אוטובוס או מיניבוס?

ובמילים אחרות: לבחור בחברה שיש לי כלי רכב שמתאים לצרכים שלכם.
בשוק יש היום מגוון גדול מאוד של כלי תחבורה והבעה, בגדלים שונים. ממיניבוסים של 10 מקומות + נהג, ועד אוטובוסים ענקיים, של יותר מ- 52 מקומות. 
אם אתם מתכננים לצאת לטיול משותף עם אנשים רבים, חברים או בני משפחה, אין סיבה שתבחרו בכלי רכב גדול או קטן מדי. במקרה הראשון תשלמו יותר ממה שאתם צריכים לשלם, ובמקרה השני תיאלצו להשאיר מישהו מאחור. וחבל. 
ובעניין הזה: בררו עם חברת ההסעות מהו המועד האחרון שבו אתם יכולים להחליף את סוג כלי הרכב שיוביל וילווה אתכם. 

  • לחברה גדולה, שיש לה מבחר כלי רכב גדול, יש יתרון: ייתכן שתוכלו להודיע על כך שאתם צריכים אוטובוס גדול יותר או מיניבוס קטן יותר, אפילו יום או יומיים לפני מועד הטיול, ללא תוספת מחיר. 

מי הנהג?

טוב, אתם לא חייבים לדעת ממש איך קוראים לו, שבועיים מראש, אבל כן תרצו לדעת מה הוותק שלו, אם הוא מכיר את האזור אליו אתם נוסעים ובו אתם מטיילים וכו'. 

  • בישראל לא נהוג לברר מהו הרקורד (העבר) של הנהג מבחינת עברות תנועה ופסילות, אבל נסו לשוחח עם קצין הבטיחות של חברת ההסעות ולרמוז לו בעדינות שהייתם מעדיפים, איך לומר, נהג אחראי ושקול.

ברוב המקרים, בקשתם תענה ברצון או שלפחות תוכלו להבין שהנהג שלכם לא נתפס נוהג שיכור על הכביש. 

תוספות ושינויים, טיפים ושות'

הכוונה שלנו כאן היא לכל מה שקשור באיחורים – מצדכם – שינויים במסלול או המתנות שמתארכות. 
קורה לא פעם בטיולים (במיוחד בחגים ובסופי שבוע) שהמדריך או אתם רוצים לשנות את מסלול הטיול; יכול להיות שאתר מסוים יהיה עמוס, או שציר תנועה כלשהו יהיה פקוק.

  • סגרו מראש מה תהיה העלות של שינויים כאלה ושיהיה לכם עם מי לדבר בחברת ההסעות, כדי לקבל אישור עבורם בזמן אמיתי. 
  • בררו וסגרו מראש את עניין הטיפ לנהג, אם יש בו צורך. 

וטיפ אחרון: גוגל

עשו חיפוש קצר אך יסודי על אודות חברת ההסעות. היכנסו לדף הפייסבוק שלה וחפשו המלצות. ודאו שהכול חיובי, ושלא היו לחברה תקלות מיותרות בתקופה האחרונה. 

כל סוגי ההסעות עכשיו באתר b144 היכנסו עכשיו ומצאו חברת הסעות מומלצת