מדוע חשוב לשמור על ניקיון?

רוב האנשים הסבורים כי הם סובלים מאלרגיה לאבק, אלרגיים למעשה להפרשותיה של קרדית אבק הבית. יצור מיקרוסקופי החי על רהיטים וחפצים המכוסים באבק וניזון משאריות עור. גללי קרדית האבק הם אלו שגורמים לתופעות אלרגיות הכוללות עיטושים, נפיחות ובעיות בדרכי הנשימה.
בכדי למגר את קרדית אבק הבית ולא לסבול מתופעות האלרגיה חשוב לדאוג לאזור מחיה נקי, הן בשטחים פרטיים והן בשטחים ציבוריים.

על מנת להעלות מודעות בנושא בקרב הציבור בישראל, מידי שנה בחודש אדר מתקיים יום הניקיון הלאומי הנקבע בחוק לראשונה בשנת 2008. התאריך נקבע בחודש אדר כדי שיום הניקיון יתאים למזג האוויר בארץ.
בזכות היום הזה, בשנת 2011 נאספו כ- 50 טון פסולת משטחים ציבוריים.

אחרי שהבנו שניקיון של הבית או המשרד הוא נושא חשוב ומהותי – הגיע הזמן לדבר על איך שומרים עליו?

איך שומרים על ניקיון?

כיון שלא לכולנו הזמן והידע, ניתן ורצוי להיעזר בחברות ניקיון ואחזקה או עובדים פרטיים.
אנשים רבים מעדיפים לעבוד עם חברת ניקיון כלשהי מאשר להסתמך על עוזר או עוזרת פרטית מסיבות כאלו ואחרות. כך או כך, נותני השירות הללו ידאגו ל: ניקיון בית בשגרה, ניקוי יסודי אחרי עזיבת בית וכניסה לבית חדש, ניקיון משרדים אחרי שיפוץ, ניקוי חדרי מדרגות ועוד.

כאשר אנו מתכוונים לבחור את חברת הניקיון שתהיה אמונה על ניקוי הבית, הבניין או המשרדים שברשותנו, חשוב לערוך השוואה בין השירותים אותן מציעות חברות שונות. התחרות בין החברות הרבות בשוק עומדות לטובתנו ומאפשרת לנו לבחון את ההצעות השונות ולבחור את זו המתאימה לנו ביותר.

 

עובדת ניקיון מנקה שולחן עץ

>>> אולי יעניין אתכם: מה עדיף – חברת ניקיון או מנקים פרטיים?

 

מה חשוב לבדוק בעת בחירת חברת ניקיון?

ותק החברה

ראשית, חשוב לדעת מי היא החברה. האם מדובר בחברה ותיקה בתחום או בחברה חדשה יחסית. לשני המקרים יש יתרונות וחסרונות, אבל חשוב לזכור כי לחברה ותיקה יש קרוב לוודאי ניסיון והמלצות רבות וחברה חדשה תצטרך להוכיח את עצמה תוך כדי העבודה.

עובדי החברה

כאשר אתם מבררים אודות החברה עצמה, כדאי לברר גם על האנשים המנקים בפועל – האם מדובר בעובדים ארעיים המתחלפים חדשות לבקרים, או בעובדים קבועים המוכרים לבעלי החברה, כאלה שעברו הכשרה וניתן לתת בהם אמון.

העסקת העובדים

כאמור, מרביתן של חברות הניקיון בישראל מעסיקות את עובדיהן במודל של עובדי קבלן. זה לאו דווקא רע, אך בהחלט כדאי, לפני התקשרות בחוזה עם החברה, לוודא את תנאי ההעסקה של העובדים: שהם זוכים לתשלום על פי חוק ולשאר התנאים המגיעים להם, שהחברה מעסיקה רק עובדים מאושרים ושהיא פועלת תחת רישיון.

 

עובד ניקיון מנקה שטיח בדירה

מחפשים נותני שירות מקצועיים לניקוי ותחזוקה? היכנסו ומצאו חברת ניקיון מומלצת

 

ציוד עבודה מתאים

במקרים של ניקוי משרדים או מפעלים למשל יש פעמים רבות צורך בציוד מיוחד. לכן, כדאי לדעת מראש האם חברת הניקיון מחזיקה בציוד המתאים לביצוע עבודת הניקיון בצורה האופטימאלית ביותר – יכול להיות שתצטרכו מכונת פוליש, מכונת ניקוי תחת לחץ מים, מנקה רצפות ממונע וכיוצא באלו.

