אם התייאשתם מערכות ביתיות להלבנת שיניים, או אפילו מהלבנת שיניים שנעשית על ידי רופא שיניים במרפאה, נותרה לכם פחות או יותר רק האופציה של הלבנת שיניים בלייזר.

 

למה השיניים לא לבנות?

קודם כל, לפני שאתם רצים להלבנת שיניים בלייזר, גשו לרופא השיניים שלכם. בידקו את השיניים וקבלו ממנו הסבר על כל אחת מהשיטות להלבנת שיניים בכלל. בנוסף, נסו להבין ממנו מדוע השיניים שלכם אינם לבנות, כמו שהייתם רוצים שיהיו.

האם מדובר בתכונה גנטית? האם מדובר אולי בפטריה שהתיישבה לכם על השיניים או המקור הוא בהרגלי החיים שלכם? אפילו הלבנת שיניים בלייזר, שהיא אמצעי הלבנת השיניים היקר ביותר, לא בהכרח תועיל, אם אתם מעשנים כבדים או צורכים הרבה קפאין, בכל צורה שהיא.

 

איך פועלת הלבנת שיניים בלייזר?

קשה לצפות לשינויים מיידים בגוון השיניים מיד לאחר הטיפול הראשון להלבנת שיניים. בשיטות ביתיות להלבנת שיניים, התהליך לוקח הרבה זמן. בשיטות שנהוגות במרפאת השיניים – בסד, אצל רופא שיניים – תהליך הלבנת השיניים מהיר יותר. הלבנת שיניים בלייזר היה ללא ספק השיטה המהירה ביותר, אך גם די אגרסיבית.

בהלבנת שיניים בלייזר משתמשים באותם חומרים בהם משתמשים בהלבנת שיניים בסד במרפאה, אך בריכוזים גבוהים יותר. האנרגיה באור הלייזר מאקטבת מהר יותר את החומרים הפעילים ומזרזת את הלבנת השיניים.

אולי יעניין אותך: טיפים לשמירה על שיניים לבנות

טיפול להלבנת שיניים בלייזר

מכשירי הלבנת שיניים בלייזר

המכשירים שקיימים היום בשוק הלבנת שיניים בלייזר, נחלקים ל-2 משפחות עיקריות:

  • מכשירים מהדורות הראשונים
  • מכשירי Er:YAG: לייזר באורך גל שאינו מחמם את משטח השן עצמה ואת החניכיים.

החסרון של מכשירי לייזר מהדורות הראשונים, מסוג Nd:YAG, הוא שהם מחממים מאוד את משטח השן, בזמן שהם מפעילים את החומר הפעיל בהלבנת השן (ג'ל של מי חמצן). אם הלבנת השיניים בלייזר לא נעשתה בצורה נכונה, חימום של השן עלול לגרום לייבוש של משטח השן וחימום החניכיים עלול לגרום לכוויות.

 

מה חשוב לדעת לפני שפונים להלבנת שיניים בלייזר?

הלבנת שיניים בלייזר אורכת כשעה בלבד. לאחריה עלולה להשאר רגישות בשיניים, שעוברת בתוך פרק זמן שמשתנה בין מטופל ומטופל. נזקים נוספים עלולים להגרם לשפתיים (התנפחות), ושוב, בעיקר במרפאות שאינן מיומנות בהלבנת שיניים בלייזר.

לאחרונה נכנסה לשוק שיטת חדשה להלבנת שיניים, שמבוססת על אור כחול בתאורת LED. בשיטה זו לא נוצר חום על משטח השן, הלבנת השיניים מהירה ממש כמו בלייזר והיא ככל הנראה בטוחה ממנה.

בכל מקרה זכרו: גם בהלבנת שיניים בלייזר, התוצאות אינן "הלבנה" אלא הבהרה בלבד. משך הזמן שהמראה החדש שלכם יחזיק משתנה מאוד ותלוי גם בהרגלי הצריכה והחיים שלכם.