טיול למירון

ההר הגבוה של הגליל הוא המירון, שבחורפים 'טובים' הופך אפילו מושלג. סביב המירון ועד לפסגתו ישנם לא מעט מסלולים מסומנים היטב, שכל אחד מהם הוא פניה בפני עצמה. 
בחודשים הקרובים – עד דצמבר, בערך – מתחילה כאן עונת השלכת. בתקופה הזו לא יהיה עדיין שלג אמנם, אבל צבעי האלונים והחורש הטבעי הם צבעים יפהפיים, שחבל לפספס. 
קחו את השביל השחור, שיוצא מחניון המטיילים. הוא ייקח אתכם במסלול שאורכו כשעתיים (כשישה קילומטרים) ונמשך על מושב מירון שבתחתית ההר. ביום חורפי שעל גבול הגשום – כזה שהוא רק מעונן או מעורפל – התחושה שלכם תהיה ממש כאילו אתם מטיילים באירופה.


הר מירון. אתר שטרסטוק

 

למצפינים עוד יותר – מפל התנור

כן, אנחנו יודעים: מי לא היה בנחל עיון או במפל התנור? 
אז תתפלאו: כבר אי אפשר לסמוך יותר על בתי הספר, ויש לא מעט ילדים ובני נוער שעדיין לא היו במקומות האלה, וחבל. 
קחו יום טיול שאחרי גשם טוב או כמה ימים רצופים של גשם, וצאו לנחל הזה ולמפל, שהוא מהיפים והמרשימים שבמפלי הנחלים בישראל. 
המפל מרשים מאוד: גובהו כ- 30 מטרים והוא נופל בין שני צוקים של ממש, שמעניקים לו תחושה גדולה ומרשימה עוד יותר, של גובה. 
שני מסלולים: אחד מעגלי וקל יחסית, ושני שפונה יותר למטיבי לכת. שני המסלולים עוברים דרך צמחיה מרשימה ומגיעים בסופו של דבר גם למפל עצמו. 

 

מפל התנור. אתר שטרסטוק

 

עין סדק

על המקום הזה אנחנו בטוחים שעדיין לא שמעתם: עין סדק. אתר אטרקטיבי במיוחד בשבתות שנחשבות פחות "יפות". אז למה? כי אז פחות מפתה לטייל, והמקום פחות עמוס. מה שלא יודעים מי שנשארים בבית, הוא שבסופו של דבר מדובר באתר בחוף ליד חוף ים המלח, שהוא באמת ארץ השמש הנצחית; מקום בו ימי חורף הופכים לימי שמש נפלאים. 
במה מדובר? מדובר בשפך של נחל בשם נחל קדם, שיש בו כמה בריכות מינרליות שטמפרטורת המים בהן מגיעה לכ- 40 מעלות. קצת בוצי, קצת חם – בעצם מאוד חם, ולכן כדאי לבדוק "ברגליים" אם הטמפרטורה מתאימה – אבל מהנה מאוד. 
מגיעים מכביש 90, כשישה ק"מ צפונית לעין גדי. 

עכשיו כשהחורף כבר כאן, אפשר לתכנן טיול בטבע בעזרת המדריך של b144 

 עין קדם. צלם: ניר כימיה. באדיבות אתר טיולי

 

בתרונות בארי

בנגב המערבי שוכנת אחת משמורות הטבע היפות בישראל, בעיקר בעונת הפריחה החורפית.
בתרונות בארי ידועה בעיקר בזכות הסינגלים שבה ובזכות פריחת הכלניות, אבל היא משופעת פריחה חורפית כבר מתחילת החורף ופריחת החצבים: יש כאן שפע רב של צומח, שכולל סוגים שונים של סחלבים, אירוסים ועוד. בחורף המראה מרהיב ממש. 
פברואר מביא לכאן את פסטיבל 'דרום אדום', שמבוסס על פריחת הכלניות. כדאי להתעדכן בפעילויות באזור, שלצערנו סבל השנה לא מעט משריפות ודליקות. 

בתרונות בארי. צלם: יוחאי כורם. באדיבות אתר טיולי

 

בורות לוץ 

אם אתם מטיילים בנגב, באזור מצפה רמון והמכתש, כדאי לכם לחשוב על טיול לבורות לוץ וגיחה להר חריף.
ההר נמצא מרחק נסיעה לא מבוטל מצומת הרוחות (בה"ד 1), בקצה כביש 171, לכיוון הגבול עם מצרים, אבל הוא מצדיק את הנסיעה המיוחדת כיוון שיש ממנו תצפית נפלאה לכיוון מצרים. 
בדרך אליו, סמוך יחסית לכביש, כדאי לטייל בבורות לוץ: 17 בורות מים שיוצרים כאן פרצי צמחיה חורפית בסביבה מדברית, ולצידם שרידי חקלאות מדברית. האתר הוא אתר טיולים מוסדר ויש כאן מים ושירותים, וניתן לטייל בו בשני מסלולים – היקפי, בן כארבעה קילומטרים, וארוך יותר, שאינו הרבה יותר קשה, אבל מהנה הרבה יותר ומעניין יותר.
בגלל הקרבה של הר חריף אל הגבול, כדאי לברר אם ניתן לטייל בסביבה לפני היציאה. ניתן לקבל פרטים גם בבית ספר שדה שדה-בוקר.

בורות לוץ. צלם: יוחאי כורם. באדיבות אתר טיולי 

בורות לוץ. צלם: יוחאי כורם. באדיבות אתר טיולי