מהן סוגי ההסעות הקיימים בשוק הישראלי? אילו טיפים שחשוב להכיר לפני שבוחרים בחברת הסעות? המדריך המלא להסעות!

חברות להסעות קבועות וחברות אוטובוסים או מיניבוסים להסעות מזדמנות הן אותן חברות הסעות, בסופו של דבר, אבל מבחינת הלקוח, יש לפעמים שיקולים שונים שיש לקחת. הנה כמה דברים – לפי סוגי ההסעות השונים.

הסעות קבועות

אלה הן הסעות תלמידים, הסעות עובדים או הסעות טיולים קבועות. המאפיינים הם לרוב שעות קבועות, 'טורים' – מסלולים – קבועים וצורך באוטובוס או מיניבוס בגודל מסוים ושונה בכל מסלול. לדוגמא:

הסעות של תלמידים או עובדים מעיר קטנה, עשויות להיות מצומצמות יחסית, ולכן יצריכו שימוש במיניבוס – אוטובוס זעיר ציבורי – או מידיבוס של 35 מקומות, ולא באוטובוס של 50 מקומות או יותר.

בהכרח, שעות הבוקר והערב, בהן יוצאים תלמידים ועובדים ממקומות המגורים אל מקומות הלימודים והעבודה וחזרה, הן השעות העמוסות ביותר. יש לבדוק אם חברת ההסעות מסוגלת לספק את הדרישה באופן קבוע, ומה קורה אם החברה לא יכולה לספק אוטובוס באופן נקודתי. במקרה כזה, אפשר לשלב מספר חברות הסעות או להשתמש בחברה אחת בתור קבלן הסעות ראשי.

בכל הקשור להסעות טיולים, יש טיולים קבועים – כמו טיולים של סיטונאי תיירות או מארגני אירועים, מפיקים ואמרגנים – ויש שמדובר בטיולים מזדמנים. בכל מקרה, בררו אם הנהגים הם נהגים שיש להם ניסיון בטיולים: זהו סוג הסעות אחר לגמרי מ'טור' עובדים עירוני. אישיותו של הנהג, מידת ההכרות שלו עם כבישי הארץ ויכולת הניווט שלו חשובים מאוד! בנוסף, יש לוודא שחברת ההסעות מספקת לנהג GPS, לגיבוי.

הסעות מזדמנות

אלה הן הסעות לאירועים – חתונות ושמחות אחרות – וגם לטיולים 'פרטיים'. במקרה של טיולים פרטיים, אותם שיקולים נכונים כמו להסעות קבועות, ויש לוודא שלנהג יש מקום לינה (או את תנאי הלינה, אם יש בכך צורך), מנוחה ואכילה.

כאשר אתם מזמינים או מבררים עלות של הסעה מזדמנת, הודיעו לסדרן החברה כמה אנשים יש בקבוצה שלכם. יכול להיות שמידיבוס – 35 מקומות – יספיק לכם, ובוודאי שיש להסתפק במיניבוס, כשאפשר. כאשר מציינים את מספר הנוסעים, אין סיכוי שתפלו על 'מיניבוס קטן, של 15 מקומות', שכולל את הנהג, ויש בו למעשה רק 14 מקומות, או וואן של שמונה מקומות, עם אותו 'פטנט'.

ודאו שהאוטובוס או רכב ההסעות צעיר, ולא מדובר ברכב שמקומו במוזיאון הענתיקות. אם אתם צריכים רכב מיוחד – או שיש בקבוצה אנשים מבוגרים, שמתקשים בעליית מדרגות – ציינו זאת. אותו דבר לגבי האפשרות להושיב נוסע בעל מוגבלות בקדמת הרכב. שרותים באוטובוס גם הם בונוס נחמד.


לסיום, ודאו מה מדיניות החברה לגבי נסיעות בכבישי אגרה, ואם מוטלות עליכם עלויות נוספות בגין עצירה הדרך ואיסוף נוסעים או הורדתם. בכל מקרה, המחירים עשויים להיות שונים מאוד בין חברה לחברה ולעיתים גם בזמני הזמנה שונים: בוקר עמוס וסדרן אחד עלול לנקוב מחיר אחד, ואילו סדרן אחר – מחיר שונה. שווה לעיתים להתקשר פעמיים לאותה חברה.