ענף ההובלות התפתח מאוד בשנים האחרונות וכיום ניתן באופן יעיל ומהיר לשנע רהיטים וחפצים, על ידי השכרת מנוף להעברת דירה. קיימים יתרונות משמעותיים בשיטה זו והעיקריים ביותר הם שמירה מפני סכנות שונות - הן למובילים שיכולים להיפצע עקב סחיבת חפצים כבדים והן לחפצים עצמם שיכולים להינזק בעת ההובלה, בכניסה למעלית או בחדר המדרגות. 

בנוסף, הובלה עם מנוף יכולה לפתור בעיה משמעותית, כאשר ישנם חפצים גדולים שלא ניתן להעביר בדלת של חדר המדרגות או במעלית - ניתן להוציא אותם מהחלון באמצעות מנוף. כמה עולה להשכיר מנוף כזו ומה משפיע על המחיר? ריכזנו לכם את כל המידע החשוב על השכרת מנופים להעברת דירה.  

 

 באילו מקרים יש צורך בהשכרת מנוף להעברת דירה?

  • כאשר קיימים חפצים כבדים בבית, כמו למשל, מקרר או רהיטים גדולים - קשה לסחוב אותם פיזית ומובילים יכולים להיתקל בקשיים רבים.
  • לעיתים, הבית נמצא בקומה גבוהה ואין מעלית בבניין, לכן קיים קושי להוריד פיזית את כל החפצים והרהיטים. 
  • ישנם חפצים גדולים שאינם יכולים לעבור בדלת של הדירה או בחדר המדרגות ואין אפשרות לפרק אותם. כמו למשל, מזרון, ארון גדול, מיטה זוגית גדולה ועוד. במצב זה, הדרך היחידה להוציא אותם מהבית היא דרך חלון גדול באמצעות מנוף. 

 

מהם היתרונות של העברת דירה עם מנוף?

  • הגנה לפריטים - כאשר מעבירים את תכולת הבית באמצעות מנוף, החפצים והרהיטים פחות חשופים לפגיעה. אם מעבירים את החפצים באופן עצמאי, הם עלולים להיפגע מדפנות המעלית או בקירות של חדר המדרגות וגם החפצים עצמם עלולים לשרוט את חדר המדרגות ואת דפנות הקירות.
  • קיצור זמן ההובלה - העברה באמצעות מנוף מקצרת משמעותית את זמן ההובלה. בהובלה שמתבצעת על ידי מובילים, עליהם להוריד את החפצים בנפרד, במיוחד אם הם גדולים וכבדים. לעומת הובלה עם מנוף שבה ניתן להוציא את כל החפצים באותו הזמן. 
  • פחות מפריע - לעיתים, הובלה יכולה להפריע לשכנים במעבר בחדר המדרגות או בעת שימוש במעלית. 
  • הקלה על המוביל - הובלת חפצים כבדים על ידי מנוף יכולה לסייע מאוד למובילים, שכן לעיתים הסחיבה עלולה להכביד עליהם ולהזיק לבריאותם.  

מוביל מנוף לדירה(צילום: ShutterStock)

 


קשור: כמה טיפ לתת למוביל? כל המספרים

 

כמה עולה השכרת מנוף להעברת דירה?

  • עלות להשכרת מנוף להעברת דירה היא לפי שעות. המחיר לשעה לקומות 10-2 נע בין 800-400 ₪. העלות לקומה 10 ומעלה תהיה גבוהה יותר - בין 1,000-1,500 ₪. ניתן לומר שכל קומה מעלה את המחיר ב-100-50 ₪ לשעה. 
  • לרוב, העבודה מתומחרת לפי שעה עגולה, כך שגם אם חברת ההובלה עבדה פחות משעה, היא עדיין תגבה מכם מחיר לשעה שלמה. אך ישנם חברות שיגבו את המחיר באופן יחסי לפי הזמן שהם עבדו. למשל, אם כל ההובלה הסתכמה בשעה וחצי והעלות לשעה היא 400 ₪, הם יגבו 600 ₪ סך הכל.  
  • כמו כן, כדאי לדעת שבדרך כלל הובלה של 1-3 חדרים, יכולה להיערך כשעה אחת. עבור 4-6 חדרים תצטרכו להיערך לשעה וחצי-שעתיים. ככל שיש יותר חפצים להוציא מהדירה, כך ההובלה תיקח יותר זמן. 
     

מה משפיע על מחיר השכרת מנוף?

