כל משרד זקוק לניקיון יסודי, הנעשה בתדירות שוטפת. הבעיה היא שבלא מעט מקרים, השילוב בין פוטנציאל הלכלוך העצום של המשרד הממוצע לבין העובדה שאין לאנשיו את הזמן הראוי לביצוע הניקיון, מביאים לכך שהיבט חיוני זה נופל לו בין הכיסאות.
הפתרון הכמעט יחידי, במצבים האלה, הוא להתבסס על חברת ניקיון משרדים, ורצוי אחת הפועלת ברמה המקצועית הגבוהה ביותר.

שדה המשחק של שירותי ניקיון למשרדים, וזו נקודה מרכזית שראוי להדגיש, הוא רחב במיוחד. זאת מכיוון שמגוון רחב של פעולות יכולות וצריכות להתבצע על מנת שהמשרד יגשים את מטרת העל, ויהיה ללא רבב. בין השאר, מדובר כאן על ניקוי הרצפה, חלונות, מוצרי החשמל, ופעמים רבות אף פעולות מורכבות יותר, דוגמת חיטוי או פוליש לרצפה.

אין ספק שבכל משרד ומשרד חוקי המשחק שונים. פעולות הניקיון הספציפיות נקבעות על פי המאפיינים הטכניים שלו: דוגמת גודל המשרד או החלוקה שלו לחללים, וכן על פי המצב שלו ברגע נתון. גם תדירות הניקיון צריכה לשחק תפקיד, כאשר הנחת היסוד היא שככל שהניקיון מתבצע בתדירות גבוהה יותר, כך הוא יצריך מאמצים נמוכים יותר מצידה של חברת הניקיון.

 

עובד חברת ניקיון משרדים מנקה שולחן עבודה

מחפשים שירותי ניקוי ואחזקה למשרדים? היכנסו, בחרו חברת ניקיון מומלצת והתקשרו עוד היום

 

מה כוללים שירותי ניקיון משרדים?

ניקוי סביבת עבודה אישית

סביבת העבודה האישית מתחילה בשולחן האישי של העובד במשרד: בסל הניירות, במשטח העבודה ובכיסא שלו. ניקיון ואחזקת משרד נאותים מתחילים למעשה כאן; על מי שנותן את שירותי הניקיון או מבצע את האחזקה השוטפת בפועל לרוקן את סלי האשפה של העובדים, לנקות את שולחן העבודה ולשמור על יתר מרכיבי המשרד נקיים: מנורת שולחן (אם קיימת), צג מחשב, מקלדת וכד'.

ניקוי יתר חלקי המשרד

בין השטחים הציבוריים שעל ניקיונם יש להקפיד אפשר למנות את השירותים ואת המטבחון המשותף ומכשירי החשמל שבו.
בראש ובראשונה, העניין הוא עניין בריאותי כמובן. כאמור, על הנהלת החברה או מנהלי המשרד לדאוג לשלומם של העובדים ולבריאותם. ניקיון טוב ואחזקה טובה של השירותים הם א-ב של עניין זה. יש לנקות את השירותים מדי יום, יש לרוקן את הפחים ולחטא את האסלות. במיוחד במשרדים בהם ישנה תנועה רבה של אנשים נהוג שחברת האחזקה והניקיון מבצעת ניקיון שוטף של השירותים ושל המטבחון: ביקורים דו יומיים או יותר מכך, לפי הצורך.

בנוסף, היות וברוב המשרדים ישנם שטיחים מקיר לקיר, על נותני שירותי הניקיון והאחזקה לשאוב אבק מהשטיחים ולהבטיח בכך שהעובדים לא יסבלו מתופעות הקשורות בהצטברות אבק כמו קשיי נשימה, נזלת ועוד.

 

עובד חברת ניקיון משרדים מנקה חלונות מבחוץ

 

ניקוי חלונות

רבים מבנייני המשרדים הם למעשה גורדי שחקים והניקוי של צדם החיצוני לא דורש עבודה מסובכת יותר מניקוי חלונות רגיל. חברות ניקיון ואחזקה רבות מציעות גם ניקוי חלונות חיצוני באמצעות סנפלינג, כאשר המנקה נתלה בחבלים מגג הבניין ומנקה את החלונות מבחוץ.

ניקוי חדרי מדרגות וחניונים

החלקים המשותפים לכול עובדי הבניין זקוקים גם הם לניקיון וטיפול שגרתי – חדרי הדיונים, המדרגות, החניונים, המעליות, המרפסות והלובי זוכים אף הם לניקוי מקצועי שוטף על ידי עובדי חברת הניקיון. בחדרי מדרגות וחניונים נדרשת גם הדברה תכופה יותר מאשר במשרדים עצמם.

