רוצים לצאת לטיול לחרמון? המחשבה על נסיעה ארוכה, נהיגה ומציאת חניה מוציאה לכם את החשק מהעניין? אל דאגה – הסעות לחרמון לשרותכם
 
אתר החרמון נפתח לגלישה רק פעמים ספורות בשנה, ולמשך זמן קצר בלבד. בזמן הזה, כל עמישראל והחברים שלו עולים על חרמוניות, נכנסים למכוניות ויוצאים לחרמון. מה לעשות, והחרמון הוא אתר ההחלקה והסקי היחיד שיש לנו בישראל?
 
וכמובן, שאם כולם יוצאים לחרמון – בשישי או בשבת – אז הדרכים נפקקות ונסתמות, והעליות לגולן ולחרמון בכבישים צרים ולעיתים מושלגים, הופכת לבלתי אפשרית. וכשכבר מגיעים לחרמון ישנה בעיית חניה קשה, הליכה ארוכה עד לאתר ובעיות שקשורות בשמירה על הרכב.
 
מכל הסיבות האלה אנחנו רואים יותר ויותר הסעות לחרמון שמארגנות חברות נסיעות. ההסעות לחרמון הן פתרון מצוין לרבים, גם אם יש להם רכב וגם אם לא. אותן הסעות לחרמון הן כמובן האפשרות היחידה להגיע לאתר למי שאין לו רכב והן האפשרות היחידה להגיע לאתר בשבת, כשאין תחבורה ציבורית. 
 
בעונה וכאשר אתר החרמון פתוח, ההסעות לחרמון פועלות פחות או יותר בכל ימות השבוע. ימי שישי ושבת הם כמובן הימים הפופולריים ביותר, וההסעות לחרמון יוצאות באופן סדיר, אבל גם במשך השבוע אפשר להזמין מקום במיניבוס ואפילו באוטובוס, כמעט מכל חלקי הארץ.

 

מתי לרוב יוצאות הסעות לחרמון? 

 
אתר החרמון נפתח די מוקדם בבוקר, ונסגר בשעות אחר הצהריים – שלוש וחצי עד ארבע בערך. לכן, אם רוצים לבלות במקום ולהספיק ליהנות מהשלג, צריכים לצאת מוקדם ככל האפשר. מאזור המרכז ההסעות לחרמון יוצאות בסביבות חמש בבוקר ואף מוקדם מכך והן חוזרות לאזור המרכז החל בזמן הסגירה של האתר.
 
קחו בחשבון שזמן הנסיעה בהסעות לחרמון אינו כמו נסיעה ישירה לחרמון: כל ההסעות לחרמון עשויות לעצור בדרך ולאסוף נוסעים. בנוסף, המיניבוסים והאוטובוסים של ההסעות לחרמון אינם נוסעים בכביש שש, כיון שהם צריכים לאסוף נוסעים בדרך. 
 

האם כרטיס בהסעות לחרמון הוא עניין יקר? מה הוא כולל?

 
האם כרטיס יקר או לא הוא עניין יחסי: כרטיס הסעות לחרמון עולה בממוצע כ- 160 – 170 ש"ח (מחירי 2015) וכולל כרטיס כניסה לאתר. אם עושים את חישוב צריכת הדלק והחניה, מגיעים למסקנה שמחיר כזה להסעות לחרמון הוא מחיר שמשתווה כמעט למחיר בנסיעה ברכב פרטי, לא כולל התרגזויות, כמובן... 
 
לסיכום: אם אתם מתכוונים להשאר יום שלם באתר החרמון ואין לכם בעיה לחלוק אוטובוס או מיניבוס עם מטיילים ומבלים אחרים,הסעות לחרמון הן פתרון נח ויעיל לכל מי שרוצה ללגלוש ולבלות יום בשלג.