חג העצמאות חל בעונת האביב שבה כידוע, מזג האוויר עלול לנוע מאביבי – במובן הטוב של המילה, כלומר חמים ונעים – עד קייצי, כלומר חמסיני, חם ומעיק, מלווה אפילו באיזו סופת אבק קלה עד מתונה. 
הפעם בחרנו עבורכם חמישה מסלולים: מיבשים וחמימים – למקרה של מזג אוויר קריר אך נעים – ועד לרטובים, למקרה של יום עצמאות חם במיוחד. 


המסלול היבש – חורבת בורגין

באזור השפלה, מרחק לא גדול מהמרכז, שוכן פארק עדולם. זהו אחד מאזורי הטיול הפופולאריים ביותר בארץ, אבל הוא עלול להיות עמוס מאוד ביום העצמאות. 
אנחנו מציעים לכם להישאר בסביבה, אבל להצטייד בפנסים ביציאה מהבית, לנסוע על כביש 38 ולעבור את צומת האלה לכיוון חורבת בורגין. בחניון תמצאו מפה של המסלול, שעובר בין הגבעות הירוקות של אזור השפלה. התחילו אותו מהכיוון הנגדי, כלומר מסוף המסלול, ממערת העמוד: מערת קבורה מימי בית שני. מכאן תמשיכו עד שתגיעו למערה שהיא מערת מסתור מימי בר כוכבא. הכוכים קצת מפחידים (פנס, אמרנו?) אבל הילדים ימצאו כאן הרבה עניין ולא לדאוג, כי מדבור רק בזחילה קצרה, בת כמה דקות... 
מפחדים ממערות חשוכות? סעו למערת קשת!

 

   

פארק מערות עדולם. צילום: יוחאי כורם, באדיבות אתר טיולי


מערת קשת – הגליל ירוק תמיד

פעם, לפני הרבה (מאד) שנים, הייתה כאן מערה ענקית. כל כך ענקית עד שהתקרה שלה לא הצליחה להחזיק מעמד, וקרסה פנימה, לתחתית המערה. קצת כמו המכתשים שבנגב, אם תרצו. 
מהמערה הענקית נשארה רק הכניסה שלה, מעין קשת עצומת-מימדים, שעליה אפשר לעלות וממנה אפשר לתצפת אל כל הגליל המערבי, מראש הנקרה בצפון מערב, דרך חיפה ועד למירון – מזרחית לשם. 
מגיעים מכביש 8993 (מזרחית לשלומי) ומטפסים לרמת אדמית. 

 

מערת הקשת, שטרסטוק 

 

רוצים לתכנן טיול בטבע? היכנסו לאתר B144 והכינו את התרמילים


המסלול המפתיע (עם טבילה) - ארץ המנזרים

אזור שהיה סגור כמעט לחלוטין בפני מטיילים, עד לשנים האחרונות ונפתח אחרי הסכם השלום עם ירדן, לא מעט בזכות חשיבותו לנוצרים: במקום הזה, אומרת המסורת, טבלו יוחנן המטביל וישו וקודם לכן – הרבה קודם לכן – חצו כאן בני ישראל את הירדן, בדרכם ליריחו. 
יש כאן לא מעט מנזרים עתיקים שכבר אינם פעילים, אך גם כאלה שכן, בעיקר בצידו הירדני של הגבול. הירדן צר כאן מאד ואם לא תיזהרו, תמצאו את עצמכם טובלים רגליים בצידו הלא נכון של הגבול...
נוסעים מצומת אלמוג שבכביש 90 פונים צפונה ונוסעים בעקבות השילוט לקאסר אל יהוד. 

 


ארץ המנזרים, שטרסטוק 

 

המסלול הלח – נחל השופט

אנחנו עולים צפונה, אל סביבות יקנעם, לנחל שהוא אחד הפופולאריים ביותר בישראל. בואו מוקדם, ותוכלו ליהנות כאן משפע רב של צמחיה ירוקה, מפריחה נפלאה של כליל החורש, של פטל ושל צמחים רבים אחרים וממים זורמים. 
מה שיפה בנחל השופט הוא שהוא מציע מגוון של מסלולים, מחצי שעה ועד חצי יום, אבל גם חניון ופינות מוצלות לפיקניק בחניון (נקרא חניון חרובים).  מומלץ מאוד לבוא מוקדם, להתמקם לפיקניק ולטייל, ואז לחזור ולאכול צהריים ולצאת חזרה לפני הפקקים הגדולים באמת... 
הגעה מיקנעם או מצומת התשבי לכיוון פארק יערות מנשה.
רטוב ממש – אבל קררר

 

נחל השופט, שטרסטוק 


כמה אתם אמיצים? בריכת המשושים

"כשהיינו ילדים" תוכלו לומר לילדים שלכם, "היינו צריכים לעלות את כל הזוויתן ולטפס לפה במשך שעות"!
כיום, הדבר הכי ארוך בדך לבריכת המשושים הוא הנסיעה אל החניון, ממנו יורדים אליה. 
אבל לא משנה: הברכיה נשארה נפלאה כמו שהייתה, ועמודי הבזלת המשושים מסתוריים ומפחידים כמו שהיו כשנוצרו לפני מיליוני שנים. המקום סופר-ירוק בעונה הזו, ואם אתם אמיצים, אתם מוזמנים לטבול. 
מגיעים מכביש 888 בגולן, בדרך עפר, צפונית לחד נס.

 

 

בריכת המשושים, שטרסטוק