באוהיו פועלת מנקה המספקת את שירותי הניקיון שלה בהפתעה. היא פורצת לבתים של אנשים, מנקה אותם ובסיום משאירה פתק עם דרישה לתשלום. לדבריה של המנקה לא כל בעלי הבתים, שקיבלו שירות שהם בכלל לא הזמינו מוכנים לשלם, אבל למרבה הפלא יש גם כאלה שמשלמים על ניקיון בהפתעה.

אנחנו אולי איננו מעוניינים שיפרצו אל הבית שלנו כדי לנקות אותו, אבל רבים מאיתנו זקוקים לעזרה בניקיון הבית. בין אם בגלל שעות עבודה ארוכות, מחויבויות משפחתיות, לימודים או פעילויות פנאי, לא תמיד נשאר לנו די זמן כדי להספיק ולדאוג גם לניקיון ולסדר בבית. הפתרון לכאורה פשוט, והוא לשלם לעובד או לעובדת שיגיעו הביתה ויעשו במקומנו את הניקיון הנדרש, בין אם באופן חד פעמי או באופן קבוע.

בעבר היה מדובר לרוב בנשים מבוגרות שעבדו בסביבה או השלימו הכנסה בתחום הניקיון, אבל היום זוהי מלאכה במשרה מלאה של נשים וגם גברים שזהו המקצוע שלהם והם מפרסמים את עצמם בצורות שונות אך גם להם קמו מתחרים – חברות הניקיון.

חברות הניקיון הן למעשה חברות כוח אדם שמעסיקות מנקים ומנקות במשרה מלאה. עובדים אלה עובדים במספר בתים או משרדים, והם לא בהכרח עובדים קבועים אצלכם. היום יכול להיות דוד או מוטי, ומחר אורנה או ליה. לעיתים כמובן שמעסיקים עובד קבוע, והמשמעויות של זה שונות מעט.

ובכן, מה עדיף - חברת ניקיון או עובד פרטי? בואו ונבדוק.

 

עובדת ניקיון מחזיקה דלי עם מוצרי ניקוי

 

תנאי העסקה ותשלום

כאשר מעסיקים עוזרים פרטיים יש לשלם עבורם את כל התשלומים על פי החוק משום שאנחנו המעסיקים החוקיים שלהם. תשלומים אלו כוללים, בין השאר פנסיה, נסיעות, ביטוח לאומי, דמי הבראה ועוד.
חישוב התשלומים השונים אינו מסובך: יש חברות ביטוח שמנהלות עבורכם את נושא הפנסיה ודמי הפיטורים, ביטוח לאומי מפעיל מחשבון לחישוב דמי הביטוח ואילו את גובה דמי ההבראה או תשלומים אחרים ניתן לחשב על פי הקבוע בחוק.

לעומת זאת, כאשר אנחנו בוחרים להשתמש בעובד של חברת ניקיון יש למעשה מי שמשלם עבורו את כל תשלומי הרווחה, ואנחנו משלמים רק את השכר שנקבע לשעה.

  • יש לשים לב לכך שהאחריות על תשלומים אלה (פנסיה וכד') מוטלת גם עלינו, אפילו אם אנחנו לא מעסיקים ישירים של אותו עובד. נקודה זו מתחזקת (יש להשתמש בייעוץ משפטי מוסמך, בנקודה זו) אם העובד הוא עובד קבוע.

 

אדם מחברת ניקיון מנקה את החלון

רוצים להזמין שירותי ניקוי ואחזקה לבית? היכנסו, בחרו חברת ניקיון מומלצת והתקשרו עוד היום

 

היכרות עם העובדים ואמינותם

ניתן לחתום על חוזה מול חברת ניקיון ולהחליט באיזו תדירות יגיעו העובדים, מה יהיו התחומים עליהם הם יהיו אחראיים ומה קורה במידה ויש נזק לרכוש או חלילה גניבה. לחברות הניקיון אמור להיות גם ביטוח שדואג במקרה שקורה נזק או תאונה בזמן העבודה.

כאשר מדובר במנקים פרטיים אנחנו נוטים להרגיש בטוחים יותר מולם.
בכל מקרה, יש לקבוע את החוקים מולם ולוודא כי הם מובנים ומקובלים על כל הצדדים וכן לדאוג שהם עומדים בהם.

מקרים מיוחדים

במידה והמנקה הפרטי חולה, אין בדרך כלל מי שיוכל להחליף אותו או לדאוג לכך שעבודתו תעשה. במרבית המקרים, התוצאה היא שאתם צריכים לבצע את הניקיון - גם אם אין לכם זמן, ידע או ניסיון.

כאשר אתם משתמשים בשירותי חברת ניקיון, במידה והעובד חולה או אינו מגיע, יש מי שיוכל להחליף את מקומו בעבודה באותו היום או ביום למחרת, כך שהעבודה תעשה, באותו המחיר ובאותה האיכות.
גם במידה ויש צורך חד פעמי בשני עובדים או ביום ניקיון נוסף בשבוע – לחברת הניקיון יש דרך לספק עבורכם מענה מיידי ושלם.

כיום, חברות האבטחה והניקיון מציעות שירותי ניקיון בבתים פרטיים ברמה גבוהה.
החברה היא זו שדואגת לכל הנושאים הקשורים לעובד הניקיון עצמו ואילו אתם יכולים להיות רגועים שעבודות הניקיון בביתכם תמיד יתבצעו. אם אתם בוחרים בחברת ניקיון, חשוב שתקפידו לבחור חברת ניקיון מנוסה עם המלצות רבות.

>>> עוד בנושא: איך לבחור חברת ניקיון?