  • גובה הדירה - המחיר משתנה בהתאם לקומת הדירה, ככל שהדירה בקומה גבוהה יותר, כך העלות עולה בהתאם. זאת כיון שבמקומות נמוכות ניתן להשתמש במנוף עם סולם נמוך ובקומות גבוהות יש להשתמש במנוף גדול, חזק ויקר יותר. בנוסף, נושא הבטיחות בקומות גבוהות הוא קריטי, שכן קיימת סכנה גבוהה יותר וכך העבודה יותר מורכבת. 
  • משקל - המשקל של החפצים יכול להשפיע על המחיר. 
  • מיקום הדירה - למשל, אם ההובלה היא בעיר מרכזית וסואנת, ההובלה צריכה להתבצע בשעות לא עמוסות וכך המחיר יכול להתייקר. 
     

 

כיצד בוחרים חברת מנוף להובלת דירה?

  • כדאי לברר מראש אם חברת ההובלה מיומנת לסחוב את הפריטים שאתם מעוניינים להעביר. 
  • באפשרותכם לחפש חברה לשירותי מנוף באזור שלכם באמצעות אינדקס B144 ולבחור חברה אחת לפי המלצות וביקורות הגולשים:  

הובלת דירה עם מנוף בחיפה

הובלת דירה עם מנוף בתל אביב

הובלת דירה עם מנוף בירושלים

מנוף להובלת דירה

(צילום: ShutterStock)

 

מה כדאי לבדוק לפני שמזמינים מנוף להעברת דירה?

השכרת מנוף להעברת דירה היא עסקה מורכבת, התלויה בהרבה גורמים שכדאי לשים לב אליהם:

  • בדקו האם לחברה יש ביטוח תכולה, כדי שלא יגרם נזק לחפצים שלכם בעת ההנפה לגובה. 
  • מומלץ לבדוק עם החברה שיש לה את כל הרישיונות וההיתרים הדרושים להפעלת המנוף. 
  • בדקו האם למפעיל המנוף יש את כל הביטוחים הנחוצים. בנוסף, עליכם לבדוק שהביטוח מכסה את כל הנזקים שעלולים להתרחש, כמו למשל, נזקים למפעיל עצמו במהלך העבודה, נזק שעלול להיגרם לאנשים שעוברים במקום, לחפצים עצמם או לנכס. 
  • עליכם לבדוק מראש שחברת ההובלה כוללת את שירותי המנוף בהצעת המחיר ולוודא שזה כתוב בכתב. 
  • בדקו האם אתם אמורים להתנהל מול חברת ההובלה או עם המנופאי. לרוב, חברת ההובלה ושירותי המנוף עובדים יחדיו, אך כדאי לוודא זאת מראש, שכן זה יכול להשפיע על המחיר. במידה וחברת ההובלה לא עובדת עם שירותי המנוף ורק מזמינה לכם אותה - המחיר לא בהכרח ישתלם ויהיה יקר יותר. 

 

ביטוח מנוף להעברת דירה - האם זה משתלם?

ביטוח מנוף בעת מעבר דירה, מכסה את הנזקים שעלולים להיגרם לרכוש שלכם בעקבות נפילה ממנוף ההרמה. במידה והפריטים שלכם נפגעו בעת ההרמה של המנוף, בין אם הפגיעה נגרמה מהמנופאי או עקב סידור לא נכון של התכולה על מגש ההרמה, תוכלו לתבוע את חברת ההובלה או את חברת ההרמה, עקב רשלנות בעבודתם. 

מנוף לדירה

(צילום: ShutterStock)

 

שאלות ותשובות נפוצות על השכרת מנוף להעברת דירה

אם לא הזמנתם שירותי מנוף בעבר, ייתכן שאתם חוששים ויש לכם לא מעט שאלות. ריכזנו לכם מספר שאלות נפוצות שיעזרו לכם לפני שאתם משכירים מנוף להובלה:


האם ניתן לבצע הובלה באמצעות מנוף מכל מקום ולכל מקום? 

אין אפשרות לעשות זאת, שכן קיימים הרבה משתנים המשפיעים על האפשרות להשתמש בשירותי מנוף. יש לוודא שהקרקע מספיק חזקה על מנת שתתמוך במנוף ושלא קיימים מכשולים בסביבה שיכולים להקשות על הגישה לדירה, כמו למשל קווי חשמל או עצים. כמו כן, המנוף מוגבל לגובה מסוים וברוב המקרים ניתן להגיע עד קומה 15. 

האם החפצים שלכם מבוטחים כאשר מעבירים אותם עם המנוף?

ברוב המקרים כן, אך זה תלוי בהיקף הביטוח של חברת ההובלה שסגרתם איתה. עליכם לבדוק שחברת ההובלה מבטחת את הפריטים בעת ההובלה ושהביטוח כלול בהצעת המחיר שלהם. 

מתי המחיר להובלה עם מנוף מתייקר? 

אם ההובלה היא עד קומה 4 אז המחיר לא אמור להתייקר. במידה וההובלה היא לקומות גבוהות יותר, כנראה שיהיה לכם צורך במנוף גדול ואז ההובלה תעלה יותר.