השנה האחרונה הייתה שנה מטלטלת שהשפיעה רבות על תחומים רבים בחיים, ותחום הדייטים נפגע גם הוא בגלל ריחוק חברתי ומגבלות התנועה. אבל בשעה טובה החיסונים כבר כאן, האביב החמים בפתח, וזה הזמן לכל הרווקות והרווקים לחזור לעולם ההיכרויות והדייטינג. אז איך כדאי להכיר בעולם הוירטואלי, והכי חשוב, איך לצאת ממנו ולהתנהג כמו שצריך בדייט האמיתי? סידרנו לכם מדריך מקיף ומפורט להצלחה בדייט ראשון.

 

אתרים ואפליקציות להיכרויות

כיום קיים מבחר ענק של אתרי אינטרנט ואפליקציות היכרויות שמותאמת לכלל האוכלוסיות ולהיכרויות למגוון מטרות. שימו לב שמטרת האתר או האפליקציה אליהם אתם נרשמים תואמת את מה שאתם מחפשים. בנוסף כדאי שתבדקו אם השירותים חינמיים ומה מותנה בתשלום.

 

בניית פרופיל מושך באתרי היכרויות

הפרופיל שלכם באתר או באפליקציה לא רק יקבע אם יהיה מאץ' ראשוני, אלא יקבע גם סוג של מאץ'. אז אם אתם מחפשים להכיר אדם רציני לקשר, כדאי שתקפידו על כמה כללים:

תמונות עדכניות: קודם כל שימו תמונה, ושתהיה שלכם. אין שום סיבה להסתתר מאחורי תמונה של דוגמן/ית או תמונה של נוף יפה, כי בסופו של דבר הבן אדם בצד השני מחפש דווקא אתכם. כנראה שלא תקבלו הודעה כשתסתתרו מאחורי תמונה של נוף, או שתצטרכו לספק הסברים כשתגיעו לדייט ואתם ולא בדיוק הדוגמנים שבתמונה. תחסכו את זה, שימו את התמונה שלכם.

תמונות מחמיאות: תעלו לפרופיל תמונות שמראות אתכם מהזווית המחמיאה שלכם. וגם מי שחושב שהוא לא פוטוגני – אל דאגה. אנשים רבים נעזרים בשירותיהם של צלמים מקצועיים שיודעים להפיק תמונות יפות של כל אחד. אז אל תהססו לפנות לצלם מקצועי שיעשה כמה תמונות אוטנטיות שלכם – רק מזווית מסקרנת יותר.

 

מאץ

השתמשו בתמונות אמיתיות ומחמיאות שלכם (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

שם: המלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם היא הכי מובנת מאליו – תרשמו את השם האמיתי שלכם. שמות בדויים עלולים להתקבל בעין לא יפה בהמשך ההיכרות, וכינויים בסגנון "חתיך אש מגיל חמש" תשאירו לתקופת האייסיקיו.  אתם כבר מזמן לא שם.

כמה מילים עליכם: מומלץ שתרשמו 3 פסקאות קצרות. פסקה ראשנה שהיא מעין תעודת זהות – גיל, אזור מגורים, מקצוע. בפסקה שניה תרשמו מה אתם אוהבים, מהם תחומי עניין שלכם. בפסקה השלישית תרשמו מה אתם מחפשים. במידה וקיימת מגבלת תווים – וותרו על הפסקה השלישית.

 

אילו הודעות לשלוח או לא לשלוח

ראיתם פרופיל שמעניין אתכם? קודם כל אל תחששו ושלחו הודעה. ואל תסתפקו ב"היי" בנאלי, זה מעייף. שלחו משהו בסגנון הבא:

"בוקר טוב/ערב טוב,

שמי... בן/בת ... וגר/ה ב... ראיתי את הפרופיל שלך וחייב/ת להודות שסקרנת אותי. אשמח להכיר.

ובינתיים שיהיה יום/ערב/לילה נפלא".

אם יש לכם רעיון להודעה יצירתית – זרמו על זה. רק שימו לב שהיא לא פוגענית או מוזרה, אחרת במקום להכיר תמצאו את ההודעה שלכם מככבת בקבוצות של צחוק מהזויים למיניהם.

