השכרת רכב בניו יורק, כדאי לדעת

לנוסעים לניו יורק או לשאר חלקי ארה"ב השנה כדאי לקחת מספר דברים בחשבון כאשר משכירים רכב לטיול. ניו יורק למטייל העצמאי מציעה מספר רב של דרכים לנוע ממקום למקום באמצעות תחבורה הציבורית. מהתחתית הידועה ועד מוניות, אוטובוסים ומסוק פרטי יש שלל דרכים לבקר, להסתובב ולטייל במדינת ניו יורק או באזור מנהטן. למטיילים שביניכם המעוניינים עם נחיתתכם להשכיר רכב באחד משדות התעופה הבין לאומיים הרבים בארה"ב יש מספר דברים שכדאי לדעת ולתכנן מראש.

מסמכים והזמנות
בכדיי להשכיר רכב בארצות הברית עליכם להיות בעלי רישיון נהיגה ישראלי בתוקף. בנוסף לרישיון זה שעליכם להביא אתכם יש להוציא רישיון נהיגה בין לאומי (
IDP). מסמך זה אינו רישיון לנהוג בארה"ב אלא הוא תרגום של רישיון הנהיגה הפרטי/הישראלי שלכם.
השלב הבא שכדאי לבצע הוא הזמנה ושריון הרכב המושכר. ניתן להזמין באמצעות סוכן הנסיעות האישי שלכם או באמצעות אתרי האינטרנט השונים המציעים גם להשוות בין מחירי ההשכרה של מספר חברות ובכך למצוא את המחיר הטוב ביותר לרכב מושכר בתקופה בה אתם נוסעים. שימו לב כי בכדיי להזמין ולקבל את הרכב עליכם להיות בעלי כרטיס אשראי בין לאומי ידוע.

עלות וביטוח
שימו לב שעלות ההזמנה היא המחיר הכולל ולא מחיר הבסיס. בזמן ההזמנה בדקו זאת טוב שלא יגיע זמן איסוף הרכב ותגלו שיש עוד הוצאות מסביב שלא לקחתם בחשבון. טווח המחירים יכולים להשתנות אם ברצונכם סוג מסוים של ביטוח, מערכת ניווט, סוג הרכב ועוד.

מבחינת סוגי הביטוח הקיימים רוב חברות ההשכרה יציעו לכם מספר סוגים של ביטוחים שכדאי לדעת מראש. שימו לב כי בארצות הברית נושא הביטוח חשוב וכדאי להצטייד בביטוח המקיף ביותר.
בזמן איסוף הרכב משדה התעופה תציע לכם חברת ההשכרה מספר ביטוחים שעליכם לקחת בחשבון:
LDW- זה אינו ביטוח אישי אלא זהו ביטוח שבמקרה גנבה או תאונה לרכב מוסרת מכם האחריות לרכב ו/או לתיקונו. שימו לב כי חברות כרטיסי אשראי שונות ברגע ההזמנה עם כרטיסם מציעות ביטוח זה אוטומטי. כדאי לבדוק עם חברת הביטוח שלכם.
SLI- בדומה לביטוח צד שלישי בארץ פוליסה זו מכסה נזק הנגרם לצד שלישי כתוצאה מהרכב המושכר. בנוסף מכסה הביטוח פגיעות, חבלות ומוות הנגרם לנוסעים אתכם ברכב.
PPP- פוליסת ביטוח המכסה לרוב את כל ההוצאות הרפואיות שיכולות להיגרם סביב התאונה. בנוסף, לרוב מכסה פוליסה זו גנבות של ציוד אישי מהרכב או פגם בציוד עקב תאונה שבוצעה עם הרכב.
לסיכום אתם חייבים לבדוק בצורה טובה כל סעיף וסעיף בחוזה ההשכרה והביטוח מראש ולהבין מה אתה משכירים ואיזה ביטוח המתאים לכם ביותר אתם קונים.

חברות השכרה לרוב יכניסו מספר סעיפים והתניות אשר יכולות לעלות את מחיר ההשכרה. סעיפים אשר לא נגלים לעיני השוכר כגון: תוספת עלות לנהג צעיר (מתחת ל-25), תוספת לנהג נוסף שינהג ברכב, תוספת לכסא ילדים, או בוסטר עבור כל ילד ייעלה סכום כסף נוסף ועוד שלל סעיפים שכדאי לבדוק ולשים לב אליהם לפניי השריון של הרכב.

בברכת תבלו ותיהנו בניו יורק,
צוות אתר
SeeCity.