כיצד מבלים ילדנו את זמנם הפנוי?



דילמת התעסוקה עבור ילדנו היא דילמה אשר מעסיקה הורים רבים בכל חופש מהגן או מבית הספר וחיפוש אחר הפעלות לילדים היא משימת על.
ילדים צרכים הפעלות ומשחקים בכדי שיצאו קצת מהמחשב, ירוצו וישחקו עם ילדים אחרים ובכך יפרקו קצת אנרגיה מצטברת ויאמנו את כישוריהם החברתיים בסביבה אנושית.
המחשב הוא פתרון טוב בהרבה מקרים בהן ההורים רוצים להעסיק את הילדים למשך זמן מוגבל, אך ישיבה מרובה מולו עלולה להוות התמכרות והזנחה של דברים חשובים אחרים ובנוסף לכך הילד איננו מפתח כישורים חברתיים, דבר העלול לנקום בו בעתיד.


מה עלול לקרות לילדים שמבלים זמן רב מול למחשב?


השמנת יתר היא תופעה שכיחה אצל ילדים כיום ומצב זה נובע עקב פעילות גופנית מועטה בשילוב של תזונה עתירת שומנים, ילדים המבלים את רוב יומם מול מחשב אינם מבצעים פעילות גופנית מספקת אשר חשובה מאד עבור התפתחותם ועיצוב גופם.
בעיה נוספת הנגרמת עקב ישיבה ממושכת מול המחשב היא ניתוק מחיי החברה וחוסר בכישורים חברתיים כתוצאה מישיבה שעות מול מכונה שעושה כל שאתה פוקד עליה, היא איננה צובטת, היא איננה עוקצת וכל שעורי החיים הטובים והחשובים שאנו עוברים בילדות נעלמים, אמנם כיום הרשתות החברתיות גדושות באנשים, אך איננו ממליצים בשום אופן לילדים להיות מעורבים שם, מכיוון וסכנות רבות שלא נרחיב אליהן שוכנות שם. לכן האלטרנטיבה הטובה ביותר היא פעילות חברתית אמיתית בחוץ, עם ילדים בני גילם של ילדיכם!
זה נכון שהמחשב מפתח יכולות חשיבה ויצירתיות ובשום אופן מאמר זה איננו תומך בהרחקת ילדים מהמחשב, אלא שבשילוב עם המחשב מומלץ לתת לילדים פעילות נוספת שתצריך אותם לצאת מהבית ,לפגוש ילדים בני גילם ולהשתולל ולרוץ כמו שילדים צרכים ואוהבים.