חשוב: תימנעו ממשפטי פתיחה כמו "אבא שלך קונדיטור?". כנראה שזה יגרום לצד השני לחסום אתכם מיידית.

 

הודעה מוזרה

אל תשלחו הודעות פתיחה בסגנון "אבא שלך קונדיטור?" (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

האם כדאי לדבר בטלפון לפני דייט ראשון?

התכתבות זה נחמד וטוב, אבל אין תחליף לשיחה אמיתית. דברו בטלפון או אפילו בזום, תראו אם יש כימיה ראשונית והשיחה זורמת. אם כן – זה הזמן לקבוע דייט. אם הצד השני לא נעים לכם בשיחה או שאתם מרגישים שאין לכם על מה לדבר – אל תבזבזו זמן. תאחלו אחד לשני בהצלחה ועברו להבא בתור.

חשוב: במידה ואתם סובלים מבעיה בריאותית או בעיה אחרת כלשהי וזה עלול להשפיע על מהלך הדייט – שתפו את הצד השני טרם הפגישה. תופתעו לדעת שלהרבה אנשים זה לא יפריע, ולמי שכן – אין טעם לצאת איתם מלכתחילה.

 

לאן לקחת דייט ראשון?

הסגר כבר מאחורינו ומזג האוויר נעים. לכן אל תעשו דייט ראשון בבית. לא שלכם ולא של הצד השני. ובכללי, אל תקבעו דייטים בבית ואל תכניסו אנשים שנכון לרגעים אלה זרים לכם לחלוטין.

אז לאן כן ללכת? המלצה ראשונית שלנו – אל תקבעו במקום מבודד ואל תסכימו ללכת למקום מבודד. רק מקומות שיש אנשים מסביב. האופציות רבות ומגוונות:

פארקים או חוף הים

הצלילים, הנוף, הריחות ותחושת הרוגע במקומות כאלה  – עושים תחושה נעימה ורומנטית, ויסייעו לדייט שלכם לזרום בקלות. קנו משהו לשתות ושבו לצפות בגלים או בירוק שמסביב ותהינו.

 

דייט בים

צפון בגלים שמסביב ותיהנו (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

מסעדה, בית קפה או מקום נעים בקרבתם

נכון ליום כתיבת שורות אלו מסעדות ובתי קפה נפתחו מחדש תחת הגבלת כמות סועדים. ועדיין בהחלט יש אפשרות לקנות משהו טעים בטייק אווי ולשבת במקום נעים ליד. לדוגמא, אם אתם תושבי תל אביב, לכו לכיכר דיזנגוף. יש מלא מסעדות מקסימות מסביב, המקום מלא בזוגות, משפחות וחברים שיושבים יחד על הדשא והאווירה מדהימה.

אטרקציות

אטרקציות ומופעי תרבות צפויים להיפתח בהתאם למדיניות תו הירוק. דייט ראשון בהופעת סטנד אפ יכול להיות קליל וכיפי, אבל חשוב לוודא לפני שגם לכם וגם לצד השני יש את מה שנדרש כדי להיכנס.

טיפ חשוב: אם הדייט שלכם לא מעוניין להתחסן מכל סיבה שהיא, אל תתווכחו, פשוט אל דברו על הנושא הזה בכלל. זאת הבחירה שלו ועליכם לכבד אותה. במידה ואתם חוששים על עצמכם  - פשוט בטלו את הדייט בנימוס. אם לא אכפת לכם – תציעו לוקיישן  אחר.

 

על איזה לוק כדאי ללכת בדייט ראשון?