בנוסף, חשוב לוודא כי מדובר בחומרי ניקוי שמקובלים עליכם – חומרים שאינם רעילים ומזיקים לנוכחים בסביבת הניקיון בזמן הניקיון או לאחריו, חומרים יעילים, מוכרים ועל-פי מידת החשיבות עבורכם – מותאמים לרגישויות וידידותיים לסביבה.

>>> אולי יעניין אתכם: ניקיון ירוק ואחזקה ידידותית לסביבה

 

מה כלול בשירות

על מנת למנוע אי נעימות ועוגמת נפש בהמשך, חשוב לדעת מה כולל השירות או החבילה שנרכשה. אם אתם מחפשים מישהו שיוכל לנקות את חלונות הענק של המשרד וחברת הניקיון אינה עוסקת בניקוי חלונות, כדאי לדעת זאת מראש. שלא תידרשו להוסיף סכומים גבוהים עבור ניקיון של חדר ספציפי או של ציוד שלא הוסכם עליו מראש, שלא תופתעו מרמת השירות או מיסודיות הניקוי וכדומה.

כמו כן, יש לוודא אילו חומרי ניקוי ואיזה ציוד חברת הניקיון מצפה למצוא באופן קבוע במשרד או בבית.

 

המחשה של שירותי ניקיון

 

מחיר

מן הסתם תרצו לדעת כמה גובה חברת הניקיון עבור השירות שהיא מעניקה. המחירים אותם אתם תשלמו יכולים להשתנות בהתאם לאזור אותו מנקים, לתדירות הניקוי ולפרמטרים נוספים. כאן, משחקת לטובתכם התחרות בין החברות ורצוי מאוד לערוך סקר שוק מקיף ולבחון את הפרשי המחירים בין החברות המתאימות לכם בכל נושא ונושא.

יש להיכנס לפרטי התשלום ולוודא האם הוא מחושב לפי שעות עבודה, האם הוא תשלום "גלובלי" על חבילת שירותי ניקיון, האם הוא כולל חומרי ניקיון, האם יש תשלומים מיוחדים על ניקיונות ספציפיים, כמו פוליש רצפות, ניקוי שטיחים, ניקוי חדרי תקשורת, חדרי מדרגות, ניקוי חלונות וכיוצא באלו.

>>> עוד בנושא: מחירון חברות ניקיון ואחזקה

 

שעות עבודה

שעות העבודה של חברות ניקיון ואחזקה הן עניין מהותי, בין אם מדובר על ניקוי של בית פרטי או ניקוי של משרד. יש לוודא מראש מהן השעות האפשריות ולהזמין את השירות כאשר זה הכי נוח לכם או לעסק שלכם – בארגונים עסקיים מדובר על שעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב – לעיתים יש אפשרות למנקה לכל היום.

 

עובדי ניקיון מנקים דירה עם ציוד וחומרי ניקוי

מצאו חברת ניקיון ואחזקה באזורכם:

חברת ניקיון בחיפה

חברת ניקיון בירושלים

חברת ניקיון בפתח תקווה

חברת ניקיון בראשון לציון

 

הסכם רשמי

חשוב לוודא כי כל פרטי ההתקשרות ביניכם לבין חברת הניקיון יעוגנו בחוזה מפורט וברור כדי שלא יהיו אי הבנות באשר להסכמות בניכם. רצוי שהחוזה יכלול את כל שירותי הניקיון הרלוונטיים שסוכמו עליהם בין הצדדים, עם התייחסות למשך העבודה המשותפת וליציאה מהחוזה במידה ועולה הצורך בכך.

אל תשכחו לקרוא את החוזה על כל פרטיו ולבדוק אם יש בו סעיף המאפשר לכם לבטל את התחייבויותיכם במידה ועבודת הניקיון אינה מספקת את רצונכם.

לסיכום

בין אם אתם מחפשים עובדים פרטיים שעובדים באופן עצמאי או דרך חברות השמה וכוח אדם לדירתכם הפרטית, ובין אם אתם מחפשים חברות ניקיון ואחזקה גדולות לבניין משרדים שלם, חשוב לעבוד מסודר ולוודא את כל הפרטים מראש.

לאחר שאספתם את כל הפרטים ממספר חברות ניקיון ערכו השוואה מדוקדקת באמצעות טבלה, ייתכן והפרטים יראו לכם דומים, אבל במבט שני יכול להיות תעדיפו את החברה שיכולה לבצע את ניקיון משרד שלכם בשעת ערב מאוחרת, על פני זו שתעשה זאת בשעות לא קבועות. לאחר בחירת החברה המתאימה לכם, שימרו על הטבלה למקרה שתאלצו להחליף חברת ניקיון.