לא תמיד יש לנו זמן או כוח להשקיע בטיפול תחזוקתי בבית. אבל יש דברים שלא כדאי להזניח, כמו איטום נכון ובטיחותי של גג הרעפים בבית שלכם. הבעיה הנפוצה בארץ עם גגות רעפים היא שישנה מעין בריחה של חלק מהרעפים בעקבות חיבורים לא עמידים במהלך רוחות ומזג אוויר סוער. מצב זה יכול להוות סכנה, כיוון שהרעפים יכולים לעוף מהגג ואז נוצרים חורים. לכן מומלץ להזמין איש מקצוע המתמחה בגגות רעפים, שיבדוק את הגג ויראה אם הוא במצב תקין. עשינו לכם סדר עם כל השלבים בדרך לאיטום מוצלח לגג רעפים.
 

איטום גג רעפים - הטיפול הנכון

איטום גג רעפים דולף הוא טיפול שלא מומלץ לחכות איתו הרבה זמן. ככל שתתעכבו כך הנזק יכול להחמיר ותצטרכו לטפל בנזקים אחרים שעלולים להתרחש במבנה שלכם. החורף קרב ועליכם להכין את הבית ובפרט את גג הרעפים שלכם. הוא צריך להיות במצב שהוא מבודד את הבית ומגן מחדירה של מים שיכולים להיכנס בימים גשומים וסוערים.


איטום גג רעפים ביריעות ביטומיניות
(צילום: shutterstock)

 

איך אוטמים גג רעפים?

הדרך שבה תאטמו את הגג שלכם, תלויה בסוג גג הרעפים. ישנם המון סוגים של רעפים ומגוון שיטות לאיטום. האפשרויות הן:

  • דבקים אקריליים - אתם יכולים להשתמש בדבקים אקריליים, על מנת שתוכלו להדביק את הרעפים ולתקן את הסדקים. מומלץ עבור רעפים מסוג של טמבור.
  • חומרי איטום פולימריים - שימוש בחומרי איטום פולימריים באמצעותם תוכלו לאטום ולצפות גגות ורעפים. מומלץ לשימוש עבור רעפים מסוג "טרה קוטה".
  • יריעות ביטומניות - אופציה נוספת היא זיפות גגות באמצעות ביריעות ביטומניות אותן מניחים מתחת לרעפים יחד עם תיקוני איטום מקומיים.
  • מערכת בידוד - שיטה נוספת היא הנחת מערכת בידוד לגג.

סוגי בידוד גג רעפים

בחורף קיים סיכוי שיחדרו אל ביתכם מי גשמים, אבל לא רק – גם חום וקור והבידוד של הגג יכולים להשפיע משמעותית על הטמפרטורה בבית בעונות הקיץ והחורף. במידה ותשקיעו בבידוד הגג, תוכלו לחסוך הרבה כסף על מכשירים שונים של חימום וקירור במהלך השנה

סוגי הבידוד הקיימים כיום בשוק

  • יריעות אלומיניום - מדובר ברדיד אלומיניום. זהו גיליון מתכת דק, שעוביו פחות מ-0.2 מ"מ, המשמש לבישול ולאריזת מזון. ניתן בקלות לקרוע או לקפל אותו בשל עוביו הדק של עלה המתכת. רדיד האלומיניום הוא עם בועות אוויר שכלואות בתוכו אשר מונעות חדירות חום. 
  • בידוד אקוסטי - עשוי מסיבי פוליאסטר, בשני צדדם יש שכבת אלומיניום. הוא יכול להוריד את הטמפרטורה בבית ב-5 מעלות. הוא מגיע בעוביים שונים, אשר משפיעים על היכולת שלו למנוע גם חדירות קור.
  • מאוורר לגג - זהו מפוח אוויר שמתקינים על הגג והוא מסתובב עם הרוח, כאשר הוא מסתובב החום יוצא מהבית באופן טבעי.
  • מפוח חשמלי - למפוח יש תרמוסטט שקולט מתי הטמפרטורה של הגג מתחממת, והוא מתחיל לפעול באופן אוטומטי.

טיפים לתחזוק גג רעפים

מומלץ לבצע בדיקה ידנית לאיתור רעפים סוררים. ברוב המקרים, החלל הנמצא מתחת לגג הרעפים חשוך, לכן כדאי לעלות בשעות הצהריים כאשר אור השמש חזק, לבדוק מתחת לגג ולבחון האם תוכלו לזהות קרני שמש שנכנסות דרך הרעפים תוכלו לבצע זאת לבד ללא איש מקצוע במידה ותזהו כניסה של קרני שמש, תוכלו לדעת שגג הרעפים אינו מוכן לחורף, כיוון שבאזור הזה יכולים לחדור אל הבית מי גשם.

מומלץ לבדוק שלאורך הגג אין סימני רטיבות. במידה ויש לכם סימני לחות או רטיבות לאורך הגג, או אם מצאתם אזורים של טחב, עובש או כתמים שחורים, ייתכן שלחות ורטיבות נכנסים ואין אטימות מלאה.



(צילום: shutterstcok)

 

מתי מומלץ להזמין איש מקצוע לאיטום גג רעפים?

הזמן שהכי מומלץ להזמין איש מקצוע המתמחה באיטום גג רעפים הוא לפני שמתחיל החורף על מנת להקדים תרופה למכה. על איש המקצוע לבחון את הרעפים ולבדוק אם הם מחוזקים ויציבים. בנוסף, שאין רעפים שבורים או שזזו ממקומם. במידה וגיליתם תקלה, כדאי לטפל בה לפני תקופת הגשמים בכדי למנוע מצב לא נעים ואף מסוכן.
 

מחיר איטום גג רעפים

אז כמה עולה איטום גג רעפים? המחיר משתנה לפי סוג הרעפים, גודל שטח האיטום ושיטת האטימה שבחרתם בה. במידה ומדובר ברעפים יחסית פשוטים המחירים צפויים להיות נמוכים יותר. בנוסף, המחירים יכולים להשתנות בהתאם לסוג העבודה.
 

למחירון המלא של איטום גגות ורעפים לחצו כאן >>

 

מעוניינים בהצעת מחיר לאיטום גג רעפים? מצאו קבלני איטום גגות באזורכם:
 

קבלני איטום גגות רעפים בתל אביב

קבלני איטום גגות רעפים בחיפה

קבלני איטום גגות רעפים ברמת גן

קבלני איטום גגות רעפים בירושלים

קבלני איטום גגות רעפים בראשון לציון

קבלני איטום גגות רעפים באשדוד