(צילום: Shutterstock)

 

ניסית לכבס את החזייה והיא התקמטה? אולי לא ידעת אבל יש דרך לכבס אותה שזה לא יקרה והיא יותר פשוטה ממה שאת חושבת. מעבר לכך, בחירת הבד מראש מאוד חשובה בפריט שאת קונה, מעבר לנוחות איכות הבד נשמרת יותר לאורך זמן. בכתבה הבאה קרינה אסקיו, בעלת בוטיק 'עגול' להלבשה תחתונה, כאן כדי לעשות את החיים שלנו יותר קלים.

 

איך לשים גרביון בלי לקרוע אותו?

קודם כל פותחים אותו ומגלגלים אותו עד למטה, כך שהקצה הסגור שלו חשוף לחלוטין. אחר כך מכניסים את הרגל, בלי לגעת בבד עם הציפורניים, אלא רק עם כריות הבהונות.

לאחר מכן, משתמשים בידיים בכדי לגלגל את הגרביון כלפי מעלה – בשביל לפתוח אותו בעצם, כמו ההפך מלקלף. גם כאן חשוב לעבוד עם כריות האצבעות, ולהוריד תכשיטים לפני. יש גם כאלו שאפילו שמות קרם ידיים במיוחד, ולהפתעת הרוב יש נשים שמשתמשות בכפפות.

בשלב הבא מעלים את הגרביון רגל-רגל, עד לגובה הברך. חשוב להעלות רק עד גובה הברך כי ישנם גרביונים עם עקומות מסוימות, שמטרתן להתאים לברכיים ולעקבים, אז צריך לשים לב שאותן עקומות יושבות במקום. היום יש פיתוחים ישראלים של גרביונים בלי ‘רכבות’, אפילו לשם התקדמנו.

 

איך לכבס נכון חזיות פוש-אפ כדי שלא יאבדו צורה?

חזיות פוש-אפ איכותיות כמעט ולא נהרסות בכביסה. בנוגע לשאלה 'איך לכבס?', הדבר נכון לגבי כל החזיות, הרי שהשיטה היא כזו:

מומלץ לכבס במכונה ובהגדרות לכביסה עדינה: שלושים מעלות, ללא סחיטה, וכשהחזייה נמצאת בתוך השקיות המיוחדות שמשמשות לכיבוס חזיות.

זה אולי יפתיע, אבל על כיבוס ביד אני בכלל לא ממליצה. כמשפשפים את הבד בכביסה ידנית, החזייה נהרסת. בייחוד באזור של בית השחי, הבד משתפשף, הצבע דוהה והחזייה נהרסת. לפעמים הצורה ממש מתרככת. כביסה עדינה, שלושים מעלות, ללא סחיטה ולהשתמש בשקיות מיוחדות. ככה מכבסים חזיות.

 

קרינה אסקיו בעסק שלה "עגול"

(צילום: באדיבות המצולמת)

 

איך לכבס הלבשה תחתונה כדי שישמר הצבע?

כמו כל כביסה רגילה: צבע עם צבע זהה לו. אדום עם אדום, לבן עם לבן וכדומה.

 

מאיזה בד מומלץ לקנות הלבשה תחתונה לנשים ולמה?

בנוגע לחזיות, העדיפות היא לבדים חזקים עם לייקרה. כמעט אי אפשר להכין חזייה עמידה ותומכת שעשויה רק מכותנה, ולכן העדיפות היא ללייקרה.

בתחתונים אפשר להשתמש בכותנה, אבל גם שם לא הייתי ממליצה על 100 אחוז כותנה. האלסטיות של הלייקרה היא עדיין מאוד חשובה, גם שם. יש המון סוגי תחתונים, שהבד בהם משתנה מאזור לאזור. לדוגמה, התחתון עשוי מלייקרה, אבל אזור המפשעה עשוי מכותנה. ‘טכניקה מעורבת’, כמו שאומרים.

 

איזה בד לא מומלץ לקנות בהלבשה תחתונה לנשים ולמה?

מעבר לעניין הכותנה בחזיות, הכול נתון להעדפה אישית, לנוחות, מראה, מחיר וכו'.

 

*קרינה היא אשת מקצוע בתחום ההלבשה התחתונה. כל המידע במאמר מובא מטעמה בלבד.

 

אהבתם את הכתבה? כדאי לכם לקרוא גם תכנים נוספים מאת קרינה מסקיו:

טיפים מנצחים לבחירת הלבשה תחתונה שתתאים לך בול

הכירו את עגול – חנות הלבשה תחתונה בירושלים