הימים מתארכים, הבגדים מתקצרים, השמש מתחילה להכות בחוזקה ובדיוק אז, ממש בזמן, מגיע חג המים, המוכר גם בשמו חג שבועות. אנחנו ארץ דלת מים אבל מפותחת מבחינת טיולים ושבילים, כך שאפשר לדבר על מגוון מסלולי מים ויש אפילו את הפריבילגיה לבחור. הבגד הלבן היחידי שאנחנו ממליצים ללבוש בחג הוא בגד ים ומעבר לכך נמליץ להתגנדר במתנפחים זוהרים. מכאן אתם כבר יכולים להפליג לבד או פשוט לצוף את עצמכם לדעת.

איפה אתם מטיילים? מדריך המפות של b144 יתכנן לכם את הדרך >

מקורות הירדן
במקורות הירדן בצפון עדיין קר כדי להיכנס מלוא הגוף, אך בשמורות הטבע המסודרות אפשר לדשדש במים בביטחה. לשמורת נחל שניר, החצבאני, תמיד כיף לחזור והיא תתן מענה לכל סוג של מטייל. בשמורת דן אפשר לנסות לטבול רגליים במים הקרים וליהנות מעוצמת המים ומעתיקות תל דן. בבניאס אפשר להסתפק בנתזים של מים בשביל התלוי ליד מפל הבניאס או להמשיך דרומה לאורך גדת הנחל ולראות חלקים נסתרים, לקוחים מהאגדות.


הבניאס - באדיבות ברק בן חנן

מפלי עיון ומעיינות קו התפר
בשמורת נחל עיון במטולה יש מפלים מהפנטים וכיום גם בריכת שכשוך קטנה לאלה שחייבים להירטב. מזרחה משם, בקו התפר בין עמק החולה ורמת הגולן יש כמה מעיינות זכים שיוצרים ערוצי מים חיים ומסדרים למטיילים אתרי בילוי שווים במיוחד. הטובים שבהם הם עין תינה, עין דבשה, ועין מיימון – עינות גונן.

מפל הטחנה בנחל עיון - באדיבות יאיר זיידנר

מעוניינים בצימר רומנטי ? היכנסו עכשיו למחירון החדש של b144 >

קניוני הבזלת של הגולן
קניוני הבזלת של נחלי רמת הגולן מציעים את הטובים שבמסלולי המים. כדאי לחדש את אלבום התמונות ואת הזכרונות מהטיול השנתי, או ממחנה הצופים, משמורת יהודיה. מסלול מעודכן והרבה פחות אתגרי ממה שאתם זוכרים מחכה לכם בקניון נחל יהודיה. מעבר לכביש מסלול נחל זוויתן עם בריכות המים הגדולות שלו, ולא הרחק משם נחל משושים ובריכת המשושים, שהיא הדוגמנית של בריכות משושי הבזלת.

בריכת המשושים. באדיבות יאיר זיידנר

סביב הכינרת
אותם הנחלים של הגולן עושים את דרכם מטה אל הכינרת ולקראת הישפכם לאגם נאגמים בעצמם ללגונות מפתות מוקפות צמחייה, ממש ג'ונגל ארצישראלי. וכאן, אתם נכנסים לתמונה. שמורה אחת בתשלום, עם מסלול הליכה קצר וקל בתוך המים והיא נקראת המג'רסה, ושמורה אחרת ללא תשלום, שמציעה מסלול ארוך הרבה יותר, קשה הרבה יותר ופראי הרבה יותר, והיא מכונה הזכי.

הזכי - באדיבות עירד עומר


עמק המעיינות
בפארק המעיינות אפשר להגיע רגלית, על אופניים או על רכב חשמלי, לאתרי מים מצוינים כמו נחל קיבוצים המפורסם ובריכות עין שוקק ועין מודע. מומלץ בחום תרתי משמע.

 

עין מודע, פארק המעיינות - באדיבות אתר מפה

באתר b144 תוכלו למצוא אתרי תיירות ונופש, המלצות על טיולים ומדריכי טיולים בכל הארץ. אתם בוחרים את הטיול – אנחנו נספק את המידע >

מערבה משם
הכוכב של הגליל המערבי, ואחד המסלולים היפים והמהנים בכל הארץ הוא נחל כזיב. אם אתם בכושר ממוצע פלוס תוכלו לשלב גם את מבצר המונפור הצלבני, ולנסות לאתר את הפרח הנדיר והיפה, שושן צחור, שפורח עכשיו ברכס ברתות על גדת הנחל.

נחל כזיב - באדיבות יובל וייצנר


נאות מדבר
בדרום הארץ יש כמה נאות מדבר שירעננו לכם את השהייה במדבר הלוהט. קרוב למרכז הארץ נמצאת השמורה המסודרת של נחל פרת, או ואדי קלט בערבית. דרומה במדבר יהודה יוביל אותנו לממלכה הבלתי מעורערת של עין גדי שבו שני נחלים שופעים מים ומוכרים – נחל דוד ונחל ערוגות. דרומה משם, צמוד לאזור המלונות מחכה הזרימה הרדודה אך העקבית של עין בוקק ונחל בוקק.
בקיצור, לא חסר מקומות, רק צאו ותבלו. רק סעו בזהירות ואל תשכחו מגבת.

 היכנסו לאתר מפה לעוד מסלולי מים מומלצים >>