החבר'ה הצעירים שלכם רוצים לצאת לקולנוע בערב שבת, ואין רכבת העירה או אוטובוס לילה? הרעיון של הסעה באחת בלילה בחזרה מקניון לא קורץ לכם? יכול להיות שנמאס לכם לארגן כל פעם הורים להסעות? קחו פתרון פשוט: מיניבוס

כיום אפשר למצוא בהרבה חברות הסעות גם חברות הסעות מקומיות וגם חברות הסעות אזוריות - מוניות גדולות ומיניבוסים חדשים ואפילו מפוארים, בני שישה, 10 ועד 16 מקומות ישיבה. מיניבוסים ורכבים כאלה יכולים להתאים לכל סוגי הנסיעות וההסעות לקבוצות קטנות.

מיניבוס של שישה מקומות להסעת ילדים לקולנוע בערב שבת עלול להיות עסקה לא כל כך מוצלחת. זאת, בהשוואה אולי לשתי מכוניות פרטיות. אבל מיניבוס של 14 או 16 מקומות זו כבר אופרה אחרת.

נטו, העלות של רכב כזה לערב אחד לא תהיה זהה, אלא יקרה יותר מהעלות של ארבע או חמש מכוניות פרטיות, שישמשו לאותה הסעה. מצד שני, מדובר בפתרון מאוד נח, בטוח וקל לארגון דברים שבהחלט שווים כסף.

הסעת-ערב ביום שישי, מראשון לתל אביב, למשל, או מראש העין לתל אביב, יכולה להתבטא בהוצאה בסדר גודל של 400 ש"ח. מדובר בסכום של 35 עד 40 ש"ח לילד, לכל היותר. לשם השוואה, עלות הדלק של חמש מכוניות באותו כיוון יכולה להיות 200 ש"ח ואף יותר. ועדיין: המסקנה המתבקשת היא שמיניבוס הוא פתרון בהחלט יעיל.

נהגים ומוניות שרות להסעה פרטית

פתרון מעט פחות נח להסעת ילדים או מבוגרים היא מונית שרות. ישנם נהגי מוניות שרות ובעלי מוניות שבאופן רגיל לא עובדים בערב שבת ויכולים לבצע הסעה פרטית. מחיר הסעת הילדים במקרה הזה יהיה נמוך יותר מאשר דרך חברת הסעות והוא יכול להיות פתרון מצוין. פתרונות נוספים להסעות ילדים קצרות הם נהגי הסעות מקומיים, שיכולים לתת מענה נקודתי לילדים. כמעט בכל כיתה או שכבה יש מישהו שמכיר מישהו שמכיר נהג הסעות שמתגורר בשכונה. הנהג ישמח בוודאי להשלמת הכנסה.

האם כדאי לשכור רכב הסעה או מיניבוס הסעות רק לכיוון אחד?

זו אפשרות ויישומה תלוי יותר במקום המגורים ובחברת ההסעות בה מדובר. יכול להיות שלחברת הסעות מקומית ישנו נהג שיוכל לבצע את ההסעה מהעיר בכיוון אחד, ואז תקבלו מענה משתלם לצורך שלכם: הסעה בכיוון אחד בתחבורה ציבורית והסעה בכיוון השני במיניבוס או הסעה פרטית אחרת.

לסיכום: אם וכאשר אתם מחפשים הסעה לקבוצה קטנה של ילדים, בלילה, בערב שבת או בזמנים אחרים שבהם אין תחבורה ציבורית, אפשר בהחלט להזמין מיניבוס או מונית שרות גדולה לבצע את ההסעה. זה יעיל ונח, ידידותי לסביבה וגם לא מאוד יקר.