בין אם אתם רוצים לעצב את חדר השינה, הסלון או המשרד שלכם - וילון הוא פריט עיצוב שיכול להעניק מראה אלגנטי ולשדרג את החדר. וילונות יכולים לענות על מגוון צרכים, כמו למשל, להגדיל את החדר, להסתיר אזור לא אסתטי ועוד. מבחר הסוגים והבדים רחב מאוד, לכן כדאי לבחור את הוילון כך שהוא יתאים לצרכים שלכם ולסגנון העיצוב שאליו אתם מכוונים. ריכזנו לכם את סוגי הוילונות הכי נפוצים לבית, כך תוכלו לבחור את הוילון האידיאלי עבורכם.
 

איך לבחור את סוג הוילון?

לפני שאתם בוחרים וילונות, כדאי לבדוק מספר דברים חשובים:

בדקו את סוג החדר והיכן החלון ממוקם. אם אתם רוצים ליצור תחושה של חדר גדול, כדאי לכם לבחור וילונות בסגנון בהיר. כמו כן, במידה והחדר לא מואר בדרך כלל, מומלץ לבחור בוילון שקוף כדי שלא יסתיר את האור שנכנס לחלל החדר.

כדי לשמור על הוילון לאורך זמן, תצטרכו לדאוג לנקות אותו. לדוגמה, אם הוילון מויעד לחדר ילדים, תקחו בחשבון שתצטרכו לנקות אותו לעיתים דחופות יותר אז הוא צריך להיות יחסית קל לפירוק וניקוי.

המחירים של הוילונות משתנים בהתאם לסוג הבד. לדוגמה, וילון שמורכב ממספר שכבות, יעלה הרבה יותר מאשר וילון שעשוי משכבה אחת. מומלץ להחליט מראש על תקציב שאתם מוכנים להשקיע, כדי להגיע יותר מוכנים לבחירת הוילון.

 

וילונות רומאיים

אם אתם מחפשים וילונות אלגנטיים וקלאסיים, הוילון הרומאי בהחלט עונה על ההגדרה. לאורך הוילון ישנם כיווצים המעניקים לו מראה יוקרתי. את הוילון מהסוג הזה יהיה לכם קשה לנקות לבד ותצטרכו להיעזר באיש מקצוע. לכן, כדאי לשים אותו באזורים שבהם הוא לא יתלכלך מהר.

הוילונות הרומאיים מגיעים במגוון סגנונות עיצוב ורמות עובי שונות, כאלו המתקפלים לתוך עצמם ועד וילונות רכים וקלילים. כמו כן, מומלץ להתאים את הוילון הרומאי לקו העיצוב של הבית.
 

וילונות רומאים

(צילום: ShutterStock)

 

 

וילונות גלילה

וילון הגלילה מאופיין כמינימליסטי ונקי והוא מתגלגל על צינור חשמלי או ידני. זהו למעשה מסך בד שמגיע עם מבחר סוגי הצללה, לדוגמה, בד הצללה שעשוי מכותנה - דק ומעט אטום, או בד רשת צרפתית עם בד צפוף אך לא אטום, כאשר נכנס דרכו אור לפנים החדר. כמו כן, ישנו בד החשכה שאטום לגמרי. בנוסף, וילון הגלילה מגיע עם מגוון רחב של טקסטורות וצבעים לבחירתכם.
 

וילון גלילה

(צילום: ShutterStock)

 

 

וילונות הסטה

וילונות אלו מונחים על מסילה והם מעניקים מראה קלאסי ואווירה נעימה לחלל הבית. לעיתים מרכיבים את וילון ההסטה עם 2 שכבות בד, כדי להעניק מראה מעוצב וקלאסי. ניתן לבחור את סוג הבד - טבעי או סינטטי ואת הצבע שלו. בנוסף, תוכלו לעצב את כל חללי הבית עם וילון הסטה, בין אם לחדר השינה או לסלון. וילון הסטה לא כל כך מומלץ למשרדים.

 

וילונות ונציאנים

וילונות מסוג זה נראים כמו תריס, הם מעניקים מראה נקי ויוצרים הצללה מעולה. הוילונות הונציאנים מומלצים מאוד לשימוש במשרדים, אך בהחלט ניתן לעצב איתם גם את חדרי הבית ולהעניק להם מראה חם. בנוסף, וילונות ונציאנים מתאימים למגוון גדלים של חלונות והם עשויים מחומרים עמידים ומאוד קלים לניקוי, כמו עץ או אלומיניום.

 

וילונות ונציאנים

(צילום: ShutterStock)

 

וילונות סאן סטריפ

אם אתם מחפשים וילונות דקורטיביים במיוחד, הסאן סטריפ הוא שילוב ייחודי של בד אטום, יחד עם בד רשת שקוף שמעניק מראה אלגנטי לחדר. קיימים מגוון בדים ועיצובים לוילון הסאן סטריפ ובניהם בדי הצללה רבים, אשר מסננים את אור השמש ומעניקים תאורה נעימה ורכה. ניתן לייצר את הוילון בהתאם לרמת השקיפות שתרצו ולבחור בצבעים שיתאימו לחדר שלכם. 
 

(צילום: ShutterStock)


 

בחירת סוגי בדים לוילון

קיימים מגוון סוגי בדים לוילון: סינטטי, טבעי או משולב. לסוג הוילון שתבחרו יש השפעה גדולה על עיצוב הבית, על אופן הניקוי והעמידות שלו לטווח הארוך. לכן, מומלץ לברר מראש את כל המידע על סוג הבד לפי הרכישה. לפניכם 3 סוגי בדים:

  • בד מסוג טבעי - אם אתם רוצים להעניק לחלל החדר מראה עדין, כדאי לכם לבחור בבד טבעי. לרוב, הוא עשוי מכותנה, משי או פשתן. כדאי לדעת שדי קשה לנקות אותו, כי הוא סוג הבד מאוד עדין.
  • בד מסוג סינטטי - לסוג זה יש יתרונות רבים, הוא לא מתלכלך מהר ויחסית קל לניקוי. בניגוד לבדים מסוג טבעי, המחיר של הבד הסינטטי מוזל יותר, אך לעיתים המראה שלו יראה פחות טבעי.
  • בד מסוג משולב - עשוי מתערובת של בד סינטטי ובד טבעי.

 

סוגי בדים לוילונות

(צילום: ShutterStock)
 

 

 מחירי סוגי הוילונות השונים

המחיר למטר נע בין 800-250 ₪ ומשתנה בהתאם לסוג הוילון. לפניכם טווח מחירי הוילונות:

וילון רומאי יעלה בין 700-600 ₪ למטר.

הסטה מבד יעלה בין 800-500 ₪ למטר.

וילון ונציאני יעלה בין 600-250 ₪ למטר ונקבע לפי סוג החומר. לדוגמה, מחיר וילון אלומיניום וניצאי, יעלה בין 300-250 ₪ למטר, לעומת וילון עץ וניצאי שמחירו יקר יותר ויהיה בין 600-500 ₪.
 

לסיכום, קיימים מגוון סוגי וילונות, כאשר לכל סוג יש יתרונות רבים. כדי לבחור את הוילון שהכי יתאים לבית או למשרד, כדאי לבדוק מראש מה הצרכים שלכם ומהו הקו העיצובי שאליו אתם מכוונים - כך תגיעו יותר מוכנים ותבחרו את הוילון האידיאלי ביותר עבורכם.

 

מצאו חנות וילונות באזורכם:
 

וילונות בתל אביב

וילונות בחיפה

וילונות הרצליה