מדריך הסרת שיער בלייזר



השיטה העתיקה ביותר בעולם להסרת שיער היא ללא ספק שימוש בחוט, זו אמנות של ממש שעדיין מיושמת היום על ידי נשים שקיבלו "הכשרה" שעברה מאם לבת. אמנם מדובר בשיטה יעילה ובמנהג מקסים לכשעצמו, אך הטכנולוגיה היום מאפשרת הסרת שיער הרבה יותר יעילה ולתקופה ממושכת מאוד. הסרת שיער בלייזר היא השיטה המתקדמת, האיכותית והפופולאריות ביותר כיום.



מעלימים את שיער הגוף בטכנולוגיית הלייזר



להרבה זמן, אך לא לצמיתות: טכנולוגיית לייזר להסרת שיער קיימת בפועל כבר כ-20 שנה, אך כיום, בניגוד לפרסומים בעבר, ידוע כי למרות שהסרת שיער בלייזר מציעה פיתרון ארוך טווח לא מדובר על הסרת שיער לצמיתות. זקיקי השערה הם חזקים ועמידים מאוד, כך שגם לאחר טיפול לייזר הם יצמיחו בסופו של דבר שערות נוספות. הטיפול מצריך טיפולי "תחזוקה" בכול כמה שנים לשימור התוצאות.

אזורים מתאימים: כמובן שכאשר אנו מדברים על הסרת שיער בלייזר הכוונה היא בעיקר לאזורים נרחבים יותר בגוף ופחות לאזורי הפנים. טיפולי הסרת שיער אלו מיושמים על אזורים כגון גב, בטן, חזה, רגליים, בתי שחי וידיים – שימוש בלייזר לשיער הפנים אינו מומלץ בגלל שאי אפשר לחזות במלואן את ההשפעות על אזור זה ועור הפנים רגיש מאוד.

שיטות טיפול: לאורך השנים פותחו שיטות וטכנולוגיות שונות להסרת שיער בלייזר. כאשר ההבדלים נובעים בעיקר מסוג הלייזר שמשתמשים בו ומאורך הגל המיושם על העור. חשוב להבין מראש עם הקליניקה מהי השיטה הספציפית הנהוגה במקום ולקבל מידע מעמיק אודותיה.

התאמה לטיפול: הסרת שיער בלייזר משיגה תוצאות מעולות, אך היא לא מתאימה לכול אחד ואחת. אנשים עם גוון עור בהיר או מעט כהה זוכים על פי רוב לתוצאות מצוינות וסובלים פחות מכוויות ותופעות לוואי. אך ככל שהעור כהה יותר, הסיכון לכוויות עולה והתוצאות עשויות להיות פחות טובות. כמו כן לבלונדינים ולג'ינג'ים שעורם בהיר מאוד הטיפול אינו מומלץ כלל.

מהות הטיפול: הסרת שיער בלייזר למעשה מבוססת על הרס של זקיקי השערה (הרס שאינו קבוע כאמור). הלייזר חודר לשכבת העור המתאימה והורס את זקיק השערה כך שהשיער הקיים נושר מייד והזקיק לא מייצר שיער נוסף במשך תקופת ארוכה. טכניקה זו עשויה לחמם את האזור ולגרום לאדמומיות של העור ואף לכוויות שטחיות – תופעות  אלו הצטמצמו משמעותית עם התקדמות הטכנולוגיה.

צריבה קלה: יש מטופלים שדיווחו על תחושת צריבה או עקצוץ על העור במהלך הטיפול בלייזר. כיום המטפלים משתמשים על פי רוב בג'לי מאלחש וכדומה להפחתת הרגישות – כך שמעבר לאדמומיות התחושה יכולה להיות תחושה של אי נוחות ובחלק מהמקרים האזור מגרד מעט.

כמות טיפולים: אין כלל ברור לגבי מספר הטיפולים הדרושים להשגת תוצאות אופטימאליות, אך ניתן לומר באופן כללי כי ככול שהאזור גדול ושעיר יותר כך ידרשו יותר טיפולים.

לסיכום: מבחינת יעילות ושמירה על התוצאות למשך זמן גדול יותר, טיפולי הסרת שיער בלייזר הם אפשרות טובה מאוד. חשוב לבצע את הטיפול במכון או קליניקה מורשים ומיומנים ולוודא עם גורמי רפואה כי הטיפול שניתן באותו מכון הוא טיפול בטוח לחלוטין. הטכנולוגיה מתקדמת ורמת הבטיחות גבוהה מאוד, כך שאפשר לעבור את הטיפול ללא חשש.