טיפים לבחירה נכונה של תוכנת הנהלת חשבונות

החוק מחייב עסקים רבים, בהתאם לאופי העסק ולהיקפו, לבצע את הנהלת החשבונות שלו אך ורק באמצעות מנהל חשבונות, אבל כדי להישאר עם האצבע על הדופק בעל העסק זקוק גם לתוכנת הנהלת חשבונות אמינה ואיכותית שלא רק תפיק חשבוניות מס וקבלות, אלא גם תיתן לו מידע בזמן אמת על מצב הסחורה, תזרים המזומנים וכדומה.

 

דיון לגבי בחירת תוכנה להנהלת חשבונות

 

איך יודעים באיזו תוכנת הנהלת חשבונות לבחור?

רק תוכנה מאושרת

חשוב מאוד להשתמש רק בתוכנת הנהלת חשבונות בעלת אישור מתאים מרשויות המדינה. כל התוכנות המובילות בשוק מחזיקות באישורים הרלבנטיים ואין עם זה כל בעיה כמובן, אך בכל זאת יש לשים לב שלא מדובר בתוכנה קטנה השייכת לגורם פרטי ואינה כוללת את האישורים והתקנים המתאימים.

ספרור ושרשור מסמכים

היבט חשוב מאוד לגבי תוכנת הנהלת חשבונות הוא ספרור ושרשור המסמכים. הכוונה בספרור היא שהתוכנה תאפשר המשך ספרור של מסמכי ניהול חשבונות מספירה פעילה קודמת – למשל כאשר מתחילים להשתמש בתוכנה באמצע השנה, לאחר שעבדתם ידנית עם ספרי חשבוניות וקבלות, או כאשר אתם מחליטים להחליף תוכנת הנהלת חשבונות. שרשור הוא חובה על פי חוק, הכוונה היא שיהיה תמיד קשר מספרי בין כל המסמכים הקשורים לחשבונות וגם שמספרי המסמכים הרלבנטיים יהיו רשומים במסמכים הקשורים אליהם – מספר חשבונית בקבלה למשל.

ייעוץ ותמיכה

במיוחד עבור אנשים בעלי ניסיון בהנהלת חשבונות ועבודה מול תוכנות ממוחשבות, חשוב לבחור ספק שירות המציע ייעוץ מקצועי ותמיכה טכנית – חלק מהספקים מציעים זאת תמורת תשלום נוסף וחשוב לוודא באלו סכומים מדובר.

בחירת תוכנה על פי צרכים

לעסקים שונים צרכים פיננסיים שונים וחובות הנהלת חשבונות שונות המוגדרות על פי חוק. לכן חשוב מאוד לבחור את תוכנת הנהלת החשבונות בהתאם לצרכים והחובות הרלבנטיים לעסק שלכם:

  • תוכנה המאפשרת הפקת פנקס תקבולים ותשלומים ו/או ספר קופה לעסקים החייבים בזאת.
  • הפקת חשבוניות מס / קבלות / חשבוניות זיכוי / חשבוניות מס/קבלה.
  • תוכנת הנהלת חשבונות המאפשרת הפקת תעודות משלוח, הזמנות עבודה וכן הלאה.
  • ניהול לקוחות והוצאות דו"חות מפורטים.
  • הפקת דו"חות מתקדמים כגון רווח והפסד, תזרים מזומנים, ניהול הון חוזר וכן הלאה.
  • כולות לניהול שיווק ומלאי

המחיר

עם הצמיחה הגדולה בתחום של תוכנות הנהלת חשבונות גם המחירים של אותן תוכנות ירדו. נושא המחיר הוא שיקול משמעותי בבחירת התוכנה המתאימה – אך אינו היחיד ואתם צריכים להתחשב גם באיכות, באמינות ובמענה לצרכים הספציפיים שלכם.