלרואי שבקריית טבעון. הגישה המזרחית היא מכביש 75 בסמוך לצומת שפונה לכיוון צומת העמקים. שם יש שילוט שמוביל לפארק ולשמורה.

 

רוצים לתכנן טיול בטבע? היכנסו לאתר B144 והכינו את התרמילים