  • לפני שניגשים לבחירת ההופעה והביגוד לדייט, חשוב להקפיד על היגיינה אישית. תעשו מקלחת וצחצחו שיניים לפני, תהיו רעננים. זכרו שאנשים רבים נגעלים מריחות גוף, וחבל ליפול שם.
  • פרסומת ידועה אומרת משהו נכון – אתם הכי יפים כשנוח לכם. לכן אין סיבה לבוא לדייט ראשון עם חליפה או שמלת ערב, שמא זה יכול להביך את הפרטנר/ית שלכם. מצד שני – אל תיקחו את זה קיצוני ואל תצאו בפיג'מה. ג'ינס בגזרה מחמיאה, טי שירט, סניקרס וג'אקט, או שמלה נוחה בשילוב נעליים נוחות אלו בחירות מצוינות להופעה לדייט ראשון.
  • הקפידו על שיער מסורק ומסודר. אתם לא רוצים להופיע לדייט עם תסרוקת בסגנון של "התעוררתי עכשיו".

מה שחשוב זה גם לא להגזים. לכן כדאי להימנע מהבאים:

  1. יש אנשים שרגישים לריחות של בשמים. לכן שימו מעט בושם עם ריח "נקי" אל תשימו בשמים חזקים מדי או מתוקים מדי.
  2. כל אחד זכותו להחליט איך להתלבש. אבל סכ"ה יש יחד אתכם עוד אדם בדייט ובחירה לא נכונה של אאוטפיט עלולה ליצור רושם מטעה לגביכם.
  3. חשוב להימנע מאיפור מוגזם. דייט זה לא אירוע, ורוב האנשים אוהבים מראה טבעי. איפור יומיומי קליל בהחלט מספיק.

 

על מה לדבר בדייט ראשון?

דייט ראשון נועד לבחינת הכימיה בין שני הצדדים ולהבנה אם יש התאמה ביניהם. לכן כדאי שתספרו על עצמכם, מה מעניין אתכם, איפה טיילתם, מה אתם אוהבים לאכול, מוזיקה שאתם שומעים וכו'. חשוב מאוד לשים לב שאתם לא עסוקים רק בלדבר אלא גם נותני לצד השני להתבטא ובאמת מקשיבים.

תימנעו משיחות על פוליטיקה, דת ודומיהן – זה פתח לויכוחים לא נעימים שעלולים לגרום אף לסיום הדייט.

 

דייט על כוס קפה

דברו על דברים שאתם אוהבים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

איך להתנהג בדייט ראשון?

  • דבר ראשון – שימו את הטלפון על רטט ותכניסו לכיס או  לתיק. אם אתם מצפים לשיחה חשובה כלשהי – תסבירו לצד השני וזה יתקבל בהבנה. מעבר לזה, אל תתעסקו בנייד. זה לא נעים להיות בפגישה עם בן אדם שתקוע במסך.
  • אל תתכננו על מה לדבר ואיך להגיד. זרמו עם השיחה בטבעיות.
  • תחייכו הרבה, תהיו אדיבים ותקשיבו לפרטנר/ית שלכם.
  • תפתיעו עם משהו קטן וחמוד. לדוגמא – כל בחורה תשמח לקבל פרח קטן בדייט ראשון. אבל אין צורך להיסחף ולקנות זר שלם. תשמרו את זה להמשך.
  • תביאו אתכם ארנק. יכול להיות שהדייט יציע לשלם, ויכול  להיות שתחליטו לשלם חצי חצי – זה שלכם. אבל אל תתנו לצד השני להרגיש מנוצל. זה לא יפה ולא מכבד.

 

איך להימנע מטעויות בדייט ראשון?

  • אל תכפו על הדייט שלכם משהו שהוא לא מעוניין בו. לדוגמא, אם בא לכם להיכנס לים אבל הצד השני לא בעניין – פשוט ותרו באלגנטיות.
  • אל תרמזו רמיזות מיניות. אחרת הדייט עלול להיגמר מהר מאוד.
  • אל תגזימו עם שתייה חריפה. אמנם דייט בבר זה נחמד וצ'ייסר או בירה יכולים לשבור את הקרח, אבל אל תגזימו, כי זה עלול להוביל למצבים לא נעימים.

