המזגן הקר ברכב בחודשי הקיץ החמים מעביר לנו את הנסיעה בנעימים, ולרגע אנחנו יכולים לשכוח מהשרב שבחוץ. אבל לכולנו זה קרה לפחות פעם אחת, אנחנו מרגישים שהמזגן לא מספיק מקרר ויוצא רק אוויר. אז איך יודעים שהגיע הזמן לבצע מילוי גז למזגן ברכב? ומה היתרונות והחסרונות במילוי גז לבד? אלכס ספולבדה, בעלים של 'חשמל אלפיים', עם כל המידע בנושא מיזוג אוויר לרכב.

 

כמה שנים אתה עוסק במיזוג לרכבים, ואיך הגעת לתחום?

הגעתי לתחום המיזוג אוויר די במקרה. אני עוסק בתחום משנת 1987, בשנים האלו ענף המיזוג אוויר היה חדש בארץ. היו מעט מאוד אנשים שעסקו במיזוג אוויר בשנים האלה בארץ, בערך 200 אנשים.

 

תדירות מילוי גז למזגן ברכב 

 

איך יודעים שהגיע הזמן לבצע מילוי גז למזגן ברכב?

במידה ואתם מרגישים שהמזגן כבר לא מקרר, אומנם אתם מרגישים אוויר אבל הוא אינו קר - זהו סימן שצריך לבצע מילוי גז למזגן ברכב.

 

למעבר לכרטיס העסק של 'חשמל אלפיים' לחצו כאן >>

 

מה זה גז מזגנים?

אנחנו משתמשים למזגן ברכב בקרר שקוראים לו פריאון. כל הגזים ברכב וגם בקירור בבית נקראים קירור בפריאון, יש כמה סוגי קירור (גזים) היום בשוק.

 

כמה עולה מילוי גז מזגן ברכב.

(צילום: ShutterStock)

 

כל כמה זמן צריך לבדוק את הפילטר אוויר ברכב?

אני ממליץ לפחות פעם בשנה לבדוק או להחליף את הפילטר אוויר של המזגן ברכב. צריך לנקות את הבקטריות המלוכלכות של האוטו, להחליף את הפילטר ולבצע ניקוי למערכת אוויר. ישנם חומרים מיוחדים שאיתם ניתן לעשות את זה. חשוב לשים לב ולא להזניח את זה, יש לנו בארץ כמות אבק מאוד גדולה והיא נכנסת לכם לרכב. לרוב אנשים לא בודקים את הפילטר אוויר בתחזוקה השוטפת של הרכב, ואז הם מגיעים למצב שהם כבר נחנקים ולא יוצא אוויר בכלל, ורק אז הם מגיעים לטיפול. תוכלו למנוע את זה אם תטפלו ברכב מספיק בזמן.

 

עלות מילוי גז למזגן ברכב / יתרונות וחסרונות

 

כמה עולה להוסיף גז למזגן?

זה מאוד תלוי, יש את הגז החדש יותר שהוא נכנס לשוק לפני שנתיים-שלוש והוא עדיין מאוד יקר. כמובן שהמחיר תלוי גם בסוג הגז, לדוגמא, הגז החדש הוא יותר יקר. היום יש 2 סוגי גז עיקריים: הגז הישן והגז החדש. הגז החדש הומצא כדי להגן על איכות הסביבה, כאשר הוא יוצא לאוויר הוא תוך זמן קצר מתפרק באוויר ולא פוגע באוזון. הגז ישן לא מתפרק באוויר.

 

כיום ניתן להזמין ערכת מילוי גז למזגן, מה היתרונות והחסרונות במילוי גז לבד?

קודם כל צריך לשים לב לכמויות, יש כמות מסוימת שהיצרן דורש. אם אין לכם משקל או מכונה שבודקת את כמות הגז המדויקת, אז אתם יכולים לפגוע במערכת וגם בטעות לפוצץ משהו. לדוגמא, במידה ותשימו יותר מידי גז אז המערכת יכולה להיפגע, ובמידה ותשימו פחות גז אז המזגן לא יקרר. הכמות חייבת להיות מדויקת על פי הוראות היצרן.

 

מה השוני בין מיזוג לרכב ומיזוג אוויר בבית?

בעיקרון אין הבדל מבחינת הרכיבים בין מזגן בבית ומזגן ברכב, וגם מבחינת העבודה שלהם. ההבדל היחידי בניהם הוא שברכב שנוסעים יש ויברציה והרכב זז ותמיד בתנועה, בבית המזגן קבוע ולא זז - עומד בנקודה קבועה. ברכב, יש תנועה תמידית, לוחצים על הגז, על הברקס, מעבירים הילוכים ועוד. בגלל התנועה והזעזוע שיש ברכב הוא יותר חשוף לתקלות, לכן כל הטלטולים האלה גורמים להרבה יותר תקלות מאשר המזגן בבית.

 

מה מייחד אותך בתחום?

יש לי המון ניסיון וותק שצברתי במהלך השנים, ועשיתי השתלמויות בחוץ לארץ. כמובן יש לי את כל המכונות והציוד הנחוץ לבדיקה, על מנת להעניק לכם את הטיפול הכי מקצועי ויעיל למזגן ברכב שלכם.

 

 

אלכס ספולבדה הוא בעלים של חברת 'חשמל אלפיים' העוסקת בטיפול מערכות חשמל לרכב. כל המידע במאמר מטעמו בלבד.

 

לפרטים נוספים אודות 'חשמל אלפיים' לחצו כאן >>