אחזקה שגרתית

בחברות ניקיון ואחזקה דואגים לביקור שבועי, דו שבועי, או חודשי של איש אחזקה מקצועי. תפקידו של איש האחזקה הוא לבדוק את תקינות הדלתות, המתגים, הנורות, המעלית, החלונות ועוד. איש האחזקה מטפל בכל הדורש טיפול באופן שגרתי. בחלק מהחברות אחראי איש האחזקה גם על הפנייה לחברות חיצוניות לתיקונים מורכבים יותר כאשר יש צורך בכך.

טיפול מיידי

בעת הצורך ניתן לפנות לאיש קשר בחברת הניקיון והאחזקה כדי לדווח על תקלות הדורשות טיפול מיידי. במרבית החברות ניתנים השירותים גם במהלך שעות העבודה וצרכי החירום נענים במהירות.

תפקידה של חברת הניקיון והאחזקה היא להסיר את דאגת בעלי המשרדים או בעלי החברה מהטיפול היום-יומי באחזקה ובשמירה על הניקיון. משרד נקי ומטופח הוא חלק מחזותה של החברה, לכן כדאי לעבוד עם חברת ניקיון ואחזקה מקצועית, אשר נותנת שירות יומי או שבועי קבוע למשרד.

 

עובדות חברת ניקיון משרדים מנקה חדר ישיבות

מצאו חברת ניקיון ואחזקה באזורכם:

חברת ניקיון משרדים בחיפה

חברת ניקיון משרדים בנתניה

חברת ניקיון משרדים בהרצליה

חברת ניקיון משרדים בראשון לציון

 

מה החשיבות של ניקיון משרדים?

משרדים משמשים לא מעט אנשים במהלך היום. אלה יהיו קודם כל עובדי החברה או עובדי המשרד, ואלה יהיו גם כמובן אורחים – לקוחות של המשרד או ספקים. על כן לא מפתיע ששירותי ניקיון ואחזקת משרדים הפכו בשנים האחרונות לחלק משמעותי מאוד בתדמית העסק והחברה.

הקפדה על ניקיון ואחזקת משרדים חשובה מכמה סיבות:

בריאות העובדים

ניקיון ואחזקת המשרד ברמה גבוהה היא בעלת חשיבות בריאותית ממדרגה ראשונה. כל מנהל ובעל עסק יודע, שאחד הדברים החשובים שיש להקפיד עליו הם תנאי עבודה נאותים לעובדי החברה. תנאי עבודה משפיעה על בריאות העובדים ועל הנהלת החברה לדאוג לאחזקה נאותה ולניקיון סביבת העבודה – הן סביבת העבודה האישית והן השטחים ה'ציבוריים'. מבקר או אורח שרואה שהחברה מקפידה על ניקיון ואחזקת המשרד ברמה גבוהה יעריך יותר את הנהלתה ויהיה נכון יותר לקנות ממנה שירותים או מוצרים.

נראות המשרד

משרד נקי ומטופח הוא חלק מחזותה של החברה.
מראה המשרדים שלכם – אזורי העבודה ואזורי קבלת הקהל (אם יש) – חשוב מאוד ברמה השיווקית.
תארו לעצמכם למשל משרד ייעוץ משכנתאות שמוכר שירותים במיליוני שקלים ביום. איך הייתם מרגישים אתם, כלקוחות, אם הייתם נכנסים למשרד והייתם מגלים שהשירותים שלו מלוכלכים? האם הייתם רוצים לקבל ייעוץ פיננסי ממשרד כזה? כנראה שלא.

 

עובדת חברת ניקיון משרדים מנקה חדר קבלת קהל

 

ניקיון ואחזקת סניפים של גופים פיננסיים

ככלל, שירותי ניקיון ואחזקת משרדים פיננסיים חייבים להתבצע על ידי עובדים ללא עבר פלילי.
שירותי הניקיון של סניפים ומקומות שבהם מתקיימת קבלת קהל חייבים לכלול שטיפת רצפות, ניקוי של כסאות קבלת קהל וניקוי מחיצות ורפפות. בנוסף, אם שירותי האחזקה ניתנים במהלך יום העבודה, עובדי הניקיון חייבים להיראות מסודרים ונקיים וללבוש מדים של החברה או של חברת הניקיון.

בגלל ששעות קבלת קהל במוסדות פיננסיים עשויות להיות שונות משעות העבודה הרגילות, חברות ניקיון ואחזקה מציעות את השירותים שלהן גם בשעות הערב המאוחרות. יש לבדוק את מידת הגמישות של חברת הניקיון שאותה בוחנים ואת עלות הגמישות הזו, כמובן.

