יומנה של משרתת

הספר, מאת אוקטב מירבו, מתאר את חייה של משרתת צעירה שנשלחת לעבוד בבית של זוג צרפתים עשירים בשלהי המאה ה- 19. 
העניין הוא, שלא מדובר כאן בבת כפר ענייה שנשלחת לבית בורגנים עשירים בעיר הגדולה, אלא בדיוק ההיפך: היא אמנם משרתת, אבל היא מגיעה לכפר בבורגון מפריז התוססת, ויודעת כבר "איך הדברים צריכים להיראות".
זהו ספר משעשע ומצחיק, שנכתב מנקודת מבטה של סלסטין המשרתת, שרואה הכול: את הצביעות, הגזענות, צרות העין וגם את ההתפנפנות הצרפתית הכפרית והרצון "להיראות כמו". 
מצחיק ומרתק. 

 

המדריך לשוברות הלבבות

אורלי קראוס ויינר בספר על שני הנושאים שלא מסתדרים לעולם זה עם זה: ההיגיון והאהבה. 
קראוס ויינר, בספר ה- 17 שלה, מתארת מערכות יחסים לא שגרתיות בין גברים ונשים, תככים, סודות אישיים ועוד, כאשר לגיבורת הספר נדמה שמישהו מנהל את חייה באמצעות בלוג שהמליצו לה עליו; בלוג שחוקיו אמורים לעזור לה להתגבר על אהבות נכזבות ומערכת יחסים אחת, בפרט. 
זהו ספר על הגבול הדק שבין אהבה, אובססיה ושתלטנות. 

 

מדריך האוהבים לרומא

"לניו יורק, לפריז, ללונדון - לכל מטרופולין גדולה - יש כוח משיכה משלה שקשה מאד להתכחש לו, אבל רומא אפופה כל כך בסיפורי קדושים וחוטאים, קדושים מעונים ומפלצות, אוהבים ולוחמים, שהיא מושכת אתכם אליה כמו בכוח המשיכה של כדור הארץ".
הסיפור, מאת מארק למפרל, מתאר שלושה זוגות, חיים יותר או פחות, שמגיעים למקומות שונים ברומא ולמטרות אחרות: האחת מגיעה כדי להיפגש עם ארוסה – אבל נתקלת באנגלי שנון שמערער את עולמה. הזוג השני מנסה להחיות את הנישואין שלהם ואילו האישה השלישית מגיעה לרומא לבדה עם האפר של בעלה המנוח, כדי לפזר אותו שם.
איך העניינים מתגלגלים ומתקדמים? קראו בעצמכם! ספר נפלא לחופשה ליד הבריכה. 

 

 

בנפש חסרה

ריצ'רד פלנגן הוא סופר אוסטרלי, שספק אם רבים מכירים אותו בישראל. הספר הזה, המהווה רומן שעלילתו מתרחשת במאה ה- 19, נוגע בשני נושאים: האחד, כל נושא ההתייחסות לאבוריג'ינים – ילידי אוסטרליה, ומהצד השני, התייחסות לגבורה ולהרפתקנות, שמסתיימת רע בדרך מפתיעה מאד.
פלנגן מקיים שתי עלילות בספר, זו במקביל לזו, כאשר באחת מהן כותב כביכול צ'ארלס דיקנס מחזה, שמתאר את כישלונה של משלחת בריטית לקוטב. כיצד זה נקשר לאוסטרליה ולשלטון האימפריאליסטי של הבריטים על האבוריג'ינים נשאיר לכם לגלות, אבל נאמר רק שהמלאכה נעשית היטב. 

 

להקיף את השמש

הספר מבוסס על חייה של בריל מרקהאם – האשה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסת סולו ממזרח למערב, בשנת 1936. הסיפור הוא לא סיפור החצייה הזו, אלא על ימיה עוד קודם לכן, באפריקה כילדה ומתבגרת. זהו ספר מרתק על התבגרות ומרדנות בסביבה קפדנית וגברית מאוד, שבויה במסגרת נוקשה. 

מחפשים ספר טוב או חנות ספרים? היכנסו עכשיו לאתר b144!