טיפים לבחירת טיול מאורגן לחו"ל: 
מי מאתנו לא מחכה לנופש המיוחל, לכן כשיוצאים לטיול מאורגן בחו"ל, בחירת חברת התיירות הנכונה חשובה לא פחות מבחירת היעד והמסלול. הנה כמה טיפים שיעזרו להבטיח טיול מהנה:
 
1) מינימום משתתפים - בררו האם קיום הטיול מותנה במינימום נרשמים. שימו לב כי על החברה להודיע על ביטול הטיול מספיק זמן מראש, כך שתוכלו להיערך מראש (מציאת טיול חלופי, העדרות מעבודה, סידור לילדים ועוד).
 
2) מדיניות ביטולים - בדקו מראש ובטרם ההרשמה את מדיניות הביטולים של החברה למקרים שאינם במסגרת חוק הגנת הצרכן. לעיתים צצים מקרים בלתי צפויים אשר מחייבים את הביטול, וכדאי לדעת מראש מה יהיו העלויות במקרים אלו (כמובן שהעסק מחויב לעמוד גם בדרישות החוק בעניין זה – אם הביטול נעשתה בתוך 14 יום ונותרו לפחות 7 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד הטיול, תשלמו עבור ביטול 5% או 100 ש"ח, לפי הנמוך ביניהם). בדקו גם את האפשרות לרכוש ביטוח נסיעות הכולל גם כיסוי למקרה של ביטול – האם הוא משתלם עבורכם ואילו מקרים הפוליסה מכסה.
 
3) תוכנית טיול מפורטת - בדקו את כל הפרטים הקטנים כדי שתדעו מה הטיול כולל ומה לא. אםמציעים לכם להירשם לאתרים בתשלום (בד"כ מכנים אותם "אופשיונליים"), בדקו מראש האם מדובר באתרים אשר כדאי להשקיע בהם את התשלום הנוסף והאם צריך להזמין אותם מראש או שניתן להלחליט במקום.
 
4) אמצעי התחבורה – ודאו שהם רלוונטיים עבורכם (מרבית הטיולים נעשים באוטובוסים ולעיתים כוללים גם נסיעות ממושכות). אם ישנן גם טיסות פנים – ודאו שמחירן כלול במחיר.
 
5) צרכים מיוחדים – במידה ויש לכם רגישויות או אלרגיות (כגון: אלרגיות למזון מסוים, צמחונים/טבעונים, קשיים בהליכה ממושכת, דרישות מיוחדות לסוג חדר והמתקנים שבו ועוד ועוד) – ידעו את החברה מראש ותבטיחו כי יש פתרון משביע רצון עבורכם.
 
6) לוקיישן - כדאי לבדוק שאתם מתאכסנים במיקום מרכזי ונגיש. רמת המלון היא רק תנאי אחד לטיול מוצלח. לעיתים כדי לחוות את המקום, אפשר פשוט לצאת החוצה ולטייל ללא הצורך להשתמש בתחבורה במקום זר.
 
7) מדריך טיולים – מומלץ לברר בפורומים של מטיילים אם המדריך שלכם נחשב מוצלח ונעים. בסופו של דבר הוא ממלא תפקיד מכריע בהצלחת הטיול. בנוסף,  יש לשים דגש לשפת ההדרכה – בחלק מהטיולים מצטרף מדריך מקומי והוא בד"כ דובר אנגלית, ודאו שהדבר מתאים לכם. 
 
8) גודל ואופי הקבוצה -  ככל שמספר המשתתפים גדול, המחיר אטרקטיבי יותר, אך איכות החוויה יורדת בהתאם. הבחירה בידכם. אם אתם יוצאים לטיול עם ילדים, ודאו כי ישנם ילדים נוספים.
 
9) מזג אוויר – כדאי לבדוק שהעונה מתאימה לטיול וזכרוכי החברה אינה יכולה לשלוט במזג האויר (גם אם מדובר בטיול שמתרחש בקיץ, יתכן גשם פתאומי).
 
10) מפגש מקדים - לפעמים מתקיימת פגישה קבוצתית טרם היציאה לטובת תיאום ציפיות ותחילת תהליך הגיבוש. אל תוותרו על המפגש ואל תתביישו לשאול את כל שעולה על דעתכם. זאת הזדמנות לברר לגבי חיסונים, ויזות, מדיניות טיפים, היכן כדאי להמיר מט"ח, הביגוד המתאים ליעד ועוד.
אנחנו ממליצים לכם לערוך חיפוש באתר b144 כדי למצוא  ולהתעדכן בהמלצות הגולשים. 
 
"תלונה אחת שווה אלף קיטורים. להגשת תלונה www.emun.org".