בנוסף על השירותים הנ"ל, אחזקת משרדים וסניפים של גופים פיננסיים כוללת גם:

  • מילוי של ציוד משרדי במקומות הרלוונטיים
  • פינוי בטוח ומאובטח של פסולת משרדית, שעלולה לכלול חומר רגיש שאולי בטעות לא נגרס
  • ניקוי של ציוד לשימוש הציבור: עמדות מידע ממוחשבות, כספומטים וכד'
  • ניקוי תקופתי של צגים ומסכי מידע שונים

לסיכום: שירותי ניקיון ואחזקה של גופים פיננסיים עשויים להיות שונים משירותי ניקיון ואחזקה שניתנים לחברות אחרות והם לא מסתכמים רק בבדיקת הרקע לעובדי הניקיון, אלא בהרבה יותר מכך.

 

עובדי חברת ניקיון משרדים מנקים משרד

>>> עוד בנושא: איך לבחור חברת ניקיון?

 

איך בוחרים חברת ניקיון משרדים?

מציאת חברות ניקיון למשרדים

חיפוש פשוט, אפילו באינטרנט, יאפשר ללמוד על חברות שונות הפועלות בתחום הניקיון בכלל, ובתחום ניקיון המשרדים בפרט. יש לציין כי בין החברות האלה, שעשויות להיראות דומה על הנייר, יש הבדלים רבים, המשפיעים גם על איכותן. עקב כך, במעמד הבחירה חשוב לסקור את שנות הניסיון של החברה בתחום, כוח האדם והציוד העומד לרשותה, רשימת הלקוחות (מומלץ להעדיף חברה המתמחה בניקיון משרדים בסדר גודל דומה) או אפילו המוניטין של החברה בקרב לקוחות או קולגות.

עובדיהם הקבועים של חברות הניקיון

שירות ברמה גבוהה של ניקיון משרדים תלוי לא מעט גם באיכותם של עובדי הניקיון שנשלחים מטעם החברה שמולה עובד המשרד. עובדי ניקיון צריכים להיות קבועים בכדי לספק שירותי ניקיון איכותיים. הקביעות מקנה להם את היתרון להכיר היטב את המבנה ולעבוד ביעילות. עובדים קבועים גם ייצרו אינטראקציה אישית עם עובדי המשרדים, דבר שינעים את עבודתם וימריץ אותם.
בנוסף, עליהם להיות כמובן ממושמעים להוראותיו של מנהל המבין את צרכי הלקוח ולבצע את עבודות הניקיון השונות לשביעות רצונו המלאה של בעל המשרד או מנהלו.

חומרי הניקוי של חברות הניקיון

חלק מרמות הגימור הגבוהות של עבודות ניקיון משרדים בכל מקום בארץ הוא נגזרת של חומרי הניקוי שמשתמשים בהן חברות ניקיון איכותיות. האיכות יכולה להגיע גם בזכות חלקי חילוף והעסקת עובדים מקצועיים התורמים רבות בתחום של אחזקת מבנים שבהם נמצאים משרדיה של חברה גדולה. ניתן לראות כיצד חומרי ניקוי חזקים ואנשי מקצוע איכותיים הם שילוב חשוב ביותר בכל עבודה של ניקיון משרדים.

 

חדר מדרגות של משרדים עם חומרי ניקוי

 

הציוד האיכותי הנדרש בעת ניקיון משרדים

חברות ניקיון איכותיות נמדדות גם בציוד שהן מחזיקות. לעתים אנו רואים כיצד גם עבודה של ניקיון משרדים לאחר שיפוץ הופכת להיות קלה אם לחברה יש ציוד "כבד" של מכונות לחץ לניקוי או שואבי אבק תעשייתיים.

תיאום ציפיות

במעמד התיאום עם חברת ניקיון, חשוב מאד להגדיר בפני אנשיה את כל היבטי המשימה לה מצפים. אלו הם לא רק הפעולות הספציפיות ותדירות הניקיון, אלא גם השעות הספציפיות בהן המלאכה תתבצע: המטרה הברורה היא לבצע את הניקיון מבלי לשבש את שגרת העבודה במשרד, מה שמסביר מדוע בעלי משרדים רבים בוחרים לבצע אותו מעבר לשעות הפעילות שלו, או אפילו בלילות ובסופי שבוע. בשעות אלה, המחירים נוטים להיות גבוהים יותר, לעיתים אפילו בעשרות אחוזים, כך שראוי לשקול היטב את השעות האידיאליות עבור חברה נתונה.

 

>>> אולי יעניין אותך גם: מחירון חברות ניקיון ואחזקה

 

על כל פנים, כאשר החברה נדרשת לבצע את הניקיון כשהנוכחות במשרד היא מינימלית, נדרש ממנה לגלם אמינות גבוהה במיוחד – לכן, ראוי להשקיע את המאמצים הראויים בבחירתה.