העברה של דירת סטודנטים לא צריכה להיות עניין יקר במיוחד: בדרך כלל סך כל הפריטים אינו גדול, ובסופו של דבר הוא כולל בעיקר פריטים אישיים: ביגוד ומכשירי אלקטרוניקה.
ובכל זאת ישנם לא מעט מקרים שבהם סטודנטים כן עוברים לדירות ריקות – שאינן מרוהטות או מצוידות – ומחפשים הובלות לסטודנטים שיהיו במחיר הוגן או נמוך אפילו, ככל האפשר.

מה צריך לחפש אצל חברת הובלות?

רכב בגודל שמתאים לצרכים שלכם

נתחיל מזה שאין טעם לשכור שירותי הובלה של חברה שמצוידת במשאית ענקית. הכלל הראשון הוא לבדוק מה האפשרות להזמין הובלה של רכב שמתאים לנפח ההובלה שלכם.
ברוב המקרים, מה שתזדקקו לו הוא טנדר בינוני או גדול, שיוכל להוביל מיטה זוגית ואולי ארון או שולחן עבודה. זה, אם הדירה שאתם עוברים אליה מרוהטת, או שמדובר בדירת שותפים מצוידת.
במקרים אחרים, בהם הדירה לא מרוהטת ואין בה מקרר אפילו, תזדקקו לרכב גדול יותר, כיון שאולי לא יספיק לכם טנדר. היות ואתם לא מובילים בעצמכם, אתם צריכים רכב שיהיה גדול דיו כדי להוביל הכול בבת אחת.

טיפ: גם אם יש לכם ארון גדול או מיטה זוגית, אתם עדיין יכולים להסתפק לעיתים בטנדר. איך?
פריטים ורהיטים רבים מהסוג הזה אפשר לפרק בקלות ולהרכיב מחדש בדירת היעד, במיוחד אם אלה רהיטים להרכבה עצמית, במקור.
מה שאי אפשר לפרק הם מכשירי חשמל גדולים: מקרר, מכונת כביסה או מייבש, תנור וכיריים וכד'.

 

 

מחפשים הובלה למעבר דירה? היכנסו עכשיו ומצאו חברת הובלות מומלצת

 

 

עיתוי הובלה שמתאים לכם

בדקו עם חברת ההובלה אם יש להם רכב מתאים ליום ולזמן שמתאים לכם – מחוץ לעונת ההובלות:
באופן כללי, הובלות מחוץ לעונה – כלומר אחרי שהתחילה שנת הלימודים, ולא בקיץ, אלא בחורף – תהיינה זולות וזמינות יותר מהובלות בקיץ או לקראת החגים.
נסו לתזמן את ההובלה ככל האפשר לתקופה הזולה, אבל ליום בשבוע שמתאים לכם.
ימי שישי, למשל, יהיו לרוב עמוסים וכך גם ימי חמישי, כך שאם יש לכם אפשרות להזמין הובלה ליום כלשהו אחר – זכיתם.

האם מחיר ההובלה כולל הכול?

והכול – כולל טיפים, הרמה לדירה שלכם, המתנה, פרוק והרכבת רהיטים אם צריך וכל מה שאתם יכולים לחשוב עליו, כולל ארגזים, אם אתם צריכים.
יש להניח שתרצו שירותי אריזה או סידור ארונות, אבל חשוב שתוודאו שהחפצים שלכם עוברים ממקום א' למקום ב' – מדירה לדירה ולא למדרכה שלפני הבניין החדש, או המצאה כלשהי אחרת.

 

 

חברת הובלה לסטודנטים

 

 

מה לגבי הובלה עצמית של חלק מהפריטים?

כן, זה כדאי, כל עוד אתם ממלאים את רכב ההובלות שהזמנתם. אם נשאר מקום ברכב, מלאו אותו בפריטים שלכם, ואל תעבדו קשה בהובלה עצמאית.
אם יש לכם פריטים יקרים ללבכם, כמו מחשב או חפצי אמנות או ציוד אלקטרוני, קחו אותם בהובלה עצמית.

שימו לב: יכול להיות שהובלת כל הפריטים שלכם תחייב השכרת רכב גדול יותר או הובלה יקרה יותר. במקרה הזה נסו לחלק את התכולה שלכם בין מה שאתם לוקחים בעצמכם, ומה שעולה על רכב המובילים.

ביטוח וצד ג'

חובה! אתם חייבים לבדוק ולוודא שלמוביל יש ביטוח. בקשו לראות את הפוליסה, ודאו שהיא בתוקף וצלמו אותה בנייד שלכם.
אם המוביל מתפתל או שהוא מספר סיפורים – ותרו עליו. יש מספיק חברות הובלה רציניות בשוק.

מבצעים ואפשרויות שפתוחות רק בפני סטודנטים

בקמפוסים השונים יש פרסומים של חברות הובלה ומובילים שעובדים עם סטודנטים. שווה לבדוק את המחירים של החברות האלה, כיון שלעיתים הם באמת נמוכים או נוחים יותר.

בדקו גם את האפשרות לבצע הובלה משותפת שלכם ושל השותפים שלכם לדירה, אם דבר כזה יכול להיות רלוונטי. ניתן גם להתלבש על הובלה של מישהו אחר, שנעשית באותו יום ושעה (במיוחד אם אתם מגלים גמישות) ואז להוביל רק פריט אחד או שניים. שווה לברר בטלפון עם המוביל, אם האופציה קיימת אצלו.