הרבה אגדות ומסורות נקשרו בשמותיהם של אישים הסטוריים רבים ורבנים: כל רב או צדיק והמסורת שלו. חלק מאותם רבנים וצדיקים נקברו במקומות שונים בארץ, באתרים כמו הר מירון, בו נמצאים קברותיהם של רבי טרפון, רבי שמעון בר יוחאי, ריש לקיש, יונתן בן עוזיאל ואחרים.

טבריה, בה נמצא קבר הרמב"ם ונתיבות, בה קבורים הבבא סאלי וישראל אבוחצירא. הוסיפו לאלה את כל קברי צדיקים שמקום קבורתם פחות ברור, ויש לכם הרבה מאוד יעדים לנסיעות והסעות לקברי צדיקים.

מה היתרונות בהסעות לקברי צדיקים על פני רכב פרטי או סידורים אחרים?

לחלק גדול מאוד מהנוסעים לקברי צדיקים אין בכלל רכב. במקרים אחרים לא קיימת למשל תחבורה ציבורית למקום, או שנסיעה לקברי צדיק זה או אחר היא ארוכה מאוד אם מתבססים רק על תחברוה ציבורית. לקהילות גדולות לכן, הסעות לקברי צדיקים הן האופציה היחידה להגיע למקומות אלה ובמיוחד במועדים מיוחדים, בערבי שבת או חג.

אבל גם לבעלי רכב פרטי, הסעות לקברי צדיקים יכולות להיות פתרון טוב ויעיל: מי שמגיעים ברכב פרטי למקומות פופולריים יחסית, כמו צפת או המירון, מוצאים שלא תמיד קל למצוא חניה במיוחד בתקופות העומס או בימים מיוחדים.

אחרים, שלא משתמשים בהסעות לקברי צדיקים אך מחפשים קברים פחות מוכרים, פשוט לא מוצאים אותם. לעיתים קרובות מדובר במקום שלא נמצא על כביש ראשי, או בקבר שנמצא בתוך מקום אחר. המסקנה היא לכן, שגם למי שיש ברירה ורכב פרטי, הסעות לקברי צדיקים הן פתרון מצוין לבעיית החניה וההתמצאות בשטח.

כיצד מתנהלות הסעות לקברי צדיקים?

הרבה הסעות לקברי צדיקים מאורגנות על ידי מפעילי תיירות בתחום זה. חברות שונות מציעות הסעות לקברי צדיקים במועדים קבועים כמו יום השנה של הצדיק המדובר, או הסעות לקברי צדיקים בימי ראש חודש, ערבי שבת וחג וכד'. הסעות לקברי צדיקים אלה יוצאות במועדים קבועים ממקומות מוגדרים כמו תחנות מרכזיות ברחבי הארץ, למשל, ויש רק להזמין מקום מראש.

חברות הסעות אחרות מציעות לכם לפנות אליהן לקבלת הצעת מחיר להסעות לקברי צדיקים. מדובר בהסעות לקברי צדיקים שהן יותר פרטיות מקבועות: אתם אמורים לארגן קבוצה ולהזמין רכב: מיניבוס הסעות לקברי צדיקים או אוטובוס להסעות לקברי צדיקים.

הסעות כאלה מותאמות לכם אישית כמובן: הן יוצאות מהעיר שלכם או מקרבת מקום, ואתם לא צריכים הסעה, רק כדי להגיע להסעות לקברי צדיקים.

מחפשים הסעות לקברי צדיקים? באתר B144 תוכלו למצוא רשימה של הסעות לכל המקומות הקדושים של הצדיקים בארץ