 

הגזימו עם אלכוהול בדייט

אל תגזימו עם שתיה חריפה בדייט (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

סימני אזהרה שחשוב לשים לב אליהם כבר בדייט ראשון

  • הדייט שלכם מספר לכם שהוא סוכן חשאי בשב"כ כבר בפגישה הראשונה? סביר להניח שמדובר במתחזה.
  • הדייט מבקש/ת מכם הלוואה, אפילו קטנה, כבר בדייט הראשון? פשוט תברחו.
  • הדייט שלכם מסרב/ת לתת לכם פרופילים שלו ברשתות חברתיות? יכול להיות שמדובר באדם נשוי.
  • הדייט שלכם מספר/ת לכם על מתנות יוקרה שקיבלו מבני או בנות זוג שלהם, טיולים שעשו על חשבונם, חשבונות ששולמו בעבורם? יש סיכוי גבוה שמדובר בגולד דיגר/ית. אז אם לא באתם במטרה לאמץ שוגר בייבי, כנראה שאין טעם להמשיך את הדייט.
  • הפוך לנקודה הקודמת – הדייט מציע לכם טובות הנאה בתמורה לקשר? אם אתם לא מחפשים ספונסר, ותרו על המשך הדייט.
  • הדייט שלכם מגיב/ה בצורה מוזרה או קיצונית לדברים? תגידו שאתם חייבים לזוז וכעבור כמה ימים תחסמו.

 

כמה זמן אמור להימשך דייט ראשון?

אין פה חוקים או כללים. הכל תלוי בכימיה ביניכם ובאילוצים שלכם. אם אין לכם לאן למהר והכל זורם, סביר להניח שתבלו כמה שעות יחד. אם אתם רואים שזה לא זה – תסבירו לצד השני שזה פחות מתאים, תתנצלו, תאחלו לו רק דברים טובים וסעו לדרככם. אין טעם למשוך מתוך נימוס או אי נעימות, כי נזק של להשלות בן אדם יהיה גבוה מנזק של לסיים את זה בזמן.

אם המצב הפוך, ואתם מרגישים מהצד השני שהוא לחוץ, לא בעניין אבל כנראה מרגיש לא בנוח לסיים – עשו לו את העבודה. חבל לבזבז את הזמן על מישהו שהוא לא בעניין שלכם.

 

איך לסיים דייט ראשון?

גם אתם מעוניינים בדייט שני וגם אם לא, חשוב לשמור על כבוד ורגישות כלפי הצד השני ולסיים את הדייט בנעימות.

אם אתם לא מעוניינים להמשיך בקשר, תודו לצד השני על הזמן שהקדיש לכם ותאחלו לו רק דברים טובים והצלחה בכל מעשיו. כמו שאמרנו, אין סיבה להשלות בן אדם.

אם אתם מעוניינים להמשיך בקשר, אל תחששו לשאול "אז איפה ניפגש בפעם הבאה?". מהתגובה תוכלו לדעת אם גם הוא או היא בעניין, ותשברו את מחסום ה"לאן ממשיכים מכאן?".

לגבי נשיקה בסוף הדייט – מומלץ לחכות לפגישות הבאות. אולי לכם זה ירגיש טבעי, אבל הצד השני עלול לפרש זאת כפלישה למרחב האישי ולסיים את זה באותה נקודה. חוץ מזה, תשאירו קצת מתח. זה כיף.

 

מתי לשלוח הודעה או להתקשר אחרי דייט ראשון?

התשובה היא חד משמעית – מתי שמרגיש לכם נוח וטבעי. גם אם תרשמו באותו יום או ערב שנהניתם והיה לכם כיף, הדייט שלכם יעריך את זה וירגיש רצוי. הכי חשוב – אל תחפרו. כלומר אל תפציצו אותו בהודעות או טלפונים, זה לא נעים ומשדר אובססיביות.

 

SMS אחרי דייט ראשון

אל תשחקו ב"מי ישלח הודעה ראשון" (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

המלצה – אל תשחקו ב"מי ישלח הודעה ראשון". הצד השני עלול לפרש את השתיקה שלכם כחוסר עניין ולהמשיך הלאה.

לסיכום, דייט ראשון הוא אירוע מלחיץ ללא ספק. אבל עם גישה נכונה הוא עלול להפוך לחוויה כיפית ואף לזוגיות איתנה ואוהבת. אז שיהיה לכם בהצלחה!